مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا
۱۰ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان تی بگ آبگیری شده و خارج شود.

معرفی اجمالی مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا :
مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا سرشار از پلی فنول ها است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود، فعالیت آنزیمی بدن را کنترل می کند. ویتامین B6 موجود در مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا، میزان اکسیژن رسانی به بافت های مختلف بدن را افزایش می دهد و با تقویت سیستم ایمنی بدن به بهبود عملکرد گلبول های سفید خون کمک می کند.
کورستین موجود در مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا نوعی فلاونوئید است که از سلول های مغز در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و به همین دلیل تأثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری آلزایمر دارد. فلاونوئیدهای موجود در مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا بسیاری از عوارض مرتبط با یائسگی را در زنان کاهش می دهد و با افزایش تراکم استخوان ها از پوکی آن ها پیشگیری می کند.
پکتین موجود در مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا به کاهش کلسترول خون کمک کرده و تری گلیسیرید و میزان قند خون را تنظیم می کند.
کاهش احتمال ابتلا به انواع سرطان از دیگر خواصی است که به این نوشیدنی نسبت داده می شود. ضمن آنکه گنجاندن مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا در برنامه غذایی به میزان قابل توجهی موجب کاهش وزن می شود.
خواص سم زدایی مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا، آن را به نوشیدنی طبیعی و مفید برای از بین بردن عفونت ها و ویروس ها در بدن تبدیل کرده است.
سیب دارای ویتامین ها، آنزیم ها و املاح مفیدی است که به عنوان تقویت کننده اعصاب و قلب شهرت دارند. از همین رو، نوشیدن مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا قبل از خواب، باعث خوابی خوش و آرام می شود.

تاریخچه:
سیب ترش گرانی اسمیت بومی استرالیا است و زمانی شناخته شد که خانمی به نام ماریا آن اسمیت بذر آن را در دهه ی ۱۸۶۰ م، به اشتباه کشت کرد. به همین سبب این میوه را گرانی اسمیت، نامیده اند. گرانی به معنی مادربزرگ است و اسمیت نام این خانم بود. براساس منابع موجود، این گیاه حاصل تلاقی دو گونه ی Malus domestica و Malus sylvestris است.
نخستین بار در دهه ی ۱۹۳۰ سیب گرانی اسمیت به اتحادیه ی اروپا صادر شد، سپس در دهه ی ۱۹۷۰ به ایالات متحده ی آمریکا راه یافت. این نوع سیب در سوپرمارکت ها به وفور یافت می شد چون به دلیل داشتن پوست ضخیم و خاصیت انبارداری، برای حمل و نقل مناسب بود. این میوه می تواند از اواخر اسفند برداشت و تا آبان ماه در انبار نگهداری شود. امروزه سیب ترش در استرالیا، اروپا، نیوزلند، آمریکای جنوبی و ایالات متحده ی آمریکا کشت می شود.

کاربرد در طب قدیم:
سیب ترش را در قدیم برای درمان نقرس و بیماری های عصبی استفاده می کردند. در طب سنتی سیب ترش را برای درمان اسهال، تب و تهوع و برای تقویت معده به کار می برند و گفته می شود این میوه برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است و کسانی که سردمزاج هستند باید سیب شیرین بخورند.

مواد موثر مخلوط چای سبز و سیب ترش نیوشا :
کلروژنیک اسید، کافئیک اسید، کاتچین، اپی کاتچین، روتین، کوئرستین، فلوریدزین، سیانیدین.