بلیط هواپیمای اسلو

برای سفر به کشور های خارجی راه های تهیه بلیط و موارد مرتبط به آن و دانستن اطلاعات کلی و آگاهی درباره مقصد مورد نظر از ضروریات هر سفری است. ما در این مقاله راجع به سفر به اسلو از برترین شهرهای کشور نروژ و تهیه بلیط هواپیمای اسلو صحبت خواهیم کرد. نروژ کشوری پرجنب و جوش و زیبا است و شهر اسلو پایتخت آن درانده جایزه صلح نوبل، و طرفداران بسیاری دارد و هرساله مهاجران زیادی برای اقامت و گردشگران بسیاری از سراسر جهان به اسلو سفر می کنند .به امید اینکه مطالب ما در این مقاله راهنمای مناسبی باشد برای هموطنان عزیزی که قصد سفر به آنجا و تهیه بلیط هواپیمای اسلو را دارند.

آشنایی با شهر اسلو

شهر اسلو  پایتخت کشور نروژ با مساحتی حدود 454.30 کیلومتر مربع و با دارا بودن جمعیتی نزدیک به یک میلیون و پانصدهزار نفر از شهر های مهم نروژ محسوب می گردد.  سرانه رشد جمعیت در اسلو به دلیل مهاجرت از دیگر کشورها به آنجا بسیار بالا و نزدیک به دو درصد است. اسلو مرکز سیاسی اداری، علمی، فرهنگی، بازرگانی و اقتصادی کشور نروژ نیز می باشد. مردم اسلو مردمی بسیار آرام و دوست داشتنی و شاد هستند.

اسلو مشهور است به دارا بودن فرهنگی غنی و شهری مناسب برای زندگی. همچنین در صنایع بانکداری، بازرگانی، کشتیرانی و دریایی نیز سرآمد می باشد و بسیاری شرکت های بزرگ در آنجا قرار دارند که همین خود یکی از عوامل  اصلی مهاجرت زیاد به اسلو می باشد. بیشتر مناطق اسلو دارای طبیعتی بکر و دست نخورده اند و در آن چندین دریاچه، تپه، جنگل ها و پارک های حفاظت شده به چشم می خورد. از نظر تاریخی نیز دارای تاریخ و فرهنگ دور و درازی است و از آن به عنوان میراث وایکینگ ها یاد می کنند. علاوه بر این موارد، بهتر است بدانید که اسلو را به عنوان شهری گران می دانند و هزینه ها در آن به نسبت شهرهای دیگر اروپا بالاست.

آشنایی با شهر اسلو

آب و هوای شهر اسلو

کشور نروژ در شمال اروپا و در قسمت غربی شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است و حدود یک سوم این کشور در منطقه قطب شمال قرار دارند. اما وجود جریان های گلف استریم در اسلو آب و هوای این شهر را نسبت به دیگر شهرهای واقع در عرض جغرافیایی یکسان، ملایم تر کرده است. در واقع اسلو برخلاف تصور مقصدی زمستانی نیست بلکه دارای آب و هوای معتدل است که تابستان های آن با آب و هوای متعادل و تفریحات مهیج آبی لذت بخش تر خواهد بود. همچنین آب و هوای سالم و پاک اسلو نیز یکی دیگر از دلایل توجه جهانیان به این شهر می باشد. البته تابستان آن تمام 24ساعت روز می باشد و بالعکس زمستان طولانی تر و تاریک تری دارد و این به دلیل همان نزدیکی به قطب شمال است.

سفر به شهر اسلو

با وجود اینکه اسلو شهر ارزانی نیست اما جاذبه های بی شمار و سرآمد بودن اسلو از منظر تفریحی گردشکری، اقتصادی و بازرگانی، فرهنگی و تاریخی می تواند هرکسی را متقاعد کند که هزینه کردن در اسلو کاملا ارزشش را دارد و پشیمان نخواهد شد. وجود طبیعت بکر و کوهستان ها سر به فلک کشیده، دریاچه های متعدد و زیبا، انواع موزه ها و بناهای تاریخی و هنری، چشم انداز های منحصر به فرد و مسیر های رویایی مناسب برای انواع تفریحات چون پیاده روی، دوچرخه سواری، قایق سواری و اسکی از جذابیت های شگفت انگیز شهر اسلو می باشد که هرساله پذیرای گردشگران خارجی زیادی از سراسر دنیاست.

بهترین زمان سفر به اسلو

هرچند زمان سفر بستگی به خودتان دارد و هر زمانی که بلیط هواپیمای اسلو را تهیه کنید و به آن سفر کنید با وجود آب و هوای عالی و طبیعتی بکر و جاذبه های فراوان نهایت لذت را خواهید برد. ولی با توجه به شرایط جوی و موقعیت جغرافیایی اسلو از فصل بهار اوایل اردیبهشت تا تابستان اواخر مرداد را بهترین زمان برای رزرو بلیط و سفر به اسلو می دانند چرا که اگر در زمستان به اسلو بروید بیشتر در تاریکی خواهید بود که البته این هم به نوبه خود از جذابیت های خاصی برخوردار است.

یکی از بهترین راه های سفر با تور نروژ خرید بلیط اسلو و سفر هوایی است. فاصله هوایی تهرا ن تا اسلو 3959 کیلومتر و مدت زمان این پرواز حدود پنج ساعت و نیم می باشد. بلیط هواپیمای اسلو را می توان از آژانس های مسافرتی یا از طریق اینترنت آنلاین از سایت های گوناگون خریداری کرد. خرید آنلاین مزایای بسیاری دارد. قدرت انتخاب بیشتر براساس نیاز مانند انتخاب مبدا یا فرودگاه مقصد، تاریخ و ساعت پرواز، کلاس پرواز و … همچنین صرفه جویی در وقت و حتی هزینه ازجمله مزیت های خرید آنلاین بلیط اسلو می باشد.

شما می توانید از فرودگاه امام خمینی تهران به هرکدام از فرودگاه های اسلو که خواستید پرواز کنید و بلیط هواپیمای اسلو را با انواع خدماتی چون گرفتن ویزا، ترانسفرهای فرودگاهی، بیمه مسافرتی و…تهیه کنید. اکثر پروازهای اسلو از تهران می باشد به جز یکی دو مورد از خطوط هواپیمایی که از شهرستان هم پرواز دارند. حال شرکت های هواپیمایی که از ایران به نروژ پرواز دارند و می توانید بلیط اسلو این ایرلاین ها را تهیه کنید معرفی میکنیم.

بهترین زمان سفر به اسلو

فرودگاه های بین المللی اسلو

اسلو در اصل دارای 3 فرودگاه فعال است .در فاصله شصت کیلومتری مرکز اسلو فرودگاه موس ریگ با مالکیت خصوصی قرار دارد. فرودگاه فورنبو اسلو که همگانی و مسافربری است البته این فرودگاه چندسالی است تعطیل می باشد. فرودگاه ترپ سندفجرد یا همان سند فیورد-تورپ واقع در هشتاد و پنج کیلومتری مرکز اسلو و فرودگاه دیگر همگانی مسافربری اسلو گاردرموئن نام دارد با پهنای باند حدود 3600متر بزرگترین و اصلی ترین فرودگاه اسلو است.

این فرودگاه بین المللی در بین فرودگاه های شمال اروپا پرتردد تر نیز می باشد. فرودگاه بین المللی گادرموئن واقع در منطقه گادرموئن در فاصله سی و پنج کیلومتری شهر اسلو قرار دارد. برای رفتن از فرودگاه به داخل شهر اسلو راه های مختلفی با انواع وسایل نقلیه چون تاکسی، اتوبوس، قطار شهری در دسترس است. در ادامه مقاله در رابطه با پرواز به اسلو و تهیه بلیط هواپیمای اسلو صحبت خواهیم کرد.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط اسلو

شرکت های هواپیمایی یا همان ایرلاین های گوناگونی برای سفر به نروژ فعال هستند که هنگام خرید بلیط اسلو توجه به آن ها ضروری است چرا که قیمت بلیط اسلو هر ایرلاینی با توجه نوع پرواز آن متغیر است.

شرکت هواپیمایی ایژن

ایژن یکی از ایرلاین های خوب برای خرید بلیط هواپیمای اسلو از تهران به نروژ است. البته در بین مسیر توقفی کوتاه در شهر آتن یونان دارد.

شرکت هواپیمایی لوفتهانزا

پرواز این شرکت به مقصد اسلو فقط تهران می باشد و توقف کوتاهی بین راه در فرانکفورت آلمان دارد.

شرکت هواپیمایی اتریشی

بلیط اسلو شرکت هواپیمایی اتریشی فقط از تهران قابل دسترسی است و بعد از توقف در وین کشور اتریش به مقصد نهایی اسلوی نروژ می رود.

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

بلیط هواپیمای اسلو شرکت هواپیمایی قطر ایرویز با امکانات عالی از شهرهای تهران، شیراز و مشهد در دسترس است. فقط بین مسیر پرواز توقفی در دوحه قطر دارد.

شرکت هواپیمایی ترکیش

در حال حاضر بلیط هواپیمای اسلو برای ایرلاین ترکیش را می توانید از شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد خریداری کنید. البته این شرکت نیز بین مسیر پرواز به نروژ توقفی کوتاه در استانبول ترکیه دارد. دیگر شرکت های هواپیمایی چون ایرفلوت، کی ال ام، بریتیش ایرویز، ایر فرانس نیز از ایران به اسلو پرواز دارند و بین مسیر در مسکو روسیه توقف می کنند. همچنین بلیط اسلو برای این شرکت های هواپیمایی فقط از تهران قابلیت خرید دارند.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط اسلو

مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیمای اسلو

بهتر است بدانید که برخی از کشورهای اروپایی برای راحتی عبور و مرور اروپاییان به داخل منطقه خود پیمانی به نام شنگن را امضا کردند که بر اساس آن افراد سایر کشورها برای ورود به هریک از کشورهای منطقه شنگن باید اجازه آن کشور را به دست آورند که به آن ویزا می گویند. از آنجایی که کشور نروژ نیز از اعضای اتحادیه اروپا و قرارداد شنگن می باشد قبل از تهیه بلیط هواپیمای اسلو باید برای گرفتن ویزای این کشور اقدام شود.

بعد از آنکه موفق به دریافت ویزای نروژ شدید می توانید از راه های گوناگونی اقدام به خرید بلیط اسلو نمایید. مدارکی چون کارت شناسایی معتبر، پاسپورت یا گذرنامه و ویزا در تهیه بلیط اسلو و ارائه به ماموران خرید در فرودگاه مبدا و مقصد لازم است. در زمان خرید بلیط هواپیمای اسلو به تاریخ ورود و خروج ویزای خود حتما دقت کنید که باید با زمان پرواز همخوانی داشته باشد. قیمت بلیط اسلو با توجه به زمان سفر، نوع و کلاس پرواز و ایرلاین و خدمات انتخابی متفاوت خواهد بود. در ادامه با توجه به فصول سال قیمت بلیط اسلو را بررسی می کنیم.

قیمت بلیط هواپیمای اسلو در فصل های مختلف سال

قیمت بلیط هواپیما اسلو در فصل بهار

فصل بهار مصادف با ماه مارس را بهترین زمان سفر به اسلو می دانند. به این علت که در این فصل روزها طولانی تر می شوند. در ابتدای فصل بهار برف زمستانی در کوهستان ها آب نشده و در تفرجگاه های زمستانی در آب و هوای عالی می توان نهایت لذت را برد البته هرچه به اواخر بهار و ماه های آوریل و می نزدیک شویم لذت از آب و هوا و زیبایی طبیعت اسلو دوچندان خواهد شد. بنابراین فصل بهار از زمان های پرتردد سفر به اسلو می باشد و به طبع آن قیمت بلیط هواپیمای اسلو در این فصل بیشتر خواهد بود.

قیمت بلیط هواپیمای اسلو در فصل تابستان

در فصل تابستان یعنی ماه های ژوئن، جولای و آگوست گردشگران بسیاری تقاضای سفر به اسلو را دارند و قیمت بلیط هواپیمای اسلو در این فصل بیشتر از فصل بهار می باشد.

قیمت بلیط هواپیمای اسلو در فصل زمستان

سفر به اسلو در فصل های سرد سال به علت روزهای کوتاه و تاریکی طولانی تر کمتر می باشد. بنابراین قیمت بلیط اسلو در این زمان ها پایین تر خواهد بود. هر چند اسلو در این فصل ها نیز از جذابیت های خاص خود برخوردار است.

قیمت بلیط هواپیمای اسلو در فصل پاییز

در فصل پاییز نیز مانند زمستان به علت تردد کمتر قیمت بلیط هواپیمای اسلو بسیار ارزان می باشد.

قیمت بلیط هواپیمای اسلو در فصل پاییز

نکات مهم در خصوص خرید بلیط هواپیمای اسلو

بهتر است برای رزرو  بلیط اسلو حداقل 2 ماه قبل از سفر اقدام کنید تا بتوانید بهترین سرویس پرواز با مناسب ترین و ارزان ترین قیمت خریداری کنید. با عضویت در خبرنامه ها و سایت های گوناگون از تخفیفات ویژه بلیط اسلو در زمان های مختلف مطلع شوید. حتما قبل از تهیه بلیط ارزان اسلو، ویزا و مدارک لازم خود را تهیه کنید و باتوجه به تاریخ ویزا زمان پرواز خود را انتخاب کنید. هنگام خرید بلیط اسلو دقت کنید اطلاعات و مشخصات خود را دقیق وارد کنید تا هنگام پرواز به مشکل برنخورید.

دقت کنید بلیط اسلو را  از سایت ها و شرکت های معتبر تهیه کنید و در هنگام تهیه بلیط به ایرلاین ها، خدمات پرواز، نوع آن و فرودگاه مقصد نیز توجه کنید چون هریک قیمت های متفاوتی خواهند داشت. از آنجایی که نروژ با ایران از نظر زمانی 2 ساعت اختلاف دارد، ساعت رسیدن خود به اسلو را نیز در نظر بگیرید. برای خرید بلیط هواپیمای اسلو کرون نروژی ( واحد پول نروژ ) یا دلار باید به همراه داشته باشید.

جاذبه های تفریحی و گردشگری تور اسلو

همان طور که توضیح دادیم شهر اسلو با وجود مساحت و جمعیت زیاد کمتر توسعه یافته و بیشتر مناطق آن دست نخورده باقی مانده اند. البته همین مورد یعنی بکر بودن طبیعت اسلو از دلایل اصلی علاقه خارجیان به این شهر است. از جاذبه های اسلو می توان مواردی چون موزه های متعدد و آثار و بناهای تاریخی فراوان، وجود چندین دریاچه و آبدره های مختلف، پارک های مختلف و جنگل های حفاظت شده را برشمرد.

برخی از این مکان های منحصر به فرد عبارتند از قلعه آکرشوس، کلیسای جامع اسلو، تالار شهر یا همان ساختمان شهرداری، آکر بریگه، موزه ملی هنر و معماری، کاخ سلطنتی، پارک مجسمه ویگلاند، موزه تاریخ طبیعی و باغ گیاه شناسی، موزه مونش، خانه اپرای اسلو، موزه کان تیکی، موزه مردم شناسی نروژی، آبدره اسلو، موزه اسکی هولمن کولن، موزه کشتی های وایکینگ. از این رو چه اهل هنر باشید، چه دوست دار تاریخ و فرهنگ و یا شیفته طبیعتی بکر اسلو بهترین گزینه خواهد بود. می توانید با تهیه بلیط هواپیمای اسلو و سفر با تور اسلو یکی از بهترین و رویایی ترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد.

جاذبه های تفریحی و گردشگری تور اسلو

نکات مهم در زمان سفر به اسلو

همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم هزینه های متداول در اسلو به نسبت بالاست. بهتر است قبل از سفر و تهیه بلیط هواپیمای اسلو اطلاعاتی از این شهر مهیج دوست داشتنی به دست آورید. هزینه های متداول شامل اقامت، غذا، حمل و نقل و تفریح می باشند که با چند راهکار ساده می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. از آنجا که هزینه غذاهای آماده و رستوران های اسلو بالاست پیشنهاد می شود اگر فرصت دارید خودتان با تهیه مواد اولیه غذا درست کنید در غیر این صورت خرید غذا از اغذیه فروشان خیابانی ارزان تر است.

برای اقامت نیز می توانید به جای هاستل و هتل های گران قیمت، اتاق هایی از افرادی که اجاره می دهند انتخاب کنید و یا اگر مشکلی ندارید در پارک های ملی و جنگل ها رایگان کمپ بزنید. برای کاهش هزینه های تفریح می توانید کارت گردشگری مخصوص گردشگران بین المللی تهیه کنید. با این کارت گاهی قیمت بلیط ها هم بسیار کمتر خواهد شد.