بلیط هواپیمای منچستر

اگر قصد دارید برای گذراندن یک تعطیلات بی نظیر به انگلستان سفر کنید. یکی از گزینه های پیش روی شما می تواند منچستر باشد.با خرید بلیط هواپیمای منچستر می توانید یک پرواز بی دردسر و راحت را به این شهر تجربه کنید و یک تعطیلات فوق العاده را بگذرانید. ما نیز قصد داریم تمام اطلاعاتی که برای سفر به منچستر و خرید بلیط هواپیمایی منچستر احتیاج دارید را به صورت یکجا در اختیارتان قرار دهیم . پس همراه ما باشید.

راهنمای سفر به شهر منچستر

از مقدمات سفر جمع کردن اطلاعات درباره شهر مقصد می باشد. بد نیست کمی اطلاعات عمومی خود را درباره منچستر قبل از سفر بیشتر کنید. منچستر را بیشتر با تیم های فوتبال فوق العاده آن می شناسند، پس عجیب نیست در هر یک از گوشه کنار این شهر که قدم می زنید یک ورزشگاه فوتبال ببینید. این شهر در مجموع 26 ورزشگاه دارد و دومین شهر بزرگ انگلیس می باشد.همچنین از نظر رتبه بندی در جمعیت نیز هفتمین شهر پر جمعیت انگلستان می باشد. جاذبه های گردشگری منچستر بی شمار هستند پس می توانید با خیالی آسوده یک سفر فوق العاده را تجربه کنید. به هر کدام از بخش های منچستر که سر بزنید می توانید گوشه ای از تاریخ کهن انگلستان و بریتانیای کبیر را مشاهده نمایید. به طور اختصاصی در بخش نکات مهم در تور منچستر به بررسی جاذبه های تاریخی و دیدنی آن نیز خواهیم پرداخت .

بهترین زمان برای سفر به منچستر

نکته مهم دیگر که باید مدنظر قرار دهید این است که منچستر شهر شلوغ و پر رفت و آمدی می باشد . پس تقریبا قیمت بلیط های آن در هیچ فصلی با افت قیمت مواجه نمی شود و در تمام فصول سال برای خرید بلیط هواپیمای منچستر باید قیمت های یکسانی را بپردازید. در فصول شلوغ و گردشگر پذیر نظیر تابستان نیز در این شهر ممکن است با قیمت های بالاتری برای بلیط هواپیمایی منچستر نیز مواجه شوید.

راهنمای سفر به شهر منچستر

اطلاعات پرواز و فرودگاه های منچستر

شما بعد از تهیه بلیط هواپیمای منچستر و پرواز به سمت این شهر در یکی از فرودگاه های آن به زمین خواهید نشست. نکته در اینجاست که لازم است اطلاعات کافی درباره فرودگاه های این شهر داشته باشید، چون در زمان خرید بلیط هواپیما منچستر فرودگاه مقصد را نیز باید انتخاب کنید. پس وقتی اطلاعات کافی درباره هر کدام از فرودگاه های منچستر داشته باشید می توانید با دیدی بازتر و درست تر فرودگاه مقصد خود را انتخاب کرده و بدون معطلی و فوت وقت وارد شهر منچستر شوید.

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد منچستر از نظر وسعت دومین شهر بزرگ انگلستان می باشد. پس می تواند تعداد بیشتری فرودگاه داشته باشد. ما نیز در این قسمت به بررسی تک تک این فرودگاه ها و اطلاعات لازم هر یک خواهیم پرداخت. البته برخی از این فرودگاه ها مخصوص هواپیما های سبک و آموزشی می باشند و تنها فرودگاه بین المللی منچستر مخصوص فرود هواپیماهای مسافربری می باشد.

فرودگاه بین المللی منچستر

این فرودگاه در ناحیه رینگ وی در 14 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر منچستر می باشد. در سال 2016 این فرودگاه موفق شد تا مقام سوم را در بین تمام فرودگاه های انگلستان از نظر شلوغی و تعداد مسافران از آن خود نماید. در واقع این فرودگاه بزرگترین فرودگاه منچستر و همچنین مهمترین آن نیز قلمداد می شود. اگر بخواهید می توانید با خیالی آسوده بلیط هواپیمای منچستر را به مقصد این فرودگاه خریداری نمایید و نگران هیچ مسئله و مشکلی نباشید. این فرودگاه چیزی حدود 27.8 میلیون مسافر را در سال 2017 جابه جا کرده است و تا پنجاه میلیون مسافر را نیز سالیانه توانایی رسیدگی دارد .

ترمینال های مسافربری فرودگاه بین المللی منچستر

برای داشتن یک سفر خوب دانستن نکاتی از این دست برای هر سفری لازم است. اگر می خواهید به مقصد این فرودگاه بلیط هواپیمایی منچستر را تهیه نمایید می توانید اطلاعات لازم درباره ترمینال های این فرودگاه را در این قسمت بخوانید.

این فرودگاه دارای سه ترمینال مسافربری می باشد. ترمینال های یک و دو این فرودگاه از طریق اسکای لینک به یکدیگر مرتبط هستند. همین امر به مسافرین کمک می کند تا با ده تا پانزده دقیقه پیاده روی خود را از ترمینال یک به دو و یا بالعکس برسانند .

ترمینال شماره یک فرودگاه منچستر

ترمینال یک این فرودگاه مربوط به پرواز های بین المللی و آن دسته از پرواز ها به نقاط مختلف اروپا و یا سایر نقاط دنیا می شود. در سال 1962 افتتاح شده است و بزرگترین ترمینال مسافربری این فرودگاه به حساب می آید. تقریبا تمام ایرلاین های مطرح دنیا به مقصد این فرودگاه و این ترمینال پرواز می کنند. شما نیز اگر بخواهید از این فرودگاه استفاده نمایید، بعد از خرید بلیط هواپیمای منچستر و پرواز به منچستر از این ترمینال خارج خواهید شد. ظرفیت کلی این ترمینال چیزی حدود 11 میلیون مسافر در سال می باشد.

ترمینال شماره دو و سه فرودگاه منچستر

ترمینال دوم فرودگاه بین المللی منچستر توسط ایرلاین های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و مربوط به بسیاری از پرواز های بین المللی و اروپایی می شود. پس احتمال این امر وجود دارد بعد از خرید بلیط هواپیمای منچستر شما از این ترمینال نیز خارج شوید. مساحت کلی این ترمینال چیزی حدود 25 هزار متر مربع می باشد و دارای 16 گیت نیز می باشد. پرواز های سالیانه از این ترمینال چیزی حدود هشت میلیون می باشد که تا سقف بیست و پنج میلیون نیز قابلیت ارتقا دارد. برنامه های جامعی برای گسترش این ترمینال در دست رسیدگی می باشد و فاز اول آن نیز از آپریل 2019 آغاز خواهد شد .

ترمینال شماره سه این فرودگاه نیز وسعتی بالغ بر 44400 متر مربع دارد و برای انواع پرواز های مختلف توسط ایرلاین های انگلیسی استفاده می شود .

فرودگاه بین المللی منچستر

امکانات فرودگاه منچستر

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این فرودگاه یک پارک نیز دارد. این پارک باعث می شود در صورت داشتن تاخیر در پروازتان بتوانید سری به آنجا بزنید و از فضای آن لذت ببرید. همچنین وقت شما نیز به آنی سپری می شود. این پارک همچنین دارای کافی شاپ و مغازه های مختلف نیز می باشد. از دیگر امکانات این فرودگاه می توان به هتل فرودگاهی در آن اشاره نمود که برای توقف های حین پرواز های طولانی از آن استفاده می شود.در بخشی از فرودگاه نیز می توانید به سراغ بخش تعمیرات هواپیما ها بروید. این بخش جزء برگزیده های گردشگری در منچستر می باشد. می توانید از نزدیک شاهد تغییر، تعمیر و جابه جا کردن قطعات مختلف هواپیما های غول پیکر باشید. که خود به یکی از جاذبه های سفر شما تبدیل خواهد شد .

دسترسی به فرودگاه منچستر

اگر می خواهید به سمت این فرودگاه برای پرواز برگشت حرکت کنید؛می توانید این کار را از راه های مختلفی انجام دهید . برای نمونه تاکسی های زیادی در شهر منچستر وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید . استفاده از مترو شهری نیز یکی از گزینه های پیش روی شما می باشد . البته ممکن است موقع استفاده از مترو کمی گیج شوید و لی می توانید راه خود را تا فرودگاه پیدا کنید . همچنین در سطح شهر نیز می توانید سوار اتوبوس های مخصوص فرودگاه شوید . طبق برنامه زمانی های مختلف این اتوبوس ها در ایستگاه های مشخصی در سطح شهر منچستر توقف دارند که می توانید به راحتی سوار آن ها شوید. اگر به دنبال اقتصادی ترین راه هستید می توانید گزینه آخر یعنی رفتن با اتوبوس را انتخاب کنید .

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما منچستر

بهترین زمان برای سفر و تهیه بلیط هواپیمای منچستر  از ژوئن تا آگوست می باشد. هوا گرم است و فستیوال های مختلفی نیز در این شهر برگزار می باشد که می توانند لذت سفر را برای شما چند برابر کنند . پس به خاطر داشته باشید بلیط هواپیمای منچستر را در این زمان ها تهیه نمایید . البته ممکن است به خاطر هجوم گردشگران در این زمان ها به منچستر مجبور شوید مبلغ بیشتری را برای خرید بلیط هواپیمای منچستر صرف نمایید ولی مطمئن باشید این هزینه ارزشش را دارد . اگر هم می خواهید در یک فصل خلوت تر و سرد تر به منچستر بروید می توانید پاییز را انتخاب کنید . در این فصل کمی از گرمای هوا کاسته شده است و می توانید یک پاییز دل انگیز را در منچستر شاهد باشید.

مدراک مورد نیاز برای تهیه بلیط هواپیمای منچستر

برای اینکه بخواهید بلیط هواپیمای منچستر را تهیه نمایید مدارک خاصی غیر کد شناسایی شما لازم نیست . این نکته را به خاطر داشته باشید که قبل از پرواز و تهیه بلیط هواپیمای منچستر حتما باید نسبت به دریافت ویزا انگلیس اقدام کرده باشید. بدون داشتن ویزا امکان ورود شما به انگلستان وجود ندارد. از جمله مدارکی که باید برای اخذ ویزا به سفارت تحویل دهید برگه رزرو بلیط هواپیمای منچستر می باشد. که می توانید از سایت های معتبر اقدام به رزرو بلیط هواپیمای منچستر نمایید.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما منچستر

معرفی شرکتهای هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیمای منچستر

اگر می خواهید به منچستر بروید می توانید بلیط هواپیمایی منچستر را از هر یک از ایرلاین هایی که در ادامه گفته خواهد شد تهیه نمایید. بلیط هواپیمای منچستر را می توانید با قیمت های مختلف و انواع مختلف تهیه نمایید . بسته به هزینه ای که می خواهید برای بلیط هواپیمایی منچستر پرداخت کنید می توانید خدمات مختلفی را نیز حین پرواز دریافت نمایید. هر چه ایرلاین های معتبر تر و بهتری را انتخاب کنید برای بلیط هواپیمایی منچستر باید بهای بیشتری را نیز پرداخت نمایید. البته نوع بلیط هواپیمایی منچستر نیز مهم است. به طور مثال یک طرفه یا رفت و برگشت بودن بلیط هواپیمایی منچستر نیز در قیمت آن تاثیر دارد .

لوفت هانزا

شما می توانید از طریق ایرلاین لوفت هانزا اقدام به خرید بلیط هواپیمای منچستر نمایید. در این پرواز شما ابتدا بعد از آن یک توقف در وین دارید و توقف بعدی آن نیز در فرودگاه مونیخ می باشد ،سپس به صورت یکسره به منچستر پرواز خواهید داشت. حدود قیمتی این ایرلاین نیز برای بلیط هواپیمایی منچستر بالای ده میلیون تومان می باشد .

قطر ایرویز

با پرواز قطر ایرویز نیز می توانید با خرید بلیط هواپیمای منچستر به این شهر پرواز کنید. تنها توقف این پرواز در دوحه می باشد سپس به صورت مستقیم به منچستر پرواز خواهید کرد . حدود قیمتی برای بلیط هواپیمای منچستر از طریق این ایرلاین چیزی حدود سه و نیم میلیون می باشد .

الامارات

ایرلاین دیگر که می توانید بلیط هواپیمایی منچستر را از آن تهیه نمایید الامارات می باشد . این پرواز ابتدا از تهران حرکت کرده در دبی توقف می کند و سپس به صورت مستقیم و یک سره به سمت منچستر پرواز خواهید کرد. حدود قیمتی آن نیز کمی بالاتر است و برای خرید بلیط هواپیمای منچستر از این ایرلاین مبلغی بیش تر از چهار میلیون تومان را باید بپردازید .

از دیگر ایرلاین هایی که می توانید از آن ها بلیط هواپیمایی منچستر را تهیه نمایید ایر فرانس و بریتیش ایرویز  می باشند.

نکات مهم در سفر به منچستر اقامت در این شهر

در ادامه برای شما لیستی از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری منچستر را آورده ایم. قبل از تهیه بلیط توریستی هواپیما منچستر حتما آن ها را مطالعه کنید و برای بازدید از هر یک از آن ها از قبل برنامه ریزی نمایید .

  • کسل فیلد
  • موزه علم و صنعت
  • کلیسای جامع منچستر
  • موزه ملی فوتبال
  • کتابخانه چثام
  • گالری هنر منچستر
  • محله چینی ها
  • تالار شهر منچستر
  • موزه تاریخ مردم
  • پارک هیتون
  • پلت هال

همچنین از نکات مهم دیگر اقامت در منچستر مربوط به هزینه های مختلف می باشد . منچستر از نظر قیمت متوسط رده به بالا ارزیابی می شود . پس باید حتما از قبل به فکر هزینه های مختلف باشید تا دچار کسری در بودجه سفر خود نشوید.

امیدواریم با خرید بلیط هواپیمای منچستر یک سفر دلچسب را به این شهر تجربه کنید . همچنین با تهیه ارزان ترین و بهترین بلیط هواپیمایی منچستر سفر خود را اقتصادی تر کرده و بیشتر لذت ببرید .

نکات مهم در سفر به منچستر اقامت در این شهر

حمل و نقل در منچستر

دسترسی از فرودگاه منچستر به مرکز شهر

بعد از اینکه با خرید بلیط هواپیمای منچستر خود را به فرودگاه این شهر رساندید لازم است تا به بدانید چگونه می توانید به مرکز شهر منچستر بروید . این فرودگاه حدود 14 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد پس باید راه های مختلف دسترسی از این فرودگاه را به مرکز شهر بدانید تا گم نشوید . بعد از تهیه بلیط هواپیمای منچستر و رسیدن به فرودگاه این شهر می توانید با استفاده از اتوبوس های شاتل فرودگاهی به مرکز شهر برسید . این اتوبوس ها به صورت بیست و چهار ساعته فعال می باشند و می توانید به سادگی با کمک آن ها خود را به مرکز شهر منچستر برسانید . مدت زمانی که لازم است از فرودگاه تا خود شهر منچستر با این اتوبو س ها طی کنید چیزی حدود بیست و پنج دقیقه می باشد .

استفاده از اتوبوس های شهری برای رسیدن به مرکز شهر منچستر

راه دیگر بعد از رسیدن به فرودگاه منچستر استفاده از اتوبوس های شهری می باشد . اتوبوس شماره 43 مخصوص مسافران از فرودگاه به ایستگاه پیکادیلی می باشد . در طول مسیر نیز در ایستگاه های مختلف توقف دارند و به صورت بیست و چهار ساعته فعالیت می کنند. زمان حرکت این اتوبوس ها در روز هر ده دقیقه یکبار بوده ولی در شب هر سی دقیقه یکبار حرکت می کنند . چون ایستگاه های بین راهی این اتوبوس ها بیشتر است مطمئنا زمان بیشتری را نیز بسته به ترافیک شهری تا رسیدن به مرکز شهر باید سپری کنید. این زمان بسته به ترافیک چیزی حدود یک ساعت می شود .

استفاده از قطار و تراموا برای رسیدن به مرکز شهر منچستر

از دیگر  راه هایی که می توانید بعد از پیاده شدن از هواپیما خود را به سادگی به مرکز شهر منچستر برسانید استفاده از شبکه ریلی و قطار می باشد . این قطار ها هر ده دقیقه یک بار حرکت می کنند و شما را در مدت بیست دقیقه به مرکز شهر می رسانند .همچنین می توانید از تراموا نیز در مدت سی و پنج دقیقه از فرودگاه به مرکز شهر برسید .

برای رسیدن از فرودگاه ها به مرکز شهر راه های دیگری نیز وجود دارد مثلا می توانید به سراغ تاکسی ها بروید و یا حتی با داشتن گواهینامه بین المللی اقدام به کرایه اتومبیل نمایید  . این ها اطلاعات لازمی هستند که باید قبل از خرید بلیط هواپیمای منچستر از آن ها اطلاع داشته باشید.