اطلاعاتی مهم درباره وقت سفارت لهستان

چنانچه می‌خواهید که با روند کار تعیین وقت سفارت لهستان آشنا شوید تا آخر این مقاله همراه ما باشید، اگر قصد دارید که به کشور لهستان سفری داشته باشید به‌منظور تفریح ، تحصیل و یا کار و تجارت موظف به تهیه ویزای لهستان متناسب باهدف سفر خود هستید. تهیه ویزای لهستان در ابتدا مشروط به تعیین وقت سفارت لهستان می‌باشد پس از اخذ وقت سفارت لهستان باید شروع به جمع‌آوری مدارم و تکمیل آن‌ها کنید و در روز تعیین‌شده به سفارت لهستان مراجعه و مدارک را ارائه دهید و مراحل باقی‌مانده را به انجام برسانید.

اطلاعاتی مهم درباره وقت سفارت لهستان

سفر به لهستان

کشور لهستان همواره مقصد گردشگری اروپا بوده و هرساله توریست‌های زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند و پذیرای مردم زیادی است که برای دیدن جاذبه‌های آن به لهستان سفر می‌کنند. تجار بسیاری تمایل دارند تا در این کشور به فعالیت‌های اقتصادی بپردازند زیرا که اقتصاد لهستان در شرایط خوبی بسر می‌برد. همچنین باید گفت که لهستان ازنظر علمی و دانشگاهی از سطح بالایی برخوردار است و هرساله پذیرای دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف می‌باشد.

تعیین وقت سفارت لهستان

برای اینکه بتوانید به کشور لهستان سفر کنید نیازمند اخذ ویزای لهستان هستید، چه این سفر برای دیدار خانواده باشد چه‌کار و چه تحصیل شما ملزم به تهیه ویزا هستید و اخذ ویزا خود در ابتدا نیازمند رزرو وقت سفارت لهستان و بعد تهیه مدارک متناسب با ویزای درخواست شده می‌باشد. مدارک در روز مصاحبه که زمان دقیق آن به شما گفته می‌شود باید تحویل سفارت شود  و صبر کرد تا مدارک بررسی و پاسخ درخواست ایمیل شود.

در ابتدا باید هدف سفر خود را مشخص کرده و با توجه به آن نوع ویزای درخواستی خود را انتخاب کنید ، زیرا که لهستان نیز دارای انواع متفاوتی از ویزا می‌باشد و همه آن‌ها به‌جز مدارک مشترک یک سری مدارک متفاوت بسته به نوع خوددارند که بین مدارک خود باید تحویل مسئول سفارت دهید . در ادامه مطلب به معرفی انواع ویزای لهستان و مدارک موردنیاز آن و نحوه تعیین وقت سفارت لهستان می‌پردازیم.

انواع ویزای لهستان بر اساس محتوا

ویزای لهستان بر اساس نوع محتوا و زمان تقسیم‌بندی می‌شود و ازنظر محتوایی به دو نوع ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی تقسیم می‌شوند. ویزای های مهاجرتی مدت‌زمان کمتری نسبت به ویزای غیر مهاجرتی دارند ولی تایم گرفتن ویزای مهاجرتی از پروسه طولانی‌تری برخوردار است.

انواع ویزای لهستان بر اساس محتوا

 انواع ویزای لهستان بر اساس مدت

ویزاهای بلندمدت و کوتاه‌مدت نیز جزء دسته‌بندی زمانی ویزاها می‌باشد که در زمان تعیین وقت سفارت لهستان باید به آن توجه کنید و در صورت درخواست این نوع ویزا باید در زمان وقت سفارت لهستان آن را ذکر کنید .

  • ویزاهای کوتاه‌مدت می‌توانند یک‌بار ورود یا چند بار ورود باشند ، کسانی که این نوع ویزا را اخذ می‌کند اگر ویزا یک‌بار ورود باشد فقط یک‌بار اجازه ورود به خاک لهستان رادارند و می‌توانند تا مدت اعتبار ویزای خود در خاک این کشور بمانند. این اشخاص برای سفر مجدد به لهستان نیازمند اخذ ویزای دوباره هستند. ویزاهای نوع چند بار ورود به مدت سه ماه می‌باشند که در  طول این زمان فرد دارنده ویزا می‌تواند در طول 90 روز چندین بار به خاک لهستان ورود و خروج داشته باشد، ویزاهای کوتاه‌مدت به چندین نوع، ویزاهای توریستی، پزشکی، ورزشی، شرکت در همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها تقسیم می‌شوند  .
  • ویزاهایی که بر اساس زمان دسته‌بندی‌شده‌اند، ویزای بلندمدتی هستند که از 3 ماه تا یک سال اعتبار و طی این مدت شخص قادر است چندین بار وارد و خارج خاک این کشور شود که سقف آن‌یک سال است، ویزاهای بلندمدت به ویزاهای تحصیلی، کاری، خانوادگی، ثبت شرکت و قرارداد تقسیم می‌شود.

چگونگی گرفتن وقت سفارت لهستان

تعیین وقت سفارت لهستان برخلاف کشورهای دیگر عضو شینگن کار چندان سختی نیست فقط لازم است که از طریق سایت سفارت اقدام کنند و وقت سفارت لهستان را رزرو کنید . این امر به‌صورت آنلاین از طریق اینترنت انجام می‌گیرد، بدین گونه که بعد از مراجعه به سایت سفارت و بخش وقت سفارت لهستان و با انتخاب نوع ویزا چه شینگین و چه ویزای ملی لهستان وقت‌هایی که باز هستند برای شما به نمایش گذاشته می‌شود و می‌توانید با توجه به زمان‌بندی سفر خود یکی از تاریخ‌های وقت سفارت لهستان را انتخاب کنید.سپس قدم بعدی تکمیل فرم آنلاین است و در آخر از فرم پرینت گرفته و در زمان وقت سفارت آنلاین رزرو شده خود همراه مدارک به افسر مربوطه تحویل دهید.

هنگامی‌که در حال پر کردن فرم هستید دقت کنید که اطلاعات را به‌درستی وارد کنید چنانچه اطلاعات را ناقص یا غلط وارد کنید وقت سفارت لهستان شما لغو می‌شود و همچنین گرفتن وقت مجدد به چند ماه زمان نیاز داشته باشد.

لینک زیر آدرس مستقیم درخواست وقت سفارت لهستان است با استفاده از آن امر وقت سفارت انجام می‌پذیرد.

https://secure.e-konsulat.gov.pl/Default.aspx

نکته: همان‌طور که می‌دانیم و گفته‌شده ویزای لهستان دو نوع دارد و در هنگام تعیین وقت سفارت لهستان به آن دقت کنید  اگر سفر طولانی ندارید و مدت سفرتان 90 روز یا کم‌تر است ویزای شنگن لهستان را بگیرید. توصیه ما به شما این است که اگر سفر طولانی‌مدت به لهستان دارید بهتر است برای ویزای ملی لهستان اقدام کنید

چگونگی گرفتن وقت سفارت لهستان

مدارک موردنیاز برای ویزای لهستان

همان‌طور که می‌دانید برای گرفتن ویزای لهستان نیاز به تهیه مدارکی دارید که بسیاری از آن‌ها بین همه انواع سفرها مشترک می‌باشد و باید آن‌ها را تهیه کنید.

  1. فرم آنلاین تکمیل‌شده مخصوص تعیین وقت سفارت لهستان
  2. ارائه گذرنامه که  باید حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد (بر اساس تاریخ رفت‌وبرگشت به لهستان) و دو صفحه سفید داشته باشد، کپی پاسپورت‌های قبلی خود را نیز همراه داشته باشید.
  3. عکس 3.5 در 4.5 که برای حداکثر 6 ماه پیش است، زمینه سفید و بدون تغییر.
  4. اصل، کپی شناسنامه و کارت ملی که ترجمه‌شده به زبان موردنظر سفارت با مهر و امضای دارالترجمه
  5. مدارک دال بر رزرو بلیت رفت‌وبرگشت هواپیما
  6. اصل و کپی ویزای مسافرتی و همراه داشتن 30000 یورو برای اطمینان در برخورد با شرایط احتمالی درمانی و بازگشت مسافر.

مدارک موردنیاز برای وقت تجاری

چنانچه شخصی قصد سفر تجاری به کشور لهستان را داشته باشد علاوه بر مدارک کلی و مشترک بین انواع ویزا ، مدارک دیگری دال بر سفر تجاری خود نیز باید تهیه و به سفارت تحویل دهد.

  1. دعوت‌نامه دارای اعتبار تجاری از کشور لهستان با جزئیات مشخصات دعوت‌کننده، هزینه‌های سفر، مدت‌زمان سفر و هدف سفر ذکر شود.
  2. ارائه کارت بازرگانی و یا روزنامه رسمی شرکت در وقت سفارت لهستان
  3. گرینت حساب بانکی 3 ماه گذشته.
  4. لیست بیمه‌هایی که تابه‌حال برای شما رد شده.
  5. واچر مورد تائید هتل
  6. سوابق  تجاری با شرکت‌های لهستانی پیشین
  7. گواهی اشتغال به کار در سربرگ رسمی شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، دلیل سفر، مدت‌زمان سفر و… مشخص باشد.

مدارک موردنیاز برای وقت بازدید

چنانچه برای بازدید به لهستان دعوت‌شده‌اید، بسیار مهم است که به‌جز اسناد ذکرشده این مدارک را نیز در وقت سفارت لهستان تحویل دهید:

  1. دعوت‌نامه صادره از لهستان.
  2. مدرکی (مثل شناسنامه) دال بر رابطه شخص دعوت‌کننده و شخص دعوت‌شده در لهستان.
  3. در صورت ازدواج یا طلاق مدارک آن را ارائه دهید.
  4. تحویل اسناد شغلی و تمکن مالی متقاضی در وقت سفارت لهستان همانند: سند ملکی (در صورت وجود)، ریز پرینت حساب‌های بانکی مربوط به 3 ماه گذشته.

مدارک موردنیاز برای وقت توریستی

برای ویزاهای توریستی نیز نیاز به مدارکی است که در زیر شرح داده‌شده:

  • فرمی که برنامه و اهداف سفرتان را با جزئیات توضیح دهد.
  • واچر هتل معتبر
  • اسناد نشان‌دهنده اشتغال به کار فرد همچون حقوق، سمت، مرخصی‌ها و…
  • سند ازدواج و یا طلاق در صورت وجود.
  • اسناد تمکن مالی ، وضعیت مالی شما ازجمله سند ملکی، ریز پرینت حساب بانکی متعلق به حداقل 6 ماه گذشته و سوابق پرداخت بیمه.

آدرس سفارت لهستان در تهران

برای آن‌که به‌موقع در زمان وقت سفارت لهستان در سفارتخانه حضورداشته باشید نکاتی را ذکر کرده‌ایم که توجه به آن‌ها می‌تواند مفید باشد.

ساعات کاری سفارت لهستان روزهای یک‌شنبه تا پنج‌شنبه از 8.30 صبح تا ساعت 16 بعدازظهر و در روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه در ساعات 9 تا 11 قادرید تا با تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری از سفارت راهنمایی بگیرید.

آدرس سفارت لهستان: تهران، بلوار آفریقا (جردن قدیم)، کوچه پیروز، پلاک 2.

تلفن تماس: 02188787262

فاکس: 02188788774

آدرس سفارت لهستان در تهران

چند توصیه برای وقت سفارت لهستان

چنانچه قصد دارید که ویزای لهستان را به‌راحتی اخذ کنید و به این کشور سفری آسوده داشته باشید می‌بایست در روز مصاحبه که در ایمیل بعد از تعیین وقت سفارت لهستان برای شما مشخص می‌شود حضور پیدا کنید و برای این کار به نکات زیر توجه کنید تا درروند اخذ ویزای شما مشکلی پیش نیاید. نکات زیر را به‌دقت بخوانید:

  • در هنگام مصاحبه با افسر مربوطه و صحبت با نهایت ادب و با تن صدای ملایم سخن بگویید.
  • پاسخ‌های کوتاه و صحیح دهید.
  • مسلط باشید استرس نداشته باشید.
  • مدارک خود را کامل و صحیح آماده کنید.
  • از دادن جواب‌های نادرست بپرهیزید و سعی کنید که پاسخ شما منطقی و اصولی باشد.
  • لباس‌های مناسب و آراسته بپوشید و ظاهری تمیز داشته باشید.
  • در زمانی مقررشده در وقت سفارت لهستان حاضر باشید و تأخیر نکنید.

توجه به چند نکته در مورد مدارک ویزا و وقت سفارت لهستان

  • شناسنامه و کارت ملی باید ترجمه رسمی به زبان تائید شده سفارت باشند و باقی مدارک نیاز به ترجمه ندارد.
  • در صورت داشتن همراه در هر سنی باید فرم جدا برای ان هم پرکنید و مدارک موردنیاز برای هر کس باید تهیه شود.
  • شخصی که موفق به اخذ ویزای شینگن لهستان می‌شود باید بیشتر زمان خود را در کشور لهستان اقامت کنند و همچنین قادر است که به کشورهای عضو پیمان شنگن سفر کند.
  • همه ترجمه به زبان انگلیسی باشد.
  • جهت ویزای توریستی لهستان دعوت‌نامه احتیاج نیست با واچر هتل نیز قادر به سفر هستید.
  • لازم به ذکر است که اشخاص متقاضی بالای 12 سال سن باید رزرو وقت سفارت لهستان را انجام دهند و در روز مصاحبه در سفارت حضور پیدا کنند، افراد زیر 12 سال نیازی به حضور در سفارت ندارند.
  • مراجعه حضوری برای گرفتن فرم وقت سفارت لهستان کار اشتباهی است. شما می‌توانید با  بلکه به‌صورت آنلاین واژ طریق سایت سفارت لهستان فرم را تکمیل کنید بعد از گرفتن پرینت آن را در بین مدارک خود به سفارت تحویل دهید.
  • دقت کنید که باید فرم را دقیق و صحیح چر کنید و به یاد داشته باشید که هر شخص فقط یک‌بار می‌تواند فرم را پر کند و بعد از  دقت داشته باشید که فرم را به‌درستی پرکنید، هر شخصی فقط یک‌بار می‌تواند فرم پر کند و بعد از پر کردن فرم تغییر آن و لغو درخواست ممکن نیست. بعد از 24 ساعت می‌توانید زمان وقت سفارت لهستان را تغییر دهید.
  • چنانچه پرینت فرم را نگرفته‌اید استرس نداشته باشید 24 ساعت بعد از پر کردن فرم برای شما ایمیل می‌شود.

توجه به چند نکته در مورد مدارک ویزا و وقت سفارت لهستان

هزینه ویزای جمهوری لهستان

در رابطه به هزینه ویزای لهستان که رد روز مصاحبه و پیش از آن از شما گرفته می‌شود برای سنین مختلف متفاوت است و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است. هزینه ویزا برای اشخاص بالای 12 سال 65 یورو و برای کودکان بین 6 تا 12 سال 35 یورو می‌باشد که باید به‌صورت نقدی در روز مصاحبه پرداخت شود.

 درباره لهستان

چنانچه قصد دارید که از کشور لهستان دیدن کنید و ویزای لهستان را دریافت کرده و رزرو وقت سفارت لهستان را انجام دهید ، باید ابتدا اطلاعاتی درباره کشور لهستان و مراحل انجام کار خود به دست آورید. لهستان کشوری در مرکز اروپا می‌باشد و با کشورهای آلمان ، چک ، لیتوانی ، اسلواکی و روسیه هم‌مرز است. ازنظر وسعت و جمعیت نهمین کشور اروپایی است و این کشور 39 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت لهستان شهر ورشو می‌باشد، که 16 استان دارد و این کشور در میانه‌ی جنگ جهانی دوم محور درگیری بوده و خسارات زیادی متحمل شده است.

آب‌وهوای لهستان

کشور لهستان دارای آب‌وهوای متنوعی از نظر دمایی است. در لهستان شاهد تابستان‌های گرم اما کوتاه و زمستان‌های سرد هستید درجه حرارت روزهای تابستان 33 درجه است لهستان دارای کوه‌های کمی می‌باشد ولی آب فراوان دارد.

جاذبه‌های گردشگری لهستان

لهستان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبایی است و چون در جنگ جهانی دوم بسیار نقش پررنگی داشته از لحاظ تاریخی بسیار پربار می‌باشد. همچنین طبیعت زیبای لهستان که متشکل از رودخانه‌ها ، جنگل‌ها و دریاچه‌ها می‌باشد از دیدنی‌های مهم این کشور است. دیگر جاذبه‌های زیبای لهستان عبارت‌اند از :

معدن نمک ویلیچکا، شهر باستانی تورن، قلعه مالبورک، قلعه واول، کانال البلاگ، شهر باستانی ژموسک، میدان بازار کراکوف