بلیط هواپیمای باکو

شما برای سفر به آذربایجان باید بلیط هواپیمای باکو را تهیه کنید. می توانید این سفر را به صورت هوایی یا زمینی انجام دهید یا حتی بدون تهیه بلیط هواپیما باکو از طریق مرزهای زمینی به باکو سفر کنید. قبل از سفر به باکو لازم است مختصری درباره این شهر و امکانات یک سفر هوایی به باکو آشنا شوید.

آشنایی با شهر باکو

بزرگترین بندر و پایتخت کشور آذربایجان شهر باکو است. از نظر جغرافیایی شهر باکو در غرب دریای خزر قرار دارد. باکو شهری زیبا با جمعیتی زیاد است. در سال های اخیر این منطقه به خوبی توانسته با گسترش سواحل و مناطق گردشگری به خوبی به عنوان محدوده جذب گردشگری شناخته شود. در این شهر با ساخت پارک های ساحلی و ایجاد فضای هنری، تئاترها و سالن های اپرا اقدامات خوبی برای جذب گردشگران صورت گرفته است.

اگر به دنبال تفریحات ساده و آرام در مکانی دوست داشتنی هستید، در اولین تعطیلات بلیط هواپیمای باکو را تهیه کنید تا از دیدنی های باکو لذت ببرید. این شهر با نزدیک به چهار میلیون نفر جمعیت، ترکیبی از معماری سنتی آسیایی، معماری اروپایی و معماری روز دنیا است. همچنین مناطق تاریخی و آثار به جا مانده از دوران حکومت شوروی نیز در این شهر وجود دارد. از شناخته شده ترین مناطق دیدنی باکو می توان از کاخ شروان شاه، برج دختر و میدان زیبای فانتین نام برد.

نزدیکی کشور آذربایجان به ایران و مناسب بودن سفر به این منطقه، همچنین راحت بودن تهیه بلیط هواپیمای باکو موجب شده که بسیاری از افراد این منطقه را برای سفر کاری و تجاری یا تفریحی خود انتخاب کنند. شما به سادگی می توانید بلیط هواپیمای ارزان قیمت باکو را تهیه کنید و راهی این کشور شوید. همچنین می توانید بلیط باکو را از شرکت های هواپیمایی داخلی یا خارجی تهیه کنید و به سادگی به برنامه ریزی های سفر نیز دسترسی دارید.

شما می توانید به همه نقاط شهر باکو از طریق مترو دسترسی داشته باشید. هزینه های رفت و آمد شهری در باکو بسیار مناسب است اما مقررات خاصی در مترو باکو حکم فرماست. در زمان ورود افراد به مترو وسایل افراد بازرسی می شود. همچنین اهالی این شهر به صف و رعایت نوبت چندان اهمیتی نمی دهند. مناسب تر است که برای راحتی خودتان در زمان شلوغی در انتظار قطار بعدی بمانید.

آشنایی با شهر باکو

واحد پول و زبان مردم شهر باکو

در شهر باکو زبان روسی و انگلیسی کاربرد زیادی دارند. همچنین زبان های ترکی/آذری نیز استفاده می شود. شما در میان بزرگ سالان این شهر می توانید به سادگی افراد مسلط به زبان انگلیسی را پیدا کنید. اما در صورتی که احتمال ایجاد مشکل را می دهید بهتر است که یک کتاب راهنما یا نرم افزار مناسب زبان همراه داشته باشید.

همانطورکه میدانید واحد پول کشور آذربایجان منات است. قیمت هر منات در بازار ارز 2500 تومان است. شما می توانید پول مورد نظر خود را در ایران تبدیل کنید یا اینکه به صورت دلار به همراه داشته باشید تا در مقصد آن را تبدیل کنید. در بانک ملی و همچنین در مرزهای خروجی باجه های خاصی وجود دارد که می توانید پول خود را از این طریق تبدیل کنید. اسکناس های کشور آذربایجان شامل یک مناتی، پنج مناتی، ده مناتی، بیست، پنجاه و صد مناتی می باشند. سکه های این کشور نیز قیپک نام دارند و از یک قپیک تا 50 قپیک را شامل می شود.

بهترین زمان برای سفر به باکو

اگر برای خرید بلیط هواپیمای باکو تردید دارید و می خواهید بهترین زمان سفر به این منطقه را بدانید لازم است که در ابتدا درباره آب و هوای آن در فصول مختلف اطلاعاتی کسب کنید. وجود دریاچه کاسپین در مجاورت شهر باکو موجب شده که هوای این منطقه معتدل باشد. با این وجود تابستان های باکو گرم است اما نه گرمای شدید و غیر قابل تحمل. همچنین زمستان های آن سرد و پر رطوبت است.

زمستان باکو هوایی بسیار سرد دارد اما این شهر همچنین امکانات خوبی برای ورزش های زمستانی دارد که در جذب گردشگران زمستانی مؤثر بوده است. پس اگر بخواهیم از نظر آب و هوایی زمان مناسب برای خرید بلیط باکو و سفر به این منطقه را مشخص کنیم، باید بگوییم که این کاملاً به سلیقه و روحیه شما بستگی دارد که با توجه به شرایطتان کدام زمان را برای سفر به باکو انتخاب کنید.

فرودگاه بین المللی شهر باکو

مهمترین فرودگاه شهر باکو، فرودگاه حیدر علی اف است که در حقیقت فرودگاه بین المللی شهر باکو محسوب می شود. اگر شما برای سفر هوایی، بلیط هواپیمای باکو تهیه کرده باشید، این فرودگاه مقصد شما خواهد بود؛ بنابراین لازم است اطلاعاتی درباره فرودگاه باکو داشته باشید.

فاصله فرودگاه باکو با شهر باکو حدود 25 کیلومتر است. اگر مقصد بلیط باکوی شما این فرودگاه بود می توانید از طریق اتوبوس، تاکسی یا سرویس های ویژه فرودگاه خود را به شهر برسانید. در طراحی فرودگاه از چوب استفاده شده و معماری این فرودگاه توسط شرکت آتوبان ترکیه انجام شده است. اگر به بلیط باکو خود نگاه کنید می توانید کد یاتا GYD و کد ایکائو UBBB را که کدهای ویژه این فرودگاه هستند روی آن ببینید. فرودگاه باکو دارای چهار ترمینال است. دو ترمینال باربری و دو ترمینال مسافربری که کنترل جا به جایی مسافران را بر عهده دارند.

همانطور که گفتیم فرودگاه شهر باکو دارای دو ترمینال مسافربری است. با تخریب ترمینال قدیمی به جا مانده از دوره شوروی، ترمینال های جدیدی در فرودگاه ساخته شد. اگر شما با خرید بلیط هواپیمای باکو مسافر این شهر شده باشید، ممکن است در ترمینال شماره یک یا دو که ویژه مسافرین است فرود بیایید. بزرگترین ترمینال این فرودگاه، ترمینال شماره 1 است که مساحت آن به 65 هزار متر مربع می رسد. راهروهای این ترمینال مسافرین را به طور مستقیم سوار هواپیما می کند و بیشتر کاربرد این ترمینال برای پروازهای بین المللی است.

فرودگاه بین المللی شهر باکو

فرودگاه حیدرعلی اف شهر باکو

کشور آذربایجان پنج فرودگاه بین المللی دارد اما بزرگترین و مشهورترین آن ها فرودگاه حیدر علی اف است. همه ساله چندین هزار مسافر از سراسر دنیا از طریق این فرودگاه وارد باکو می شوند. ایرانیان نیز از سفر به باکو استقبال می کنند و بلیط هواپیمای باکو به سادگی قابل تهیه می باشد. دلیل این مسئله این است که سفر با تور باکو مناسب و کم هزینه است. آمار رسمی نشان می دهد که در هر سال بیش از سه میلیون نفر در این فرودگاه جا به جا می شوند. این فرودگاه که در گذشته به نام فرودگاه بینا شناخته می شد در سال 2004 به افتخار رئیس جمهور آن زمان، این کشور به نام حیدر علی اف تغییر نام پیدا کرد.

فرودگاه باکو به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی میزبان پروازهای بسیاری از سراسر دنیا است؛ بنابراین خدمات این فرودگاه نیز در سطح استانداردهای بین المللی می باشد. این فرودگاه راه ارتباطی جهان با منطقه قفقاز و کشورهای مجاور به حساب می آید؛ بنابراین بسیاری از پروازهای آن پروازهای تجاری و باربری می باشد که یا برای تجارت در منطقه در این ناحیه فرود آمده اند یا برای دریافت سوخت و بارگیری در آن توقف کرده اند.

معرفی شرکت های هواپیمایی برای خرید بلیط باکو

شما می توانید بلیط هواپیمای باکو را از شرکت های مختلفی تهیه کنید و با خدمات شرکت های مختلف راهی شهر باکو شوید. از جمله خطوط هوایی که مسیر تهران تا باکو را طی می کنند می توان به خطوط هوایی آذربایجان ایرلاینز، ازال و سیلک وی ایرلاینز اشاره کرد. خطوط هوایی ایرانی ایران ایر، ماهان، آتا و ایران ایر کارگو نیز پروازهای منظمی در این مسیر دارند که با مراجعه به یکی از سایت های فروش، می توانید بلیط باکو را از آن ها تهیه کنید. پروازهای باکو در ایران از دو فرودگاه بین المللی تبریز و فرودگاه امام خمینی صورت می گیرند.

زمانی که شما بلیط باکو را تهیه می کنید و مایلید که از پروازهای داخلی برای سفر خود به باکو استفاده کنید از یکی از شرکت های هواپیمایی ایرانی ایران ایر، ماهان، آتا و ایران ایر کارگو استفاده می کنید. در این قسمت به معرفی برخی از این خطوط هوایی می پردازیم.

ایران ایر

یکی از شرکت هایی که می توانید بلیط هواپیمای باکو را از آن تهیه کنید، هواپیمایی ایران ایر است. سابقه کار این شرکت به سال 1340 باز می گردد. اولین پرواز ایران ایر در سال 1344 بین شهرهای تهران و بیروت صورت گرفت. ایران ایر که در آن زمان هواپیمایی ملی ایران نامیده می شد یکی از پیشرفته ترین و موفق ترین خطوط هوایی دنیا بود که روزانه پروازهای منظمی را بین ایران و پایتخت های اروپایی انجام می داد. تنها پروازهای این شرکت بین تهران و لندن در هفته به سی پرواز می رسید. پروازهای داخلی ایران ایر از فرودگاه مهرآباد و پروازهای بین المللی از فرودگاه امام خمینی انجام می شود. این خطوط هوایی در حال حاضر به 35 کشور مختلف رفت و آمد دارد. برای خرید بلیط باکو از هواپیمایی ایران ایر می توانید از طریق دفتر رسمی این شرکت یا سایت های فروش بلیط هواپیما اقدام کرده و بلیط هواپیما باکو را تهیه کنید.

هواپیمایی ماهان

از دیگر شرکت های هواپیمایی که بین خطوط ایران و آذربایجان فعال است و می توانید بلیط هواپیمای باکو را از میان پروازهای این شرکت تهیه کنید، هواپیمایی ماهان است. افتتاح این شرکت در سال 1992 صورت گرفت. خطوط هوایی ماهان در حال حاضر 54 هواپیما دارد که در زمینه حمل بار و مسافر فعال می باشند. این خطوط هوایی علاوه بر پروازهای داخلی، روزانه بیشتر از چهل پرواز به مقاصد مختلف در سراسر دنیا دارد.

معرفی شرکت های هواپیمایی برای خرید بلیط باکو

مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیمای باکو

برای سفر به آذربایجان تنها خرید بلیط هواپیمای باکو کافی نیست. شما باید قبل از هر کار برای گرفتن ویزای آذربایجان اقدام کنید. برای گرفتن ویزای آذربایجان لازم است که پاسپورت داشته باشید. پاسپورت شما باید حداقل شش ماه از زمان خروج از کشور اعتبار داشته باشد.

پس اگر قصد خرید بلیط باکو و سفر به این کشور را دارید، با مراجعه به دفتر پلیس +10 و پرداخت هزینه 110 هزار تومانی، برای دریافت پاسپورت درخواست دهید. آماده شدن پاسپورت شما بین هفت تا ده روز کاری طول می کشد. پس از آن با پست به دست شما خواهد رسید. بعد از دریافت پاسپورت، باید برای گرفتن ویزای آذربایجان اقدام کنید. این ویزا به صورت الکترونیکی می باشد و لیبلی است که روی پاسپورت شما درج می شود. همچنین حدود یک سال است که در فرودگاه حیدرعلی اف برای مسافران ایرانی ویزای آذربایجان صادر می شود. هزینه این ویزا بیست دلار است.

قیمت بلیط هواپیمای باکو در فواصل مختلف سال

به طور کلی بلیط هواپیمای باکو در فصل های مختلف سال قیمت متفاوتی ندارد. در حقیقت هزینه سفر شما در بهار، تابستان، پاییز و زمستان تابع امکانات سفر، نوع پرواز و … دارد.

قیمت بلیط هواپیمای باکو در فصل بهار

مناسب ترین زمان سال برای سفر به باکو فصل های بهار و پاییز هستند. هوای ملایم و طبیعت دلپذیر موجب خواهند شد که از سفر خود در این زمان لذت ببرید. پس اگر در فکر خرید بلیط هواپیمای باکو در یکی از هفته های میانه پاییز هستید تردیدی به خودتان راه ندهید.

قیمت بلیط هواپیمای باکو در فصل تابستان

خرید بلیط باکو در تابستان چندان پرطرفدار نیست. شرکت های هواپیمایی که بلیط هواپیما باکو را می فروشند نیز به خوبی می دانند که هوای گرم و شرجی چندان مورد استقبال گردشگران قرار نمی گیرد. به همین دلیل هم در تابستان قیمت بلیط هواپیمای باکو اندکی کاهش می یابد. این زمانی است که سواحل این منطقه برای تفریحات ساحلی مناسب هستند. پس اگر با گرمای هوا مشکل چندانی ندارید خرید بلیط باکو در تابستان می تواند یک نوع صرفه جویی در هزینه باشد. همچنین اواخر بهار و ابتدای تابستان زمان مناسبی برای گشت و گذار در طبیعت و کوهنوردی است. پس اگر اهل طبیعت گردی هستید لوازم مورد نیازتان را بردارید.

قیمت بلیط هواپیمای باکو در فصل پاییز و زمستان

خرید بلیط باکو در ماه آبان نیز قیمت مناسبی دارد علت این مسئله کاهش شدید دمای شهر در بعد از ظهرهای آبان است. همچنین این زمانی است که بارندگی در باکو شدت می گیرد. از این زمان است که هوای باکو سرد و پر رطوبت می شود پس اگر با سرما و رطوبت رابطه خوبی ندارید بهتر است که در این زمان بلیط هواپیمای باکو را تهیه نکنید.

قیمت بلیط هواپیمای باکو در فواصل مختلف سال

تورهای توریستی باکو

تور زمینی باکو

اگر به جای خرید بلیط هواپیمای باکو، قصد سفر با تور زمینی را دارید، تورهای مختلفی برای باکو وجود دارند که هزینه تورهای زمینی نسبت به تورهای هوایی ارزان تر است. بیشتر این تورها سه شب و چهار روز هستند و قیمت آن ها از هشتصد هزار تومان تا دو و نیم میلیون متفاوت است.

تور هوایی باکو

مدت تور هوایی باکو نیز معمولاً سه شب و چهار روز است. پس از خرید بلیط هواپیمای باکو، پرواز شما از فرودگاه بین المللی امام خمینی صورت می گیرد. قیمت تورهای هوایی باکو از یک میلیون و پانصد هزار تومان تا چهار میلیون تفاوت دارد.

اگر مایلید به صورت شخصی سفر کنید نیز هزینه های سفر به این ترتیب است:

  • بلیط هواپیما از تهران به باکو به صورت دو طرفه بسته به پرواز انتخابی از هشتصد هزار تومان تا دو میلیون و ششصد هزار تومان قیمت خواهد داشت.
  • بلیط هواپیمای باکو از تبریز به باکو به صورت دو طرفه چهار صد هزار تومان است و قیمت آن بسته به پرواز انتخابی شما تا یک و نیم میلیون تومان می تواند متفاوت باشد.