بلیط هواپیمای کلکته

در این مقاله قصد داریم که به ارائه نکاتی در مورد بلیط هواپیمای کلکته ، نحوه خرید آن، قیمت و سایر اطلاعات لازم در ارتباط با بلیط هواپیمای ارزان کلکته بپردازیم، اگر قصد دارید که از ایران به سمت هندوستان و شهر کلکته بروید حتما قبل از تهیه بلیط این مقاله را مطالعه کنید، کلکته امروزه یکی از شهرهای مهم هندوستان محسوب می شود و در طول سال پروازهای زیادی با هدف های گوناگون از جمله توریستی، تجاری، تحصیلی، دیدار بستگان از ایران به سمت کلکته انجام می گیرید به همین دلیل بلیط هواپیما کلکته یکی از بلیط های پر فروش محسوب می شود، کلکته پیش از دهلی نو و از اواخر قرن 18 تا اوایل قرن 20 پایتخت هندوستان بوده است.

آشنایی با شهر کلکته

پیش از این که بخواهیم به ارائه نکاتی در مورد بلیط هواپیمای کلکته بپردازیم، به معرفی مختصر این شهر خواهیم پرداخت تا پیش از سفر آشنایی کوتاهی در این زمینه داشته باشید، کلکته از شهرهای هندوستان است که در قسمت شمال شرقی این کشور واقع شده است و پایتخت ایالت بنگال محسوب می گردد، این شهر به عنوان یکی از قطب های فرهنگی، تجاری و آموزشی در هند محسوب می گردد. کلکته یکی از مهم ترین شهرهای هندوستان است و هر چند که در گذشته به لحاظ داشتن جمعیت رتبه نخست شهرهای هندوستان را به خود اختصاص داده بود ولی در حال حاضر بعد از شهرهای دهلی و بمبئی سومین شهر پرجمعیت این کشور محسوب می گردد، از لحاظ تاریخی کلکته را می توانیم یک شهر غنی به حساب بیاوریم. در زمان استعمار انگلیس کلکته از شهرهای مهم مستعمره محسوب می شد ولی در همان زمان استعمار شاهد رونق اقتصادی در آن بودیم.

آشنایی با شهر کلکته

آب و هوای شهر کلکته

کلکته از شهرهایی است که همواره آب و هوای گرم و مرطوب در آن بیشتر ایام سال را تحت پوشش خود قرار می دهد، در کلکته شاهد زمستان های کوتاه هستیم و کل زمستان در این شهر در حدود 45 روز طول می کشد و در این مدت نیز دمای هوا به زیر 10 درجه سانتی گراد نمی رسد، ماه مه هم به عنوان گرم ترین ماه کلکته محسوب می شود که دمای هوا به حول و حوش 40 درجه سانتی گراد می رسد. اگر می خواهید بلیط هواپیمای کلکته را تهیه کنید و به این شهر سفر کنید حتما به یاد داشته باشید که در طول سفر به خاطر گرمای هوا از آب سالم و لیمو استفاده کنید.

بهترین زمان برای سفر به کلکته

اکثر کسانی که قصد سفر دارند معمولا در پی این هستند که بهترین زمان ممکن برای پرواز و سفر را انتخاب کنند، کسانی که بلیط هواپیمای کلکته را تهیه کردند یا می خواهند تهیه کنند به دنبال این هستند که چه زمانی بهترین زمان پرواز به این شهر است، دو عامل مهم که در تعیین بهترین زمان پرواز به کلکته موثر هستند یکی آب و هوا است و دیگری هم کثرت مسافران در بازه زمانی خاص است.

همان طور که در قسمت آب و هوایی هم گفته شد کلکته آب و هوایی گرمسیری دارد، در زمستان، دسامبر و ژانویه شاهد آب و هوای خنک نسبت به سایر ماه های سال هستیم و کسانی که به آب و هوای گرم حساسیت دارند می توانند این ماه ها را انتخاب کنند. البته سایر ماه های سال نیز از نظر شرایط آب و هوایی برای داشتن یک سفر خوب چندان نامساعد نیست ولی ماه آوریل بسیار گرم است. اگر می خواهید سفری ارزان قیمت به کلکته داشته باشید در فصل های کم مسافر مثل زمستان و پاییز سفری به کلکته توصیه می شود.

فرودگاه های بین المللی شهر کلکته

پروازهایی که از شهرهای ایران به سمت کلکته هندوستان می باشد در اکثر موارد به فرودگاه بین المللی سوباش چاندارا بوز است و بسیاری از پروازهای خارجی نیز از این فرودگاه انجام می پذیرد و مانند سایر فرودگاه های هندوستان فرودگاهی مجهز و مدرن به حساب می آید. این فرودگاه در فاصله 20 کیلومتری از شهر قرار دارد و همیشه وسایل نقلیه برای تردد بین شهر و این فرودگاه در دسترس هستند در ادامه به معرفی این فرودگاه و سایر فرودگاه های کلکته خواهیم پرداخت.

فرودگاه های بین المللی شهر کلکته

فرودگاه بین‌المللی نتاجی سوباش چاندرا بوز

فرودگاه بین المللی نتاجی سبهاش چندر بوز (Netaji Subhas Chandra Bose Airport) در واقع مهم ترین فرودگاه کلکته و پرترددترین آن ها محسوب می شود که به آن به صورت اختصار فرودگاه کلکته نیز می گویند، از نظر بزرگی در بین فرودگاه های هندوستان به عنوان پنجمین فرودگاه این کشور محسوب می شود و بزرگترین فرودگاه در غرب این کشور است. این فرودگاه، فرودگاهی عمومی است که کد یاتا آن CCU، فرودگاه بین‌المللی نتاجی سوباش چاندرا بوز یک باند فرود آسفالت به طول بیش از 3 کیلومتر دارد، ارتفاع آن نیز از سطح دریا 5 متر است و یکی از فرودگاه های فعال در تور هند محسوب می شود.

فرودگاه بهالا کلکته

فرودگاه بهالا (Behala Airport) نیز یکی دیگر از فرودگاه های کلکته است، البته به مانند فرودگاه بین المللی نتاجی پرتردد و مشهور نیست، فرودگاه بهالا نیز یک فرودگاهی همگانی است و دارای یک باند آسفالت با طول بیش از 1 کیلومتر است در زبان محلی به آن Behala Flying Club می گویند.

سایر فرودگاه های شهر کلکته

علاوه بر فرودگاه های نتاجی سوباش و بهالا دو فرودگاه دیگر نیز در کلکته وجود دارد، یکی از آن ها فرودگاه نیروی هوایی باراکپور (Barrackpore Air Force Station) است، این فرودگاه یک فرودگاه نظامی است و کاربرد عمومی ندارد، فرودگاه صحرایی کانچراپارا (Kanchrapara Airfield) نیز یکی دیگر از فرودگاه های کلکته است و باند فرود آن بتنی است و در حال حاضر تعطیل می باشد و از آن استفاده ای نمی شود.

ایرلاین هایی که به شهر کلکته پرواز دارند

شرکت های هواپیمایی که از تهران به کلکته پرواز دارند و شما می توانید بلیط هواپیمای کلکته این شرکت ها را تهیه کنید عبارتند از:

  • پرواز تهران به کلکته که با هواپیمایی اتحاد امارت انجام می پذیرد، این پرواز از تهران به مقصد میانی ابوظبی در امارات انجام می شود و از آن جا نیز به کلکته می رود.
  • پرواز تهران به کلکته با هواپیمایی قطر ایرویز انجام می پذیرد، این پرواز از تهران به مقصد دوحه در قطر انجام می شود و از آن جا نیز به سمت کلکته است.
  • پرواز تهران به کلکته با هواپیمایی امارات انجام می پذیرد، این پرواز از تهران به مقصد دوبی در امارات انجام می شود و از آن جا نیز به سمت کلکته است.
  • پرواز تهران به کلکته با هواپیمایی ایر بحرین یا جت ایرویز هندوستان انجام می پذیرد، این پرواز از تهران به مقصد میانی بحرین در امارات انجام می شود و از آن جا نیز به کلکته است.

ایرلاین هایی که به شهر کلکته پرواز دارند

خرید و رزرو آنلاین بلیط هواپیمای کلکته

برای سفر به کلکته لازم است که بلیط کلکته را تهیه کنید، بلیط هواپیمای کلکته را می توانید برای پرواز هایی از مقصد شهر تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز تهیه کنید، مدت زمانی که پرواز تهران و کلکته طول می کشد با توجه به وجود مسیر میانی در حدود 6 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد، حتما به جزئیات بلیط کلکته دقت کافی داشته باشید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

  • بلیط هواپیما کلکته از مشهد با شرکت های هواپیمایی امارات، ایر عربیا، الاتحاد و قطری انجام می گیرد.
  • بلیط کلکته از شیراز با شرکت های هواپیمایی امارات، ایر عربیا، الاتحاد و قطری انجام می گیرد.
  • بلیط هواپیمای کلکته از اصفهان با شرکت های هواپیمایی امارات، ایر عربیا، فلای دوبی و قطری انجام می گیرد.
  • بلیط کلکته از تبریز با شرکت های هواپیمایی ترکیش، فلای دبی، و ایران ایر انجام می گیرد.

بسیاری از آژانس های مسافرتی بلیط هواپیمای کلکته را عرضه می کنند و شما با مراجعه به آن ها می توانید بلیط کلکته را تهیه کنید ولی پیشنهاد ما این است که خرید آنلاین بلیط کلکته را انجام دهید. برای این که از مزایای بلیط کلکته برخوردار شوید و با قیمت مناسب این بلیط را تهیه کنید، توصیه ما این است که خرید بلیط کلکته را از سایت ما انجام دهید، به همین منظور از طریق کادر تعبیه شده برای خرید می توانید پس از تعیین مبدا و مقصد و اعمال فیلترهای لازم می توانید رزرو بلیط کلکته را انجام دهید.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای کلکته

در هنگام رزرو بلیط هواپیمای کلکته یا سایر بلیط های داخلی و خارجی شاید یکی از سوال هایی که مطرح باشد این است که بهترین زمان رزرو بلیط چه موقعی است؟ این سوال به دلیل این است که هزینه بیشتری بابت بلیط پرداخت نشود و شما بتوانید بلیط هواپیمای کلکته را با قیمتی مناسب تهیه کنید. بهترین زمانی که برای خرید بلیط کلکته و پروازهای خارجی مطرح است 45 الی 50 روز قبل از زمان سفر است ولی در مواقعی لازم است که از 5 تا 6 ماه قبل تر رزرو بلیط کلکته را انجام دهید تا مجبور نشوید در زمان مسافرت هزینه بیشتری را پرداخت کنید چرا که ممکن است در زمان سفر شما به کلکته مسافران زیادی به کلکته بروند و یا اوج فصل گردشگری و یا تعطیلات باشد که باید از قبل بررسی کنید.

همان طور که گفته شد در برخی از ایام از جمله ژانویه مسافران زیادی به کلکته سفر می کنند، در این حالت نباید خرید بلیط کلکته را به زمان های نزدیک سفر موکول کنید چرا که مجبور خواهید بود هزینهٔ زیادی را برای بلیط کلکته بپردازید یا ممکن است که اصلا بلیط گیرتان نیایید. در ایام نوروز نیز بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای کلکته از چند ماه قبل تر می باشد.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای کلکته

مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیمای کلکته

برای تهیه بلیط هواپیمای کلکته و سایر بلیط های خارجی نیازمند مدارکی هستید، که کارت ملی و شناسنامه از مهم ترین آن ها است، این مدارک هم که در صورتی که بخواهید بلیط هواپیمای کلکته را حضوری تهیه کنید لازم خواهد بود، برای خرید آنلاین بلیط کلکته کافی است که گذرنامه خود را در اختیار داشته باشید تا بتوانید مشخصات خود و همراهان را با جزئیات وارد کنید. در صورتی که به صورت کامل و با جزئیات از مشخصات گذرنامه ای خود آگاهی دارید نیازی به گذرنامه هم نخواهد بود. برای خرید آنلاین بلیط کلکته کافی است که یک کارت شتاب بانکی با رمز دوم داشته باشید تا بتوانید به آسانی رزرو بلیط کلکته را انجام دهید.

قیمت بلیط هواپیمای کلکته در زمان های مختلف

به طور کلی برای بلیط هواپیمای کلکته نمی توانیم قیمت ثابتی را در نظر بگیرم، با توجه به عوامل مختلف ممکن است که قیمت بلیط کلکته تغییر کند، اولا این که قیمت بلیط کلکته از یک ایرلاین به ایرلاین دیگر متفاوت است و ما شاهد قیمت یکسانی نیستیم، دوم این که عواملی مانند، نوع کلاس های پرواز، زمان خرید بلیط کلکته، بلیط لحظه آخری، داشتن تخفیف و سایر دلایل نیز می تواند در تغییر قیمت بلیط لحظه آخری کلکته موثر باشد. در زمان های مختلف نیز قیمت بلیط کلکته می تواند تغییر کند معمولا در زمان هایی که سفر به کلکته زیاد است نسبت به زمان هایی که تعداد مسافر کم تر است بلیط کلکته گران تر می شود، در روزهای تعطیلات، تعطیلات عید و اول هفته نیز شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیمای کلکته هستیم.

نکاتی در مورد تهیه بلیط هواپیمای کلکته

در مورد تهیه بلیط کلکته توجه به نکاتی لازم است تا بعدا با مشکلی روبه رو نشوید:

  • به طور معمول بلیط هایی که برای پروازهای چارتر تهیه می شوند، غیر قابل استرداد می باشند و لازم است که شما تصمیم قطعی برای خرید بلیط چارتر گرفته باشید تا دچار خسارت مالی نشوید.
  • پس از این که رزرو بلیط هواپیمای کلکته را به صورت آنلاین به اتمام رساندید مشخصات را به دقت بررسی کنید و سپس از آن پرینت گرفته و هنگام رفتن به فرودگاه به همراه داشته باشید.
  • اگر بلیط کلکته شما از سوی ایرلاین کنسل شد و یا پرواز بیش از 2 ساعت تاخیر داشت و خواستید آن را کنسل کنید نسخه چاپی را ارائه دهید تا بر روی آن مهر کنسلی زده شود تا بتوانید پول خود را دریافت کنید.
  • در صورتی که به پرواز کلکته نرسیدید، مبلغی به شما برگردانده نخواهد شد.
  • اگر در انتخاب مبدا، مقصد یا زمان پرواز اشتباه کرده باشید و بخواهید بلیط هواپیمای کلکته را کنسل کنید طبق قوانین کنسلی در مورد بازگشت وجه اقدام خواهد شد.

نکاتی در مورد تهیه بلیط هواپیمای کلکته

نکات مهم در سفر به شهر توریستی کلکته

در مدت اقامت در کلکته توجه به نکاتی لازم است که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • واحد پول کلکته به تبعیت از کشور هند روپیه است، ولی لازم نیست روپیه به همراه داشته باشید چرا که در کلکته از دلار نیز استفاده فراوانی می شود.
  • در بلیط های کلکته مالیات نیز در نظر گرفته می شود و لازم است که همواره از بلیط و پاسپورت یک کپی همراه داشته باشید تا در فرودگاه ارائه دهید.
  • اگر می خواهید در کلکته از وسیله نقلیه مناسب و ارزان استفاده کنید پیشنهاد ما این است که از اتوبوس های درون شهری استفاده کنید که سرعت مناسبی دارند ولی در شب از اتوبوس استفاده نکنید.
  • کلکته اولین شهر در هندوستان است که در آن مترو راه اندازی شد می توانید از مترو کلکته نیز جهت رفت و آمد استفاده کنید.
  • در هند زبان انگلیسی علاوه بر زبان هندی یکی از زبان های رایج است.
  • داروهای زیادی در کلکته و کشور هند را می توانید بدون نسخه پزشک تهیه کنید ولی همیشه سعی کنید با مجوز پزشکی داروهای مورد نیاز خود را در سفر با تور کلکته همراه داشته باشید.
  • امنیت در کلکته و کل کشور هند متوسط است از تردد شبانه و در مکان های خلوت خودداری کنید.