راهنمای سفر به دبی

دبی یکی از بزرگترین شهرهای امارات می باشد و دارای امکانات تفریحی بسیار زیادی است. این امکانات تفریحی از سافاری در بیابان های داغ تا اسکی روی یخ متفاوت می باشد. هتل های شیک دبی با بهترین امکانات در خاورمیانه یکی دیگر از مزیت های سفر به دبی محسوب می شود.

این شهر کوچک اما بسیار مدرن می باشد و  توانست تاکنون  هم جذابیت کشور های گرم را داشته باشد و هم جذابیت کشورهای سرد را به صورت دست ساز ایجاد کند. با سفر به دبی می توانید امکانات شگفت انگیز این شهر را ببینید واز آنها لذت ببرید. تفریحات آبی در فضای سواحل گرم شهر دبی بسیار آرامش بخش می باشد. همچنین آکواریوم های غول آسا که در آنها از انواع ماهی ها استفاده شده است یکی دیگر از امکانات این شهر می باشد. جالب است بدانید که تمام امکانات دبی دست ساز و مصنوعی هستند و تنها تعداد کمی از این تفریحات طبیعی می باشند.

راهنمای سفر به دبی

مناسب ترین زمان سفر به دبی چه زمانی است؟

اگر چه می توانید در هر زمانی به دبی سفر کنید اما آب و هوای این شهر گرم است به همین دلیل اگر در فصل تابستان به مسافرت بروید نمی توانید از مناطق زیادی دیدن کنید. بهترین زمان برای مسافرت آبان ماه و اوایل زمستان می باشد که آب و هوا در این فصول تقریبا در شهر دبی متعادل است. آب و هوای تقریبا شرجی که در این منطقه وجود دارد باعث می شود که شما در فصول گرم نتوانید از جاذبه های گردشگری این شهر زیاد استفاده کنیدالبته هزینه گردشگری دبی در ماه های گرم سال تقریبا بسیار کمتر از ماه های سرد تر می باشد.

سفر به دبی

برای سفر به دبی می توانید از وسایل مختلفی استفاده کنید از آنجا که امارات به دریا راه دارد، می توانید به وسیله کشتی هم مسافرت کنید یا اینکه می توانید به وسیله هواپیما و رزرو تور دبی به مسافرت بروید . لازم به ذکر است که هزینه سفر هوایی برای شما بسیار بیشتر از هزینه سفر با کشتی می باشد اما سفر به دبی با کشتی مشکلاتی مانند مسیر طولانی و دریا زدگی را به دنبال دارد اما برای کسانی که از مسافرت های دریایی خوششان می آید می تواند یک تفریح مناسب در مسیر باشد. برای گشت و گذار در شهر دبی می توانید از تاکسی ها استفاده کنید که اکثرا دارای امکانات بسیار شیک می باشند. 

راهنمای سفر به دبی

فرهنگ مردم دبی

مردم دبی به زبان عربی صحبت می کنند اما اکثر آنها به زبان انگلیسی هم تسلط دارند و به دلیل سفر های متعددی که از اروپا به این کشور می شود معمولا اکثر فروشنده های عرب هم زبان انگلیسی را تا حدودی متوجه می شوند. البته به دلیل تعدد سفر به دبی از طرف ایران هم تا حدود کمی می توانند زبان فارسی را متوجه شوند. اما راه ارتباطی اصلی با مردم دبی زبان عربی می باشد.

راهنمای سفر به دبی

راهنمای هتل های دبی

در دبی می توانید انواع هتل های دو ستاره یا سه ستاره تا هتل های 6 ستاره را رزرو کنید برای اینکه بتوانید این هتل ها را رزرو کنید بهتر است که از طریق تور های هواپیمایی اقدام کنید.دیده شده که هزینه اخذ هتل به وسیله تور های مسافربری دبی بسیار کم تر از هتل هایی است که خود شما اخذ کنید بنابراین رزرو تورهای دبی برای شما بسیار مقرون به صرفه تمام می شود.

راهنمای سفر به دبی

دارو ها و مواد غیر قانونی در سفر به دبی

بعضی از داروها برای ورود به کشور امارات منع قانونی دارند و شما نمی توانید آن ها را به هواپیما وارد کنید. همچنین مواد اشتعال زا جز موادی هستند که در راهنمای سفر به دبی منع قانونی ورود به کشتی و هواپیما دارند. از جمله این مواد دارویی که نمی توانید آنها را با خود حمل کنید مواد مخدر می باشد همچنین داروهایی که به همراه نسخه پزشک نباشند در سفر به دبی نمی توانید به همراه ببرید.

راهنمای سفر به دبی

مذهب مردم دبی

نوع مذهب بیشتر ساکنین دبی  اهل سنت می باشد اما مردم آن دارای ادیان دیگر هم هستند و نوع مذهب در این کشور آزاد است البته دین رسمی کشور امارات اسلام است و هرگونه برخورد توهین آمیز با آن می تواند باعث مجازات های نقدی و غیر نقدی باشد. البته  تعداد زیادی از ادیان دیگر هم در این کشور زندگی می کنند که شما باید در سفر به دبی سعی کنید که به هیچ عنوان به هیچ کدام از این ادیان  توهینی نشود. به دلیل ورود تعداد زیادی از مردم اروپا و سکونت در دبی در بعضی از بخش ها تعداد زیادی مردم مسیحی می بینیم. شما در سفر به دبی باید تمامی احکام مسلمانان را که بسته به عموم می باشد را رعایت کنید مثلا در ماه رمضان هیچ کس نباید در خیابان ها چیزی بخورد یا بنوشد در غیر این صورت می تواند به برخورد قانونی منجر شود.

نوع پوشش مردم دبی

هنگامی که به سفر دبی می روید متوجه می شوید که تعداد  زیادی از مردم دبی آزادانه لباس می پوشند. نوع پوشش در دبی اکثرا عربی می باشد اما  این یک اجبار پوششی نیست  و اکثر افراد می توانند به صورت آزادانه هرگونه لباسی را بپوشند. البته توجه کنید که برهنگی در این کشور مطلقا منع شده است و کسانی که با لباس های بدن نما و برهنه وارد مراکز عمومی یا مراکز خرید شوند منجر به زندانی شدن و اخراج از این کشور خواهد شد.

هزینه سفر به دبی

هزینه سفر به دبی بسته به شرایط شما می تواند زیاد یا کم می باشد. می توان گفت شما برای سفر به دبی می توانید یک برنامه اقتصادی داشته باشید یا در سفر به دبی هزینه زیادی را خرج کنید. نوع هتلی که رزرو می کنید و خرید از بازار های دبی می تواند اکثرا هزینه سفر به دبی را افزایش دهند.  همچنین هتل های 5 یا 6 ستاره دبی بسیار گران قیمت می باشند و شما برای  اقامت در آنها نیاز دارید که هزینه زیادی را پرداخت کنید. برای بازدید از مناطق دیدنی در سفر به دبی باید یک هزینه جداگانه را در نظر بگیرید. گاها در این قسمت ها هزینه زیادی را از بازدید کننده می گیرند. همچنین در زمان اقامت در هتل سعی کنید که از تلفن های هتل برای برقراری تماس استفاده نکنید و به جای این کار از سیم کارت های که در سفر به دبی به شما به  صورت موقت داده می شود استفاده کنید یا از کارت های اعتباری تلفن استفاده نمایید.

همچنین توصیه می شود که برای کاهش هزینه های خود از تاکسی های خاکستری رنگ استفاده کنید تا بتوانید هزینه حمل و نقل درون شهری خود را تا حدود زیادی  کاهش دهید. در مناطق مختلفی از شهر دبی پاساژ های بسیار بزرگی قرار دارد که در صورتی که از آنها بازدید نکنید پس از بازگشت پشیمان خواهید شد. در مناطقی مانند انصار الامال  اجناسی با کیفیت بهتر و قیمت مناسب را می توانید دریافت کنید. سعی کنید که در غروب آفتاب به بازدید برج های دبی بروید تا بتوانید مناظر زیبای دبی را از بالاترین نقاط آن ببینید.