بلیط هواپیمای فیلیپین

شاید تصور کنید اولین قدم برای سفر به فیلیپین، خرید بلیط هواپیمای فیلیپین است.اما در واقع کسب اطلاعات از محل و فرودگاه ها و امکانات پروازها قدم ابتدایی است. با ما همراه باشید تا در ادامه برای دریافت این اطلاعات به شما کمک خواهیم کرد.

آشنایی با کشور فیلیپین

این کشور از سال 1565 تا سال 1898 از مستعمره های کشور اسپانیا به شمار می رفت. به همین دلیل نام آن را از نام پادشاه اسپانیا، فیلیپ دوم انتخاب شده است. این کشور در نیمه اول سده 20 مستعمره ی امریکا بوده است و زبان مردم نیز کم و بیش تحت تاثیر زبان اسپانیایی است. پیش از خرید بلیط هواپیمای فیلیپین لازم است از موقعیت مکانی این کشور اطلاعات کامل به دست آورید. کشور فیلیپین در جنوب شرقی قاره آسیا و در غرب اقیانوس آرام در میان دریای فیلیپین و دریای جنوبی چین قرار دارد. کشور فیلیپین از شمال با تایوان، از جنوب غربی با مالزی ،تایلند و سنگاپور همسایه است.

این کشور از تعداد زیادی جزیره با وسعت 300،000 کیلومتر مربع تشکیل شده است. بخش زیادی از مساحت فیلیپین را جنگل های انبوه فراگرفته اند. شاید غیر قابل باور باشد اما کشور فیلیپین متشکل از 7107 جزیره است که در سه گروه دسته بندی شده اند.عبارت اند از :لوزون، میندانائو و ویسانا

فرهنگ و زبان مردم فیلیپین

مردم فیلیپین در ادوار گذشته تحت سلطه کشورهای امریکا و اسپانیا بوده اند. بنابراین فرهنگ آنان نیز تا حد زیادی تحت تأثیر این کشورها قرار گرفته است. نکته ای که پیش از اقدام برای خرید بلیط فیلیپین باید بدانید این است که 81 درصد مردم فیلیپین مسیحی کاتولیک و 9 درصد آنان مسیحی پروتستان هستند. 10 درصد باقی مانده مسلمان اند و عمدتا در قسمت های خاصی از کشور زندگی می کنند.

زبان مردم فیلیپین تاگالوگ است اما به دلایلی که ذکر شد زبان اسپانیایی نیز در میان آن ها بسیار رایج است. حدود نیمی از مردم فیلیپین به زبان انگلیسی آشنایی دارند. در این کشور بیش از 1000 لهجه متفاوت وجود دارد. بنابراین حتی اگر به زبان آنان نیز مسلط باشید احتمال اینکه در برقراری ارتباط با مشکل مواجه شوید زیاد است. توصیه می کنیم در سفر به کشور فیلیپین از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

آشنایی با کشور فیلیپین

وضعیت آب و هوای فیلیپین

فیلیپین کشوری گرم و مرطوب است و در همه فصول سال احتمال بارندگی در آن وجود دارد. پیش از تهیه بلیط هواپیمای فیلیپین به این شرایط جوی توجه داشته باشید. این کشور در طول سال با طوفان و باران های موسمی همراه است به همین دلیل 40 درصد از خاک آن را جنگل های استوایی در بر گرفته است. دمای هوا در اکثر فصول معتدل و بین 20 تا 40 درجه سانتیگراد متغیر است. رطوبت هوا نیز معمولا 36 درصد  است و حتی گاهی تا 90 درصد نیز می رسد. توجه داشته باشید که وقوع زمین لرزه در کشور فیلیپین پدیده ای معمولی به شمار می آید.

فرودگاه های بین المللی فیلیپین

برای خرید بلیط هواپیمای فیلیپین ابتدا باید اطلاعات پرواز و فرود گاه های فیلیپین و امکانات آن ها را بدانیم. این کشور 12 فرودگاه بین المللی دارد که هر کدام امکانات متفاوتی دارند. این 12 فرودگاه از جمله فرودگاه بین المللی باکولود-سیلای در استان نگروی غربی ، کلارک در پامپانگا، فرانسیسکو بنگویی در داوئو جنوبی ،ژنرال سانتوس در کوتاباتو جنوبی، ایلیئو در استان ایلیئو، کالیبو در آکلان، لاواگ در ایلوکوس شمالی، مکتان-کبو در جزیره ی سبو، نینوی آکوئینو در کلانشهر مانیل، سوبیک بی در باتاآنو فرودگاه زامبونگا در استان زامبونگای جنوبی هستند.

فرودگاه مانیل فیلیپین

فرودگاهی واقع در شهر مانیل است، شهر مانیل پایتخت کشور فیلیپین می باشد و این فرودگاه با نام نایا شهرت دارد. نام اصلی فرودگاه، نینوی آکینوا است و اکثر مسافران که چه از طریق تور مسافرتی و چه به صورت شخصی به فیلیپین سفر کنند؛ بلیط هواپیمای فیلیپین را به مقصد این فرودگاه خریداری می کنند. فرودگاه مانیل در 8 کیلومتری جنوب شهر مانیل و میان شهرهای پاراناک و پاسای قرار دارد. اگر بگوییم دروازه  ارتباطی فیلیپین، فرودگاه مانیل است اغراق نکرده ایم چرا که مقر اصلی تمام خطوط هواپیمایی فیلیپین این فرودگاه است. فرودگاه نایا در سال 1930 توسط امریکا ساخته شد تا پایگاه نظامی آن ها باشد. اما امروزه به فرودگاه بین المللی مسافربری مبدل شده است. در کنار آن کاربرد نظامی نیز دارد.

برای خرید بلیط فیلیپین باید بدانید که فرودگاه مانیل پنجمین فرودگاه پرتردد درجنوب شرق آسیا است.  فرودگاه های جاکارتا، بانکوک، سنگاپو و کوالالامپور در مقام اول تا چهارم قرار دارند. در چند سال اخیر با سرمایه گذاری های دولت فیلیپین کیفیت خدمات و امکانات فرودگاه مانیل پیشرفت شایانی داشته است همچنین بازسازی فرودگاه به سرانجام رسیده است.

امکانات و خدمات حمل و نقل در فرودگاه مانیل

پیش از تهیه بلیط هواپیمای فیلیپین لازم است بدانید که در سال گذشته امکانات حمل و نقل از فرودگاه مانیل به نقاط مختلف شهر پیشرفت چشم گیری داشته است. ترمینال شماره 1 به خوبی از وسایل رفاهی و حمل و نقل تامین شده است و ترمینال های دیگر نیز در دست بهبود است. همچنین یک خط قطار شهری جدید به فرودگاه اضافه شده است که امکان حمل و نقل راحت مسافران را فراهم می کند. افرادی که بلیط فیلیپین به مقصد فرودگاه مانیل تهیه می کنند می توانند از امکاناتی نظیر، بازارها و مارکت های بزرگ، دسترسی به اینترنت، ارسال مرسولات پستی،  رستوران ها و کافه ها در طبقات مختلف، انبار بارچمدان و هتل های متعدد بهره ببرند.

فرودگاه های بین المللی فیلیپین

معرفی شرکت های هواپیمایی برای خرید بلیط فیلیپین

شرکت های بسیاری مسیر هوایی تهران به مانیل و برعکس را پوشش می دهند. شرکت هایی مانند امارات، قطر ، عمان ایر و ترکیش همچنین شرکت های ایر جاینا، ایر آسیا، کاتای پسفیک، دلتا ایر لاینز، اوا ایراز شرکت های پوشش دهنده این مسیر از پروازها هستند. همه این شرکت های هواپیمایی کلاس های پروازی مختلفی برای مسافرین خود دارند.مثلا اگر قصد دارید در حین سفر وظایف محوله شغل خود را انجام دهد؛ خرید بلیط هواپیمای فیلیپین در کلاس پروازی بیزینس کلاس ترکیش ایر لاین مناسب شما خواهد بود. این پرواز صندلی های بسیار راحت و تخت خواب شو و چراغ مطالعه شخصی دارد.

در پرواز اکونومی نبهره مند شوید. می توانید موزیک گوش کنید، اخبار ببینید، بازی های متنوع انجام دهید و یا به تماشای فیلم بنشیننید. اگر بلیط فیلیپین مربوط به شرکت هواپیمایی عمان ایر را تهیه کرده اید بسته به کلاس پرواز، مجاز به همراه داشتن 20 تا 32 کیلوگرم بار هستید. در پروازهای شرکت هواپیمایی امارات نیز بار قابل حمل به نوع بلیط هواپیمای فیلیپین بستگی دارد. میزان این بار از 20 تا 50 کیلوگرم متفاوت است. در سفر با شرکت هواپیمایی ترکیش در پروازهای بیزینس کلاس 30 و در پروازهای اکونومی 20 کیلوگرم حداکثر وزن مجاز بار شما است. در شرکت هواپیمایی قطر نیز میزان بار متفاوت است. در پروازهای اکونومی 30 کیلوگرم و در پروازهای بیزینس کلاس 40 کیلوگرم و در نهات در فرست کلاس 50 کیلوگرم بار می توانید حمل کنید. ابعاد چمدان نیز در تمامی پروازهای ایرلاین 3 متر می باشد.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای فیلیپین

بهترین زمان برای تهیه بلیط فیلیپین و سفر به این کشور ماه های ژانویه و فوریه است. در این زمان هوا نسبتا خنک و بارش باران مناسب است. مهم ترین مزیت بلیط هواپیمای فیلیپین در این ماه ها، برگزاری جشنواره ها و فستیوال های زیادی مانند آتی آتیهان در هفته دوم ژانویه و فستیوال سالیانه در هفته سوم فوریه است. در این ماه ها  به طور متوسط 4 تا 7 روز بارش باران و دمای 27 درجه سانتیگراد را تجربه خواهید کرد. ماه های مارس و آوریل دما کمی گرم تر می شود و بارش باران کاهش می یابد. اگر در این ماه اقدام به خرید بلیط فیلیپین کنید؛ توجه داشته باشید که تعطیلات رسمی کشور در ماه مارس است. در ماه آوریل فستیوال هایی نظیر بانگوس در شهر دوگاپان منتظر شما خواهد بود.

هر چه بلیط هواپیمای فیلیپین خود را دیرتر تهیه کنید هوا گرم تر می شود و بارش باران افزایش پیدا می کند. میزان بارش حتی در ماه آگوست به 22 روز در ماه می رسد. اما همچنان فستیوال های گوناگونی در سراسر کشور فیلیپین در حال برگزاری است. ماه اکتبر نیز از ماه های خوب خرید بلیط فیلیپین به شمار می رود. چرا که میزان بارش باران کاهش می یابد و جشنواره ها به اوج خود رسیده اند اما هر 16 روز از ماه بارش باران را تجربه خواهید کرد. در حالی که ماه نوامبر هوا رو به خشکی می رود اما بدترین زمان برای سفر با تور فیلیپین نیست.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای فیلیپین

قیمت بلیط هواپیمای فیلیپین

شرکت های مختلف هواپیمایی نرخ های متفاوتی را برای بلیط هواپیمای فیلیپین در نظر گرفته اند. همان طور که ذکر شد، امکانات متفاوتی را نیز در اختیار مسافرین قرار می دهند. در این بخش آخرین نرخ پروازهای فیلیپین را عنوان می کنیم. همه روزه از شرکت هواپیمایی قطر می توانید به مقصد دو فرودگاه کلارک و مانیل بلیط هواپیمای فیلیپین تهیه کنید. نرخ بلیط فیلیپین برای پرواز اکونومی دوطرفه 37.823200 ریال و برای پرواز بیزینس کلاس دو طرفه 93422980 ریال است.

پرواز شرکت هواپیمایی قطر به مانیل کمی ارزان تر است. بهای بلیط فیلیپین در این پروازها، برای پرواز اکونومی 26.339000 و برای پرواز بیزینس کلاس دوطرفه 90.021380 ریال است. شرکت هواپیمایی امارات بلیط هواپیمای فیلیپین با بهای بیشتری به فروش می رساند. در این شرکت پرواز اکونومی دو طرفه به مقصد مانیل 35.590460 ریال و پرواز بیزینس دو طرفه 106.84460 ریال قیمت گذاری شده است.

نکات مهم در مورد خرید بلیط هواپیمای فیلیپین

  •  پیش از بلیط هواپیمای فیلیپین باید ویزای خود را دریافت کرده باشید.چرا که گاهی کنسل کردن بلیط جریمه سنگینی دارد.
  • حد اقل 2 ماه قبل از سفر، نسبت به تهیه بلیط فیلیپین اقدام نمایید. در این صورت می توانید  بهترین مسیر و ارزان ترن قیمت را انتخاب نمایید.
  • انعطاف پذیر بودن زمان مسافرت می تواند در تهیه بلیط با قیمت مناسب بسیار موثر باشد. اگر با انتخاب تاریخ سفر مشکلی ندارید می توانید با خرید بلیط در روز های کم رفت وآمد در هزینه های خود صرفه جویی کنید.
  • گاهی شرکت های هواپیمایی در 72 ساعت پیش از پرواز تخفیف های ویژه ای را برای صندلی های خود در نظر می گیرند. بنابراین اگر آماده سفر باشید می توانید بلیط هواپیمای لحظه آخری فیلیپین را با قیمت بسیار مناسبی خریداری نمایید.

هزینه سفر با تور فیلیپین

از بهترین ویژگی های این کشور که شما را به خرید بلیط فیلیپین تشویق می کند؛ مخارج مناسب و قیمت های آن است. خرج و مخارج زندگی در این کشور به هیچ عنوان کلان نیست و می توانید از امکانات بسیاری با صرف هزینه ای مناسب بهره مند شوید. یکی از دلایل این اتفاق، در حال توسعه بودن کشور فیلیپین است. بنابراین کالایی که در این کشور خریداری می کنید به نسبت کشورهای مجاور ارزان تراست. با وجود اینکه بیشتر خدمات در این کشور، بر خلاف بلیط فیلیپین ارزان است؛ اما تفاوت های بارزی نیز در مکان های مختلف وجود دارد. به عنوان مثال هزینه اقامت برای یک شب از 30،000 تومان تا 800،000 تومان متفاوت است.

هزینه سفر با تور فیلیپین

جاذبه های گردشگری کشور فیلیپین

کشور فیلیپین دارای شگفت های متعددی است. پیش از اقدام برای تهیه بلیط هواپیمای فیلیپین این جاذبه ها را بشناسید تا سفری پربار و پر خاطره داشته باشید. بخشی از این مکان های دیدنی عبارت اند از: جزیره ی باتان، دریاچه ی پیناتوبو، سیکونیچور، ال ئیدرو، جزیره ی بوراکی ، ویگان، ساگادا، دریاچه ی پیناتوبوکه تک تک آن ها بسیار دیدنی هستند. به طور مثال دریاچه ی پیناتوبو در شهر پالاوان قرار داد که حاصل فعالیت آتشفشانی به همین نام است. در سال 1991 آتشفشان خاموش  پیناتوبو در اثر یک زلزله فعال شد و این دریاچه را به وجود آورد.یز می توانید از صندلی های راحت و سرگرمی های متنوعی

وسایل حمل و نقل عمومی در فیلیپین

پس از تهیه بلیط هواپیمای فیلیپین و ورود به این کشور وسایل بسیاری جهت حمل نقل به قسمت های مختلف کشور وجود دارند. به محض ورود به فرودگاه شاید مجموعه عظیمی از خودروها و قطار شهری جهت به مقصد رساندن مسافرین هستید. این وسایل شامل:

  • قطار شهری: بیشتر مناطق پایتخت تحت پوشش خطوط قطار شهری است. این قطارها از زیرزمین و پل های هوایی عبور می کنند.
  • اتوبوس های شهری: در مانیل دو نوع اتوبوس وجود دارد. اتوبوس های معمولی با امکانات محدود و بدون سیستم خنک کننده با قیمت ارزان و اتوبوس های لوکس با امکانات بیشتر و هزینه بلیط بالاتر.
  • تاکسی و چیپینی : چیپنی وسیله ای ارزان با ظرفیت بیشتر از تاکسی ها است. این خودروهای رنگارنگ، اتاق هایی به اندازه مینی بوس دارند.