بلیط هواپیمای گرجستان

کشور گرجستان به عنوان یک کشور در حال توسعه در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. گرجستان یکی از بهترین تجربه های گردشگری را برای شما به ارمغان می آورد. گردشگران می توانند در فصول مختلف سال برای بلیط هواپیمای گرجستان اقدام نمایند و یا از تورهای گردشگری گرجستان استفاده نمایند و تجربه حضور در این کشور دیدنی را داشته باشند.

آشنایی با کشور گرجستان

گرجستان از لحاظ موقعیت هم در قاره اروپا و هم در قاره آسیا واقع شده است اما خود را به عنوان بالکن اروپا معرفی می کند و سعی بر این دارد که جزو اتحادیه اروپا باشد. گرجستان به علت موقعیت استراتژیکی مناسب برای فعالیت های تجاری و اقتصادی توسط دولت های غربی پشتیبانی می شود. در حال حاضر این کشور به عنوان کشور مناسبی برای سرمایه گذاری و امور صادرات و واردات مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است.

تفلیس یکی از شهرهای بسیار زیبای گرجستان و پایتخت این کشور است که سالانه توریست های بسیار و افرادی را که عاشق سفر هستند به خود جذب می کند. تفلیس شهر بسیار قدیمی است که در حاشیه رودخانه کورا واقع شده است و در محل تقاطع بین آسیا و اروپا قرار دارد. در شهر تفلیس علاوه بر قدمت طولانی که دارد انواع مختلفی از معماری نئوکلاسیک، هنر مدرن و سایر سبک ها را نیز به نمایش می گذارد.

یکی از زیباترین مجسمه های این شهر الهه محافظ این شهر است که شمشیر عدالت خود را استوار نگه داشته است. ارتفاع این مجسمه ۲۰ متر است و از آلومینیوم ساخته شده است. و محل آن بر فراز تپه سولولاکی است. این مجسمه با نام مادر کارتلی شهرت دارد. در سال ۲۰۰۸ بین روسیه و گرجستان جنگی درگرفته بود که پس از اتمام آن خطر شدید ناشی از جنگ زدگی وجود داشت که حتی کشورهایی تبعه های شان را از سفر به این کشور منع کرده بودند. اما از آن زمان تاکنون ایمنی گردشگری بهبود پیدا کرده است و در سال ۲۰۱۷ در بین شاخص های بین المللی جرائم گرجستان رتبه هفتم را از بین ۱۲۵ کشور کسب نمود و به همین سبب هفتمین کشور امن دنیا شناخته شده است.

آشنایی با کشور گرجستان

اقلیم و آب و هوای گرجستان

به دلیل کوهستان ها و دره هایی که در اطراف گرجستان وجود دارد و نسیمی که در آن می وزد، همیشه آب و هوای این کشور پاکیزه است. در فصل تابستان دمای این منطقه به ۲۵ درجه و در سردترین فصل زمستان این دما به ۹- درجه می رسد. از فصل آذر ماه تا اسفند ماه دمای هوا برای مدتی حدود ۳۰ تا ۳۵ روز به زیر صفر می رسد. متوسط بارندگی سالانه این کشور ۵۰۵ میلیمتر در سال است و حدودا ۲۵ تا ۳۰ روز از فصل تابستان بسیار گرم بوده و دمای آن به ۳۰ درجه می رسد.

بهترین زمان برای سفر به کشور گرجستان

برای سفر کردن به کشور گرجستان دو روش وجود دارد. یا می توانید به صورت انفرادی و با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری گرجستان و رزرو هتل در این کشور اقدام نمایید و یا با خرید تورهای گرجستان به تفلیس پایتخت این کشور و دیگر نقاط دیدنی آن سفر کنید. در سفر با تور می توانید از مناطق قدیمی کشور گرجستان دیدن نمایید و به بهترین رستوران ها و اقامتگاه های این کشور سری بزنید. بهترین زمانی که برای سفر با تور گرجستان و خرید بلیط هواپیمای گرجستان پیشنهاد می شود فصل بهار و یا اوایل فصل پاییز است. ماه های آوریل، می، ژوئن، سپتامبر و اکتبر زمان بسیار مناسبی برای سفر به این کشور می باشد.

فرودگاه های بین المللی کشور گرجستان

کشور گرجستان به طور کلی دارای ۱۸ فرودگاه است که ۱۱ تای آن فرودگاه همگانی و ۷ فرودگاه نظامی دارد. از بین فرودگاه های همگانی این کشور ۴ فرودگاه بین المللی است که در شهر های تفلیس، باتومی، کاتائیسی و پوتی قرار دارد که مسافرانی که بلیط هواپیمای گرجستان را دارند باید در نظر داشته باشند که این فرودگاه ها میزبان آن ها خواهد بود. از بین فرودگاه های کشور گرجستان دو فرودگاه بین المللی مهم وجود دارد که در شهرهای تفلیس و باتومی هستند.

فرودگاه بین المللی تفلیس

نام قبلی این فرودگاه نوو الکسیوکا بوده است. فرودگاه بین المللی تفلیس در فاصله ۱۷ کیلومتری جنوب شرق شهر تفلیس که پایتخت کشور گرجستان است قرار دارد و از نوع فرودگاه عمومی در کشور گرجستان است. یکی از فرودگاه هایی که دارندگان بلیط گرجستان به مقصد تفلیس در آن فرود می آیند این فرودگاه بین المللی می باشد و ارتفاع آن از دریا ۴۹۵ متر می باشد.

فرودگاه بین المللی باتومی

فرودگاه بین المللی باتومی واقع در کشور گرجستان، در ۲ کیلومتری جنوب شهر باتومی قرار دارد و تنها ۳۲ متر از سطح دریا فاصله دارد. به دلیل این که فرودگاه بین المللی باتومی در ۲۰ کیلومتری از شهر آرتوین کشور ترکیه قرار دارد و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین دو کشور گرجستان و باتومی در سال ۲۰۰۷ این فرودگاه به عنوان یکی از فرودگاه های داخلی کشور ترکیه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این به گونه ای است که مسافرانی که حتی بلیط هواپیمای گرجستان را ندارند و عازم آرتوین ترکیه هستند، در فرودگاه باتومی فرود آمده و به ترکیه ترانسفر می شوند.

فرودگاه های بین المللی کشور گرجستان

شرایط خرید بلیط هواپیمای گرجستان

برای تهیه بلیط هواپیمای گرجستان و سفر کردن به این کشور و به شهر تفلیس دو راه وجود دارد:

  1. تورهای تفلیس که به دو شیوه زمینی و هوایی وجود دارد و مسافران می توانند با خرید بلیط گرجستان به مقصد تفلیس از این تورها بهره ببرند.
  2. به صورت شخصی که هر شخص یا خانواده می تواند با تهیه بلیط هواپیمای ارزان گرجستان به صورت هوایی، یا به صورت زمینی یعنی با اتوبوس یا راه های ترکیبی و یا حتی توسط ماشین شخصی خود به این کشور سفر کند.

پس از تهیه بلیط هواپیمای گرجستان و اقدام برای خروج از کشور ایران باید عوارض خروج از کشور پرداخت شود که این عوارض برای بار اول مبلغ ۲۲۰۰۰۰ تومان، بار دوم ۳۳۰۰۰۰ تومان و بار سوم به بعد مبلغ ۴۴۰۰۰۰ تومان می باشد که این مبلغ را می توانید از پایگاه های اینترنتی شرکت های مختلف هواپیمایی پرداخت نمایید و یا اینکه به صورت حضوری در فرودگاه ها یا پایانه ها پرداخت کنید.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای گرجستان

اگر به دنبال بلیط هواپیمای گرجستان با قیمت مناسب و ارزان هستید بهترین کار تهیه بلیط در زمانی کمی زودتر از موعد پروازتان است. رزرو بلیط ارزان قیمت گرجستان در زمان مناسب می تواند قیمت بلیط را تا حدودی افزایش یا کاهش بدهد. لازم است بدانید که زمان تهیه بلیط هواپیمای گرجستان لازم نیست که خیلی زودتر از تاریخ پروازتان باشد. فصل های مختلف سال نیز هر یک می تواند در تصمیم شما برای خرید بلیط گرجستان تاثیر گذار باشد به عنوان مثال معمولا در فصل بهار بهترین زمان برای تهیه بلیط هواپیمای گرجستان و سفر به این کشور اواخر فروردین ماه تا اواسط خرداد ماه است. در این دو ماه بارندگی این کشور کم تر است و هوا گرم و آفتابی است و از این جهت سفر شما لذت بخش تر خواهد بود.

اگر قصد دارید در طول مدت اقامت خود در کشور گرجستان تفلیس را بگردید بهتر است که زمان سفرتان را در فصل تابستان و به خصوص تیر و مرداد انتخاب نکنید. زیرا دمای هوا گاهی ممکن است به ۴۰ درجه برسد و رطوبت هوا نیز در بخش های ساحلی این شهر بالا می رود و برای کسانی که با آب و هوای شرجی و گرمسیری رابطه خوبی ندارند، ممکن است ناخوشایند باشد. برای تهیه بلیط گرجستان در فصل پاییز بهتر است باتومی را برای سفر انتخاب نکنید زیرا گرجستان در پاییز سردتر است. اما فصل پاییز برای تفلیس گردی بسیار عالی است. با وجود رنگ آمیزی زیبای طبیعت در این فصل نیز به دلیل متغیر بودن شرایط آب و هوایی روزهای گرم و سرد بسیاری وجود دارد. در فصل زمستان گرجستان برفی و سرد است. اگر می خواهید شهرهای گرجستان را برفی ببینید این زمان بهترین موقع جهت اقدام شما برای بلیط گرجستان می باشد.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای گرجستان

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیمای گرجستان

کشور ترکیه جزو کشورهای اروپایی محسوب می شود که پس از ورود به این کشور تا ۹۰ روز اجازه ماندن در این کشور وجود دارد. همچنین کشور صربستان نیز مسافران ایرانی تا ۳۰ روز اجازه حضور در این کشور را دارند. برای کشور گرجستان پس از ورود به این کشور تا ۴۵ روز می توانید در این کشور اقامت داشته باشید ولی ویزا در مرز برای شما صادر خواهد شد. بنابراین مسافرانی که بلیط هواپیمای گرجستان را دارند از این بابت نباید ابراز نگرانی کنند.

برای این که سفر بدون دغدغه و نگرانی را برای خود رغم بزنید بهتر این است که حداقل 2 ساعت قبل از پروازتان در فرودگاه حضور پیدا کنید و برای پرواز نیز نیازی به داشتن پرینت بلیط گرجستان ندارید و صرفا تصویر و شماره بلیط گرجستان بعلاوه مدارک شناسایی خودتان برای ارائه به متصدیان کافی می باشد.

قبل از سفر به گرجستان و دریافت بلیط هواپیمای گرجستان ابتدا باید برای گرفتن پاسپورت خود و روادید اقدام نمایید. برای ورود به برخی از کشورها مانند ترکیه احتیاجی به روادید ندارید و برخی دیگر از کشورها را نیز می توان در فرودگاه روادید را دریافت نمود. برای رفتن به گرجستان احتیاجی به ویزا و روادید نیست و لازم نیست که بابت آن هزینه ای پرداخت کنید. در هنگاه عبور از مرز تنها مهر ورود برای شما می زنند و به این صورت به راحتی می توانید برای بلیط گرجستان و سفر به این کشور زیبا اقدام نمایید.

قیمت بلیط هواپییمای گرجستان در زمان های مختلف سال

تحقیقی که صورت گرفته است بیان می کند که اگر بخواهید برای سفرهای داخلی بلیطی زودتر از ۴۵ روز تهیه کنید و برای سفرهای خارجی بلیط را زودتر از ۶۰ روز تهیه نمایید، معمولا باید به بهای بالاتری بلیط خریداری نمایید. چون شرکت های هواپیمایی در ۶ تا ۷ هفته قبل از پرواز محدودیت های خود را برمی دارند که خود باعث کاهش در قیمت بلیط ها می شود و بلیط گرجستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پروازهای گرجستان قاعدتا اگر بخواهید بلیط هواپیمای گرجستان را برای ایام تعطیلات مانند عید نوروز و کریسمس تهیه نمایید، به دلیل این که تقاضا برای بلیط در این زمان زیاد است باید بابت بلیط گرجستان هزینه بیشتری پرداخت نمایید. خوب است بدانید که در ۲۴ ساعتی که وجود دارد، بهترین زمان برای پرواز صبح زود می باشد زیرا اغلب پروازها در این زمان به دلیل کم تر بودن مشکلات آب و هوایی کمتر دچار نوسانات می شوند. بعلاوه صبح زود، تاخیرات بلند مدت و خسته کننده کم تر دیده می شود.

به طور کلی اگر در خریدن بلیط هواپیما منعطف هستید و برای شما تفاوتی ندارد که چند روز دیرتر یا زودتر در مقصد مورد نظرتان باشید، بهتر است که از بلیط های ارزان قیمتی که در شرکت های هواپیمایی و سایت ها وجود دارد استفاده نمایید و یا از چارترها برای تهیه بلیط هواپیمای گرجستان استفاده نمایید.

قیمت بلیط هواپییمای گرجستان در زمان های مختلف سال

نکات مهم در زمان اقامت در کشور گرجستان

زبان رسمی که مردم گرجستان و تفلیس به آن صحبت می کنند گرجی می باشد اما افراد زیادی هم هستند که انگلیسی بلد هستند. پس از دریافت بلیط هواپیمای گرجستان و سفر به این کشور بهتر است بدانید که ساعت کشور گرجستان ۳۰ دقیقه از ساعت ایران عقب تر است. اگر نسبت به آب و غذای کشور مردد هستید و اطمینان ندارید می توانید از آب جوشیده استفاده کنیدکه در سطح شهر تفلیس نیز قابل دسترس است. لبنیات کشور گرجستان سالم هستند و تنها از گوشت و ماهی استفاده نمایید که به خوبی پخته شده باشند. پس از دریافت بلیط گرجستان و قبل از پرواز به این کشور بهتر است برخی از داروهایی که ضروری هستند و یا مورد استفاده شما است به همراه داشته باشید و از قانونی بودن این داروها قبل از سفرتان اطمینان حاصل نمایید.

سالیانه در شهر تفلیس جشنواره های زیادی برگزار می شود که می توانید بلیط هواپیمای گرجستان را در زمان مناسب برگزاری این جشنواره ها تهیه نمایید و از حضور در آن ها در فصل مناسب خود لذت ببرید. این جشن ها شامل جشنواره هولی یا رنگ در بهار، جشنواره گل در ۲۶ می و روز استقلال در گرجستان، جشنواره بین المللی تئاتر در ماه اکتبر، جشنواره پنیر در ماه اکتبر، جشنواره بستنی در ماه جولای و سایر مناسبت ها اشاره نمود.