سازه سقف اتوماتیک متحرک تلسکوپی ترکیبی از آلومینیوم و آهن است و جنس رویه سقف متحرک بنا بر نیاز مشتری می تواند از جنس پلی کربنات و یا پلگسی گلس یا شیشه باشد، با توجه به وزن پایین تر پلی کربنات از لحاظ قیمت نسبت به سازه های شیشه ای مناسب تر هستند. این سازه مناسب برای استخرها،گلخانه ها و رستوران ها است.

پوشش این سقف از ورق های پلی کربنات است که مقاومت بسیار بالایی در مقابل پوسیدگی حاصل از رطوبت و نور مستقیم خورشید دارد . این سقف ها معمولا بصورت دستی باز و بسته می شوند اما امکان استفاده از موتور برای ایجاد حرکت الکترونیکی وجود دارد.
 این سقف‌ها از لحاظ آب بند و هوابند بودن مشابه سقف متحرک شیشه ای عمل کرده ولی پلی کربنات دوام و ماندگاری شیشه را نداشته از طرفی قیمت سقف برقی پلی کربنات به مراتب کمتر از سقف برقی شیشه ای بوده که همین امر سقف جمع شو پلی کربنات را به یکی از جذابترین انتخاب ها برای مشتریان بدل کرده. سقف پلی کربنات با اشکال مختلفی قابل پیاده سازی بوده که وابسته به نوع کاربری فضا میباشد.
ویژگی‌های سقف برقی پلی‌کربنات
سازه و چهارچوب سقف برقی پلی کربنات از آلومینیوم یا فولاد است که در برابر رطوبت و بارندگی مقاوم است.
یکی دیگر از ویژگی های این نوع سقف که می‌توان به آن اشاره کرد این است که این امکان را به شما می‌دهد به راحتی به منظره بالا دید داشته باشید و نور خورشید را به راحتی دریافت کنید. البته سقف برقی جلوی تابش نور خورشید را می‌گیرد. اما نور طبیعی روز را به راحتی می‌توانید دریافت کنید و این ویژگی به دلیل شفاف بودن سقف برقی پلی کربنات می‌باشد. سقف برقی می‌تواند به راحتی از شما در برابر عوامل طبیعی محافظت کند. با وجود این نوع سقف شما در طول روز نیاز به روشن کردن لامپ نخواهید داشت. زیرا شفاف می‌باشد و نور طبیعی را به راحتی برای شما فراهم می‌کند.
 یکی دیگر از اصلی تربن ویژگی‌هایی که باعث شده این سقف آمار نصب بالایی در مکان‌های مختلف داشته باشد باز و بسته شدن آسان با استفاده از ریموت کنترل است. زمانی که به هوای تازه نیاز داشته باشید با فشردن یک دکمه سقف باز شده و هنگام بارندگی و طوفان در کوتاه ترین زمان بسته می‌شود.
 این نوع از سقف ها دربردارنده برخی از ویژگی های برجسته دیگری است که انتخاب آن ها را به عنوان نخستین انتخاب و اولویت اصلی افراد به منظور پوشش سقف حیاط خلوت و پاسیو، سقف گلخانه ها، تراس، پل های عابر پیاده و… قرار می‌دهند.
مزایای سقف برقی پلی‌کربنات
جلوگیری از اتلاف انرژی
این سقف‌ها شامل ورق‌های شفافی هستند که باعث می‌شود در طول روز نیازی به روشن بودن لامپ نباشد و همچنین در فصل گرما مانع خروج هوا و در فصل سرد مانع ورود هوا به فضای داخل می‌شود
مقاومت بالای سقف متحرک پلی‌کربنات
این سقف‌ها در مقایسه با انواع دیگر سقف‌های متحرک بسیار مقاوم هستند
عدم شعله ور شدن در آتش سوزی
ورق‌های پلی کربنات در آتش ‌سوزی شعله‌ ور نمی‌شوند ولی به شدت دود زا هستند. نوع خاصی از پلی کربنات به نام کروگیت خاصیت خود خاموش شوندگی دارند.
دارای فیلتر اشعه UV خورشید
پلی کربنات فیلتر اشعه فرابنفش بوده و حتی در صورت استفاده طولانی مدت زیر نورخورشید تغییر رنگ نمی‌دهد.
نحوه ساخت و تولید 
ساخت و تولید سقف برقی پلی کربنات امروزه رواج بسیار گسترده ای یافته اند. تولیدکنندگان به علت ویژگی های منحصر به فرد سقف پلی کربنات رو به تولید عمده آن ها آورده اند تا در صورتی
که بخواهید از یک سقف با تکنولوژی روز دنیا به منظور نورگیر بودن یا ایجاد سایبان برای مصارف مختلف استفاده نمایید، بتوانید با پا نهادن در دفترهای تولیدی آن ها انواع و اقسام طرح های جدید سقف پلی کربنات را مشاهده کرده و به منظور خرید آن ها با متولیان امر مشورت های لازم را صورت داده و محصول مورد نظر خود را خریداری کرده و از آن نهایت بهره را ببرید.

 

سقف متحرک پلی‌کربنات