بلیط هواپیمای یاسوج


هر زمانی که قصد مسافرت داشتید می توانید شهر یاسوج را انتخاب کنید و با تهیه بلیط هواپیمای یاسوج به این شهر سفر کنید. این شهر هر ساله بازدیدکنندگانی از همه ی کشور های مختلف دارد اما هرکسی که می خواهد از خارج ایران به شهر یاسوج آن هم از طریق هوایی بیاید باید در یکی از شهرهای نزدیک به این شهر که فرودگاه بین المللی دارد فرود بیاید و بعد به فرودگاه یاسوج برود.

راهنمای سفر به یاسوج

شهر یاسوج یکی از شهرهای کشور ایران است که اقوام لر اکثراً در آن ساکن می باشند. شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد. شهر یاسوج در نزدیکی رودخانه ای به نام بشار و همچنین در دامنه ی کوه دنا و با ارتفاع بالغ بر 1870 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. شهر یاسوج در سال 1355 از توابع شهر فارس جدا شد و به عنوان شهری مستقل مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد. مساحت شهر کهگیلویه و بویر احمد به 18 کیلومتر می رسد و شهر نسبتاً کوچکی به شمار می رود.

وضعیت آب و هوایی یاسوج

شهر یاسوج یکی از شهرهای ایران است که در منطقه ی کوه پایه ای کوه دنا واقع شده است و آب و هوایی این شهر در اکثر موارد سرد می باشد. شهر یاسوج دارای اقلیم سردسیر بوده و دارای هوای معتدل مایل به سرد می باشد. در شهر یاسوج مقدار بارش باران و برف بسیار زیاد است و به همین خاطر است که ارتفاعات این شهر اکثراً پوشیده از برف می باشد. شهر یاسوج به خاطر همین آب و هوا و بارش باران و برف در طول سال نیاز کمتری نسبت به بقیه ی شهرهای ایران به آب دارد و در بعضی موارد به شهرهای کم آب، آب می فرستد. دمای فصل تابستان در شهر یاسوج در نهایت حد خود به 40 درجه سانتی گراد می رسد و همچنین کم ترین دمای این شهر در زمستان 19- درجه است. این حرف بسیار درست است که می گویند چه کسی با این آب و هوای شهر یاسوج قادر به سفر به این شهر است اما این دماها فقط بر روی کاغذ ثبت شده اند و گاهی اوقات رخ می دهند ولی در واقعیت شهر یاسوج یک شهر خوش آب و هوا است و شما می توانید فصل تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب کنید و بلیط هواپیما یاسوج را تهیه نمایید. اگر به شما توصیه می شود بلیط هواپیمای یاسوج را در فصل تابستان تهیه نمایید این دلیل بر این نیست که شهر یاسوج در بقیه ماه های سال بد بوده و شما در این ماه ها از سفر خود منصرف شوید بلکه فصل تابستان بهترین فصل برای سفر به شهر یاسوج است.

راهنمای سفر به یاسوج

بهترین زمان برای سفر به شهر یاسوج

همان‌ طور که گفته شد بهترین زمان سفر به یاسوج برای هرکسی به خود او بستگی دارد اما فصل تابستان بهترین زمان پرواز است. در این فصل شهر یاسوج بسیار سرسبز است و با سفر به این شهر حس آرامش به شما دست می دهد. به این نکته هم باید توجه کرد که شما وقتی بلیط هواپیمای یاسوج دریافت می کنید بهترین زمان شما برای سفر تاریخ درج شده روی بلیط هواپیما یاسوج است اما باز هم این امکان برای شما فراهم شده که اگر بخواهید تاریخ بلیط هواپیما یاسوج خود را عوض کنید قادر به این کار باشید ولی با رعایت شرایط در خصوص این موضوع که این شرایط از طرف شرکت های هواپیمایی گذاشته می شود.

اطلاعات پرواز و فرودگاه شهر یاسوج

فرودگاه شهر یاسوج یک فرودگاه با کاربرد عمومی می باشد که دولت مسئولیت نظارت بر آن را دارد. فرودگاه یاسوج یک فرودگاه داخلی است که فقط می تواند تنها پروازهای داخل ایران را انجام دهد. اگر شما بلیط هواپیمای یاسوج را تهیه می کنید و می خواهید به این فرودگاه برسید باید از تاکسی یا خودروی شخصی خود استفاده کنید چرا که مسیری با اتوبوس به این فرودگاه وجود ندارد. فرودگاه شهر یاسوج دارای طول باندی به اندازه ی 2.5 هزار متر مربع است. در این فرودگاه علاوه بر امکاناتی که نام برده شد، امکانات دیگری همچون دفترهای فروش بلیط، نمازخانه، بانک و عابر بانک، پارکینگ، خدمات باربری، سرویس بهداشتی، چرخ های دستی و انواع مغازه ها وجود دارد که مورد استفاده مسافرهای داخلی می باشد که هر ساله به این شهر سفر می کنند. همین امکانات باعث شده که بلیط هواپیمای یاسوج در همه جای ایران پر فروش باشد و هر ساله توریست های زیادی از نقاط مختلف ایران به این شهر بیایند و همچنین باعث شده بلیط هواپیما یاسوج جزء پر طرفدارترین بلیط ها در ایران قرار بگیرد.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای یاسوج

ابتدا باید گفت که بهترین زمان سفر به شهر یاسوج برای هر فردی بستگی به شرایط آن فرد دارد اما بهترین زمان برای گرفتن بلیط هواپیما یاسوج فصل تابستان است زیرا که در این فصل مدت زمان بیشتری را می توانید در سفر باشید و همچنین از نظر آب و هوایی شهر یاسوج شرایط خوبی خواهد داشت ولی باید خاطر نشان کرد که در این فصل بلیط هواپیما یاسوج بسیار گران و کمیاب می شود. در هر سفری که افراد می خواهند به یاسوج انجام دهند ابتدا باید به زمانی که می توانند مسافرت خود را شروع کنند نگاه کنند و بعد به سایر امور بپردازند چون شهر یاسوج و بلیط هواپیما یاسوج در هر زمانی وجود دارد. بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما یاسوج فصل هایی است که مسافرین کمتری به این شهر سفر می کنند و قیمت بلیط هواپیما یاسوج بسیار پایین است اما اگر شما دوست دارید در زمان های شلوغ نیز به این شهر بروید می توانید از مدتی قبل تر از طریق سایت بلیط هواپیمای یاسوج را دریافت کنید که دیگر نه نگران رزرو بلیط هواپیما یاسوج و نه نگران هزینه زیاد بلیط هواپیما یاسوج باشید.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای یاسوج

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیمای یاسوج

وقتی شما به سایت برای خرید بلیط هواپیمای یاسوج مراجعه می کنید نیازی به ارائه هیچ گونه مدرکی نیست و فقط باید اطلاعات آن ها را به درستی وارد نمایید و فقط در روز پرواز مدارک را برای تطبیق دادن باید به مأموران گیت تحویل دهید اما اگه به صورت حضوری به شرکت های مسافربری برای خرید و تهیه بلیط هواپیما یاسوج مراجعه می کنید باید حداقل یک مدرک شناسایی از خود به آن ها ارائه دهید و در شرایط خاص از شما مدارک دیگری هم می خواهند مانند آن که عکس مدرک شناسایی تحویلی با شما مطابقت نکند و یا جزء اتباع خارجی باشید و … .

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیمای یاسوج

در این فرودگاه شرکت های زیادی فعالیت می کنند که همه ی آن ها به صورت رفت و برگشتی اند مگر در شرایط خاص که به صورت یک طرفه پرواز کنند. شرکت های موجود در این فرودگاه عبارتند از: شرکت هواپیمایی ماهان، شرکت هواپیمایی آسمان، شرکت هواپیمایی تابان، شرکت هواپیمایی کاسپین، شرکت هواپیمایی آتا، شرکت هواپیمایی اتزک، شرکت هواپیمایی زاگرس، شرکت هواپیمایی نفت ایران، شرکت هواپیمایی کیش، شرکت هواپیمایی قشم و … .

زمانی که بلیط هواپیمای یاسوج را دریافت می کنید نگران رفاه خود در این فرودگاه و هواپیما ها نباشید زیرا که محیط فرودگاه و هواپیماها از کیفیت بالایی برخوردارند و شما برای سفر به شهر یاسوج از هر جای دنیا می توانید بلیط اینترنتی هواپیما یاسوج را تهیه نمایید.

قیمت بلیط هواپیمای یاسوج در فصل های مختلف سال

فصل بهار

ماه فروردین: در اوایل این ماه با توجه به مناسب و فرا رسیدن عید نوروز و استقبال بیش از حد مردم ایران و جهان، قیمت بلیط هواپیمای یاسوج بسیار افزایش می یابد.

ماه اردیبهشت: در این ماه به دلیل کم تر شدن استقبال از بلیط هواپیمای یاسوج، قیمت ها نیز روال عادی خود را طی می کند.

ماه خرداد: در اواخر این ماه به دلیل این که امتحانات دانش آموزان تمام می شود دوباره قیمت بلیط هواپیمای یاسوج بالا می رود اما هنوز به حد قیمت این بلیط ها در ماه فروردین نمی رسد.

فصل تابستان

در تمام این فصل استقبال از بلیط هواپیمای یاسوج به بالاترین حد خود می رسد و به همین دلیل قیمت های این بلیط ها سر به فلک می کشد.

فصل پاییز و زمستان

در این دو فصل بلیط هواپیمای یاسوج زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرد زیرا در زمان مدارس است و اکثر افراد سرکار هستند و به همین دلیل بلیط هواپیما یاسوج در این فصول با تخفیف های خوبی عرضه می شود.

قیمت بلیط هواپیمای یاسوج در فصل های مختلف سال

نکاتی درباره رزرو بلیط هواپیمای یاسوج

* نکته اول در مورد تهیه بلیط است که شما دو راه برای تهیه بلیط هواپیمای یاسوج در پیش دارید که اولین راه آن مراجعه به سایت های شرکت های هواپیمایی مد نظرتان است و دومین راه مراجعه حضوری به دفترهای هواپیمایی می باشد ولی باید دقت کنید که هر کدام از راه ها را که انتخاب می کنید، اطلاعاتی که به افراد مربوطه می دهید باید درست باشد و مشخصات شما یا مسافر هم خوانی داشته باشد اما اگر این گونه نباشد شما یا مسافر به عنوان فرد بدون بلیط محسوب می شوید و قادر به پرواز با هواپیما نخواهید بود.

* اگر شما همراه خود کودک زیر شش سال دارید نیاز نیست برای او بلیط تهیه کنید اما اگر بخواهید برای او صندلی بگیرید باید یک بلیط با نام والدین او و با هزینه ی یک فرد بالغ برای او تهیه نمایید.

* بلیط هر گونه ناوگان حمل و نقلی در یک مدت زمان مشخصی قابل استرداد یا برگشت می باشد اما معمولاً درصدی از مبلغ آن کسر می شود.

نکاتی درباره اقامت در شهر یاسوج

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشیم که قبل زمان سفر و اقامت در شهر یاسوج برای امکانات رفاهی خود مانند هتل، وسیله ی رفت و آمد و … برنامه ریزی کنید. بعد از این که شما اقدامات بالا را انجام دادید باید به دنبال یافتن مراکز تفریحی و گردشگری شهر یاسوج بگردید. نکات دیگری هم مانند این که از رستوران های مطمئن غذا تهیه نمایید، به هرکسی اعتماد نکنید و … وجود دارد که باید به آن ها هم توجه کرد. بهتر است این قضیه را هم بگویم که اگر شما بلیط هواپیمای یاسوج تهیه می کنید و به این شهر سفر می کنید ولی از مناطق دیدنی آن بازدید نمی کنید بهتر است به جای تهیه بلیط هواپیمای یاسوج، بلیط شهر دیگری را تهیه کنید و یا اصلاً اقدام به این کار نکنید.

جاذبه های دیدنی و تاریخی یاسوج

جاذبه های دیدنی و تاریخی یاسوج

حال که شما قصد خرید بلیط هواپیمای یاسوج را دارید بهتر است چند مرکز دیدنی این شهر را بشناسید و با شناخت این مراکز از سفر خود لذت ببرید. حال در زیر به چند مورد از مراکز تفریحی و دیدنی اشاره می کنیم.

آبشار یاسوج

آبشار یاسوج در نزدیکی مرکز شهر یاسوج قرار دارد و از آن آبشار هایی است که دیدن آن بسیار آسان است.آبشار یاسوج دارای حدوداً 10 متر ارتفاع می باشد و آبی که در این آبشار جریان دارد از سمت کوه های زاگرس می آید. امتداد آب هایی که از این آبشار می آیند رودخانه های مارپیچی را تشکیل داده است که باعث پدید آمدن طبیعتی سرسبز در این منطقه می باشد. زیبایی های این آبشار و رودخانه های اطراف آن در فصل تابستان باعث جذب مسافران زیادی می شود.

پیست اسکی کاکان

وجود برف های زیاد در فصل زمستان در دامنه های کوه و همچنین داشتن آب و هوای سرد، شهر یاسوج را به مکانی برای اسکی تبدیل می کند. این پیست اسکی دارای امکانات خوبی می باشد که شما می توانید به راحتی در آن به ورزش اسکی بپردازید. این پیست اسکی به دلیل داشتن فاصله ای نزدیک با روستای کاکان به این نام معروف شده است. این پیست بسیار زیبا از بهترین پیست های اسکی ایران است که دارای 600 متر طول و 150 متر عرض می باشد و در سال 1373 تأسیس و بازگشایی شد.

دریاچه کوه گل

در نزدیکی شهر یاسوج و در بین کوهستان های دنا تعداد زیادی دریاچه فصلی قرار دارد. در اواخر فصل زمستان و همچنین اوایل فصل بهار با بارش های باران و آب شدن برف های کوه ها باعث پر آب شدن این دریاچه های فصلی می شود. شما برای دیدن و لذت بردن از این دریاچه های زیبا فقط فصل های زمستان و بهار را فرصت دارید. شهر یاسوج به دلیل داشتن کوه های زیاد دارای دریاچه های بسیاری می باشد که در بین آن ها دریاچه ی کوه گل بسیار زیبا است. در این دریاچه گل های زیبا و رنگارنگ زیادی وجود دارد ولی علاوه بر این ها گیاهانی همچون بابونه، نعناع کوهی، ریواس، پونه کوهی و قارچ کوهی نیز در این مکان وجود دارد. در نزدیکی این دریاچه دشتی معروف وجود دارد که در آن لاله های واژگون خود نمایی می کنند و بازدید از آن ها به مسافران پیشنهاد می شود.

دره ی المون

برای بازدید از این دره ی زیبا باید از سمت شهر یاسوج به سمت روستای نور آباد بروید و بعد از پیمودن 50 کیلومتر مسافت به دره ی المون می رسید. دره ی المون در منطقه ای کوهستانی واقع شده است و به همین خاطر در اطراف آن رودخانه هایی جاری است. برای بازدید از این دره فصل تابستان را انتخاب کنید چرا که در این زمان آب و هوایی مطبوع تر و خنک تر در این منطقه وجود دارد. این دره یکی از دره های معروف در ایران به خاطر آب های خنک و گوارایش است و اکثراً به خاطر این موضوع به این مکان مراجعه می کنند. در این دره وجود درخت های بلوز و همچنین لاله های واژگون علاوه بر رودخانه های متعدد منطقه ای منحصر به فرد را به وجود آورده است.

پارک کوهستان

اگر شما دوست دارید به مناطقی سفر کنید که مناظر و چشم اندازهایی زیبا و با شکوه داشته باشد بهتر است پارک کوهستان شهر یاسوج را از نزدیک ببینید. این پارک در شب به دلیل روشن شدن تابلوهای آن دارای روشنایی و زیبایی خاصی می باشد. این پارک زیبا در کنار جاده ی شهر یاسوج به سمت روستای اقلید قرار دارد و به چشم اندازهای دیدنی معروف است.