تور والنسیا

شهر والنسیا، شهری منحصر به فرد و بسیار زیبا در کشور اسپانیا است. با تور والنسیا، به این شهر سفر کنید و از دیدن فستیوال ها، غذاهای دریایی خوشمزه و تاریخ و تمدن والنسیا، لذت ببرید. حاصل دوران تاریخی این شهر، جاذبه های باستانی و تاریخی بسیاری است که در  سرتاسر این شهر می توان دید و شما با تور والنسیا می توانید از این جاذبه های خارق العاده دیدن کنید و شاهد تاریخ این شهر و کشور اسپانیا باشید. در ادامه به معرفی تور توریستی والنسیا و جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهر بپردازید.

راهنمای سفر به شهر والنسیا

شهر والنسیا، یکی از شهر های بزرگ کشور اسپانیا می باشد. اسم این شهر، از واژه‌ی لاتین والنتینا (Valentina) گرفته شده است و به معنی قدرت و شهامت می باشد و این نام از القابی که رومیان به سربازهای بازگشته از جنگ خود می دادند، گرفته شده است. قدمت این شهر، به حدود ۲ قرن پیش از میلاد مسیح باز می گردد و براساس مستندات، اولین ساکنان شهر والنسیا، رومیان بوده اند.

این شهر، از اصلی ترین شهر های تاریخی کشور اسپانیا است. این شهر دارای تاریخی با فراز و نشیب بسیار است و سلطنت آراگون (Aragon) از دوران های مشهور این شهر است، همچنین والنسیا در دوره ی کوتاهی به عنوان پایتخت کشور اسپانیا انتخاب شد و این دوره مربوط به فرمانروایی ژوزف بناپارت (Joseph Bonapart) می باشد.

شهر والنسیا دارای جمعیتی در حدود ۸۰۰ هزار نفر  است و زبان اصلی مردم والنسیا، اسپانیایی می باشد البته زبان والنسیایی نیز در بین مردم رایج است. غالب مردم شهر والنسیا مسیحی و تعداد کمی مسلمان هستند.

راهنمای سفر به شهر والنسیا

وضعیت آب و هوای والنسیا

آب و هوای والنسیا، نیمه استوایی و مدیترانه‌ای است و اگر با تور تفریحی والنسیا در تابستان به این شهر سفر کنید، شاهد روزهای گرم و مرطوب خواهید بود، در حالی که در زمستان والنسیا، آب و هوای معتدل، مطبوع و ملایم وجود دارد. اگر در فصول سرد سال با تور والنسیا به این شهر سفر کنید ، میانگین دمای این شهر در حدود ۸ درجه است و در روزهای گرم سال این میانگین به  ۳۰ درجه می رسد.

بهترین زمان سفر با تور والنسیا

برای سفر با تور والنسیا، می توان فصول مختلفی را انتخاب کرد و این بستگی دارد که هدف شما از این شهر استفاده از هوای مطبوع، شکوفه های پرتغال و سواحل بی نظیر آن است یا شرکت در فستیوال های جذاب و تخفیف های شگفت انگیز مراکز خرید این شهر.

بهترین زمان سفر با تور والنسیا، در ماه‌های آوریل و می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد) است و شما را با آب و هوایی مطبوع و ملایم رو به رو خواهد کرد، همچنین جمعیت گردشگران در این مدت نیز کم می باشد. فصل زمستان، نیز انتخاب خوبی برای سفر با تور تفریحی والنسیا است و هیچ گردشگری در این شهر حضور نخواهد داشت.

اگر سفر شهر والنسیا را برای فستیوال های خارق العاده آن انتخاب کرده اید، مسابقات قهرمانی جهانی گرند پریکس موتورسواری (Moto GP World Championship) در زمستان و ماه نوامبر است و برای شرکت در جمع موتورسواران حرفه‌ای از سراسر جهان، تور گردشگری والنسیا را در زمستان انتخاب کنید. جشن‌ های سنت لاس فالاس والنسیا نیز در میانه‌های ماه مارس، برگزار می‌شود.

جشن سن وینسنت فرر (Fiesta de San Vicente Ferrer)، هفته مقدس و فستیوال بانوی ما فرسیکن (Festival of Our Lady of the Forsaken) در فصل بهار برگزار می شود و با تور لوکس والنسیا در بهار می توانید در این جشنواره های خاص و عجیب شرکت کند.

از فستیوال های جذاب تابستان والنسیا می توان به مسابقات گرند پریکس فرمول یک اروپا (Formula One: Grand Prix of Europe)، فستیوال توماتینا (La Tomatina in Buñol) و جشن یاد بود شام آخر مسیح (Corpus Christi) اشاره کرد و برای شرکت در این فستیوال های جهانی کافی است که در تابستان با تور والنسیا به این شهر سفر کنید.

اطلاعات پرواز و فرودگاه شهر والنسیا

فرودگاه بین المللی شهر والنسیا در فاصله ۸ کیلومتری غرب مرکز این شهر واقع شده است و فاصله کمی با مرکز شهر دارد. اتوبوس، تاکسی و ایستگاه قطار شهری نیز در این فرودگاه موجود است. از تهران به صورت مستقیم به شهر والنسیا امکان پرواز وجود دارد و فاصله از تهران تا شهر والنسیا در حدود 4577 کیلومتر است و مدت تخمینی این پرواز با شرایط آب و هوایی مناسب 06:32 ساعت است.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی والنسیا

شهر والنسیا، دارای طیف گسترده ای از جاذبه های متنوع برای گردشگران و مسافران می باشد. سواحل زیبای این شهر به همراه تفریحات آبی از جاذبه های مورد علاقه مسافران در تور والنسیا است. شهر والنسیا دارای تفرجگاه های ساحلی جذابی است که جدیدا بازسازی شده است. قایق های متنوع معمولی و بادی، قواصی، شنا و دیگر تفریحات ورزشی و آبی در این مکان مشاهده می شود و تجربه ای شگفت انگیز و جذاب را برای شما در تور توریستی والنسیا رقم خواهد زد. در ادامه به معرفى دیدنی های تور والنسیا خواهیم پرداخت.

جاذبه های باستانى و آثار تاریخی تور والنسیا

اماکن باستانى و آثار تاریخی بی شمار این شهر از دیگر جاذبه های تور توریستی والنسیا است.

کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا در شهر قدیمی ال کارمن والنسیا واقع شده است. این کلیسا در خیابان‌های باریک این شهر قرار دارد و نماینده ای از تاریخ و تمدن شهر والنسیا است. کلیسای جامع والنسیا شما را با ساختمانی حیرت انگیز رو به رو می کند. قدمت این بنا به سال ۱۲۳۸ باز می گردد و این کلیسای کاتولیکی رومی در دوره ی فرمانروایی مورها، یا مسلمانان اسپانیا، به مسجد تبدیل شد. در فضای داخلی این کلیسا، نقاشی‌ و نقوشی با قدمت قرن ۱۵ پس از میلاد دیده می شود و از جاذبه های تاریخی و زیبای موجود در تور توریستی والنسیا است.

موزه علوم تور والنسیا

موزه‌ی علوم پرنس فیلیپ (Principe Felipe) یا موزه ی علوم شهر والنسیا از موزه های فرهنگی و هنری مهم این شهر است و مجموعه ای از هنر و علوم موجود در این شهر را پدید آورده است که مکانی آموزشی و سرگرم کننده مناسبی برای تمام سنین است و در تور علمی والنسیا می توانید به بازدید این مجموعه رفته و لذت ببرید.

موزه علوم تور والنسیا

موزه ملی سرامیک تور والنسیا

یکی از موزه های بسیار مشهور کشور اسپانیا را می توانید در تور تاریخی والنسیا مشاهده کنید؛ موزه ملی سرامیک با قدمت مربوط به قرن ۱۸ میلادی، مکانی جذاب از آثار سرامیکی دوران یونان و روم باستان و ادوار مختلف دیگر است و بنای اصلی این مجموعه به سبک روکو، از معماری های معروف این شهر است.

 ساختمان La Lonja شهر والنسیا

 ساختمانى بامعماری قدیمی، رو به روی بازار مرکزی والنسیا، موجود است و قدمت این بنا به قرن ۱۵ میلادی باز می گردد و مرکزی برای خرید و فروش ابریشم بوده است و دارای معماری داخلی به سبک زیبای گوتیک است. همچنین این بنا به عنوان میراث جهان محسوب می شود و در بازدید از بازار مرکزی در تور فرهنگی والنسیا می توانید از این ساختمان نیز دیدن کنید.

سائونتو تور والنسیا

شهر بندری سائونتو در ١٦ مایلی سواحل شهر والنسیا واقع شده است و داری تاریخچه ای آمیخته با فرمانروایی ایبری‌ها، رومی‌ها، ویزیگوت‌ها، مورها و مسیحیان بوده است. تئاترها و اماکن تاریخی متعلق به روم باستان در این منطقه وجود دارد که میزبان گردشگران بسیاری می باشد. در تور  توریستی والنسیا با رفتن به این شهر بندری از قلعه ها و محله های جذاب آن دیدن کنید.

جاذبه های طبیعی و توریستی تور والنسیا

باغ های توریا (Turia Gardens)

یکی از جاذبه های معروف و لذت بخش تور والنسیا، باغ های توریا واقع در کنار رودخانه‌ی توریا است و مکانی مناسب برای پیک نیک، دوچرخه سواری، پیاده روی و اسکیت را پدید آورده است و از دهه‌ی ۵۰ میلادی این باغ های زیبا موجود است و از بزرگترین باغ های این شهر و کشور اسپانیا محسوب می شود.

پارک طبیعی آلبوفرا (Albufera)

یکی از جاذبه های طبیعی و زیبای تور والنسیا، پارک طبیعی آلبوفرا به همراه دریاچه‌‌ی آب شیرینی است. این پارک طبیعی در ۶ مایلی جنوب شهر والنسیا واقع شده است و از جاذبه های زیبا و معروف اروپا به شمار می‌رود. در نوار باریکی از تپه‌های شنی این منطقه برنج کشت می‌کنند و به همین سبب رستوران‌ های معروفی در این منطقه وجود دارد و از غذاهای معروف این رستوران ها پائیا می باشد، این غذای لذیذ ترکیبی فوق العاده از برنج، گوشت و زعفران می باشد. در تور والنسیا به این تالاب بروید و از قایق سواری و غذاهای بی نظیر رستوران های اطراف آن لذت ببرید.

سواحل شهر والنسیا

یکی از جاذبه های پر آوازه تور والنسیا، سواحل متعدد و آرام این شهر است. مرکزی‌ترین ساحل شهر والنسیا، ال کابانیال (El Cabanyal) می باشد. در تور والنسیا ساعتی را به دور از شلوغی و با آرامش کامل در سواحل سپری کنید و تجربه وعده ای غذایی را در رستوران های متعدد این سواحل با انواع غذاهای لذیذ دریایی داشته باشید.

پل Calatrava تور والنسیا

یکی از جاذبه های تور والنسیا، دیدن پل مشهوری است که توسط معمار والنسیایی به نام Santiago Calatrava طراحی شده است. این پل زیبا و معروف با نور پردازی خاص خود یکی از جاذبه های مدرن این شهر است که سبب جذب گردشگران و عکاسان زیادی برای بازدید از این مکان می شود.

باغ وحش Bioparc

یکی از جاذبه های طبیعی و خارق العاده تور والنسیا برای کودکان و حتی بزرگسالان باغ وحش Bioparc است. این باغ وحش بزرگ زیستگاه زندگى حیوانات بسیاری است و دارای اکوسیستم های طبیعی مانند دشتی وسیع و جنگل‌های ماداگاسکار است و حیوانات بی شماری از قبیل پلنگ، کرگدن، گوریل، اسب و… در این مجموعه دیده می شود.

باغ وحش Bioparc

جشنواره‌ی La Tomatina

 در آخرین چهارشنبه‌ی ماه آگوست هر سال در نزدیکی شهر والنسیا و منطقه Bunol، جشنواره ای عجیب و شگفت انگیز به نام “گوجه‌فرنگی پرتاب کن” برگزار می شود و سالانه هزاران نفر در آن شرکت می کنند. و به یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب می کنند. همراه با این جشنواره ی جذاب و دیدنی، انواعی از جاذبه های مختلف برای علاقمندان در این دوره ایجاد می شود که سبب جذب گردشگران به این منطقه می شود. اگر شما نیز علاقمند هستید در جشنواره‌ی La Tomatina شرکت کنید، کافی است تور دیدنی والنسیا خود را در بازه ی زمانی این جشنواره انتخاب کنید.

بازار مرکزی در تور والنسیا

بازار مرکزی، بازاری پر از رنگ و جنب و جوش که حال هر کسی را خوب خواهد کرد . هزاران غرفه با محصولات متنوع فصلی در این بازار دیده می شود، دکه های غذاهای محلی، صنایع دستی، شیشه های رنگی و… در این بازار قدیمی و زیبا موجود است. بازار مرکزی شهر والنسیا از بزرگترین بازارهای اروپا می باشد و هر روز به جز یکشنبه ها دایر می باشد و در تور والنسیا به این مکان رفته و سوغاتی های به یادماندنی زیبایی را در این بازار می توانید بخرید.

غذاهای معروف شهر والنسیا

شهر والنسیا دارای طیف گستره ای از غذاهای متنوع به خصوص غذاهای دریایی است. در واقع در اکثر غذاهای شهر والنسیا، برنج و سبزیجات و موجودات دریایی وجود دارد و شما می توانید در طول سفر خود با تور والنسیا انواعی از این غذاهای لذیذ را تست و تجربه کنید.

امو آل ای پبره (All I Pebre)

از غذاهای سنتی شهر والنسیا است. ترکیب خوش طعم ماهی در کنار سسی از سیر، فلفل، و بادام زمینی به همراه سیب‌زمینی این غذا را معروف کرده است. اگر دوست دارید که این غذا را در تور والنسیا میل کنید، حتما سری به رستوران قدیمی “پلس فسول” در این شهر بزنید.

اسگارات (Esgarraet)

غذایی دریایی و معروف شهر والنسیا است که معمولا به عنوان تاپاس در رستوران‌ها سرو می‌شود و ترکیبی از رشته های بلند و نمک ‌سود شده ماهی و فلفل قرمز به همراه روغن زیتون است که می توانید این غذا را در رستوران های ساحلی این شهر میل کنید و مطمئنا این یکی از غذاهای مورد علاقه شما در تور والنسیا خواهد شد.

کالامارس ا لا پلانچا (Calamares a La Plancha)

از دیگر غذاهای سنتی والنسیا است. این غذای مشهور را در تور والنسیا حتما تجربه کنید و ترکیب بی نظیر ماهی کباب شده به همراه سیر و روغن زیتون را هرگز فراموش نخواهید کرد.

کالامارس ا لا پلانچا (Calamares a La Plancha)

هزینه‌های تور والنسیا

 اگر به دنبال سفر به والنسیا بدون هزینه های بالا در تعطیلات خود هستید، تور والنسیا را انتخاب کنید. تور لحظه آخری والنسیا نقش به سزایی در کاهش هزینه های اضافی سفر شما خواهد داشت. یکی دیگر از روش های کاهش هزینه در سفر به شهر والنسیا، استفاده از تورهای پیاده‌روی رایگان است. با تور های پیاده روی رایگان از جاذبه های دیدنی و گردشگرى این شهر لذت ببرید و هزینه ای را پرداخت نکنید.

راه دیگری که سبب صرفه در هزینه های تور والنسیا می شود، میل کردن غذاهای دریایی است. انواع متنوعی از رستوران های فوق العاده غذاهای دریایی در این شهر و سواحل آن دیده می شود که تست غذا در این اماکن برای شما گران و پر هزینه نخواهد بود.  همچنین می توانید از بازارهای خرید مواد غذایی ارزان در طول سفر خود خرید کنید و باعث کاهش هزینه های خود در تور والنسیا شوید.