بلیط هواپیمای کراکوف

یکی از کشورهای زیبای اروپا کشور لهستان است که مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد. شما می توانید بلیط هواپیمای کراکوف را به راحتی تهیه کنید و به این شهر زیبا سفر کنید و از دیدن آن لذت ببرید. کشور لهستان یکی از جالب ترین کشورهای مناسب برای بازدید و گردش در اروپا می باشد که دارای مکان های تاریخی و فرهنگی فراوانی است و پیشنهاد مناسبی برای گردشگرانی است که قصد سفر به اروپا و بازدید از یک کشور جدید و زیبا را دارند. پارک های زیبا و محله های تاریخی این شهر همگی باعث جذب توریست ها به این کشور می شوند. زبان رسمی مردم این کشور لهستانی و دارای دو ساعت و نیم اختلاف ساعت با تهران می باشد( دو ساعت و نیم عقب تر است). واحد پول این کشور زلوتی است.

حمل و نقل عمومی در این کشور بسیار رایج و دارای صرفه اقتصادی زیادی است که توصیه می شود در سفرهای بین شهری در کشور لهستان حتماً از آن استفاده کنید. همچنین اگر قصد پیاده روی در شهر و استفاده از تورهای پیاده روی جالب در این کشور برای گشت و گذار در شهر و بازدید از مکان های دیدنی به صورت جمعی را ندارید می توانید از اپلیکیشن های کرایه اشتراکی استفاده کنید و هزینه ی سفرهای درون شهری و برون شهری خود را کاهش دهید.

آشنایی با شهر کراکوف

شهر کراکوف یکی از شهرهای قدیمی کشور لهستان است که دومین شهر بزرگ این کشور نیز می باشد و به دلیل همین قدمت زیاد آثار تاریخی زیادی را نیز در خود جای داده است. به دلیل جاذبه ی زیاد شهر کراکوف برای گردشگران به آن فلورانس کشور لهستان نیز گفته می شود.جالب است بدانید در طی جنگ جهانی دوم تقریبا تمام شهرهای کشور لهستان تخریب و سپس بازسازی شد به این ترتیب آثار تاریخی بیشتر این شهرها از بین رفت، اما شهر کراکوف در طی جنگ آسیب ندید بنابراین بیشتر آثار تاریخی کشور لهستان که تاکنون پا برجا مانده است در این شهر قرار دارد. این شهر به دلیل تعدد جاذبه های فرهنگی در سال 2000 پایتخت فرهنگی کشور لهستان نام گرفت. هنرهای خیابانی، قلعه های این شهر در کنار جاذبه های گردشگری این شهر همگی باعث می شوند هرساله گردشگران زیادی خواهان خرید بلیط هواپیمای کراکوف و مسافرت به این شهر زیبا و بازدید از آن باشند. شما نیز می توانید برای سفر به این شهر به راحتی بلیط کراکوف را تهیه کنید و به این شهر سفر نمایید.

آشنایی با شهر کراکوف

آب و هوای شهر کراکوف

هوا در این شهر تقریباً معتدل با زمستان های نسبتاً سرد و تابستان های گرم است. در زمستان ها به دلیل هوای قطبی قاره ای دما گاهی بسیار پایین و حتی زیر صفر با برف سنگین و تابستان ها به علت توده گرم و نیمه گرمسیری هوای تقریباً گرمی را دارد. در فصول بهار و پاییز هوا مساعد و برای مسافرت مناسب تر است و افراد بیشتری خواهان خرید بلیط هواپیمای کراکوف و سفر به این شهر هستند.

بهترین زمان برای پرواز به کراکوف

 با توجه به مشخصات کشور لهستان و آب و هوای این کشور بهترین زمان خرید بلیط کراکوف و سفر به کراکوف فصل بهار است. در این فصل اگر چه احتمال بارش وجود دارد اما آب و هوای مطبوعی نیز در جریان است. فصل تابستان فصل شلوغی در لهستان است و دمای هوا تا حدودی بالا می باشد. فصل زمستان نیز گاهی هوای بسیار سردی را در پیش دارد. فصل پاییز اما در کنار بهار فصل مناسبی برای سفر به کراکوف و خرید بلیط هواپیمای کراکوف است زیرا رویدادهای فرهنگی مختلفی در این فصل برگزار می شود.

فرودگاه بین المللی شهر کراکوف

شهر کراکوف یک فرودگاه بین المللی دارد که به عنوان فرودگاه چند منظوره همگانی، مسافربری و نظامی از آن استفاده می شود نام این فرودگاه، فرودگاه بین المللی جان پل دوم کراکوف- بالیس با کد یاتاKRK  است که دارای یک باند فرود بتن به طول 2550 متر است و به انواع شهرها در لهستان و کشورهای خارجی پرواز دارد.

پروازهای مستقیم و غیر مستقیم به کراکوف

برای پرواز به شهر کراکوف شما نمی توانید بلیط هواپیمای کراکوف به طور مستقیم تهیه کنید زیرا از ایران و شهر تهران پرواز مستقیم وجود ندارد و هیچ یک از شرکت های هواپیمایی ایرانی پرواز مستقیم به این شهر را در لیست پروازهای خود قرار نداده اند که مهم ترین دلیل آن تعداد اندک مسافران به این شهر است. اما برای سفر به شهر کراکوف می توانید با تهیه بلیط کراکوف با یک یا دو توقف به این شهر سفر کنید. از جمله پروازهای با یک توقف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروازی با توقف در آتن و سپس کراکوف

این پرواز ابتدا از فرودگاه امام خمینی به آتن به مدت حدود 4 ساعت انجام می شود و سپس باید بلیط کراکوف را از آتن به مدت حدود 2 ساعت و 25 دقیقه تهیه فرمایید. دو ستاعت و 40 دقیقه نیز زمان جابجایی در نظر گرفته شده است که کل زمان رسیدن به کراکوف حدود 9 ساعت محاسبه شده است

پرواز با توقف در ایتالیا و سپس کراکوف

روش بعدی با یک توقف در فرودگاه فیومیچینو ایتالیا و سپس پرواز به کراکوف است. با این روش شما باید بلیط رم در ایتالیا از ایران و سپس بلیط هواپیمای کراکوف از ایتالیا را خریداری کنید. مدت زمان تخمینی برای این پرواز با زمان جابجایی هواپیما نیز 9 ساعت و 45 دقیقه محاسبه شده است که 7 ساعت و 20 دقیقه از آن پرواز است.

از سری پروازهای با دو توقف نیز می توان به پرواز با توقف در دوحه قطر و شهر ورشو در کشور لهستان و سپس تهیه بلیط کراکوف از این شهر به کراکوف اشاره کرد. مدت زمان سفر نیز با زمان جابجایی هواپیما 15 ساعت و 35 دقیقه تخمین زده شده است.

پروازهای مستقیم و غیر مستقیم به کراکوف

معرفی شرکت های هواپیمایی برای خرید بلیط کراکوف

شرکت های هواپیمایی ایرانی پرواز مستقیم به کراکوف ندارند و امکان خرید بلیط هواپیمای کراکوف از ایران بدون توقف وجود ندارد اما شرکت ها از جمله شرکت هواپیمایی ایران ایر به کشورهای دیگر پرواز دارند که شما می توانید بلیط کراکوف به مبدأ این شهرها را تهیه و با یک یا دو توقف به این شهر برسید. از شرکت های هواپیمایی شهرهایی که می توانید به عنوان مقصد اول از آن ها استفاده و بلیط کراکوف را تهیه کنید می توان به شرکت های هواپیمایی آلیتالیا در ایتالیا، بریتیش ایر ویز در بریتانیا ،ایرلاین های ایر برلین و لوفت هانزا در آلمان، ایرلاین آسترین اتریش و ایرلاین آژین یونان اشاره کرد که بلیط کراکوف را دارند.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای کراکوف

بهترین زمان برای رزرو بلیط کراکوف با توجه به زمان سفر می تواند تغییر کند اما معمولا پیشنهاد می شود مخصوصاً برای خرید بلیط های خارجی بین 2 تا 3 ماه جلوتر اقدام کنید که جای خالی پرواز تمام نشده باشد و برنامه ریزی شما به هم نریزد.هم چنین این بلیط ها در روزهای منتهی به پرواز تا چند ساعت قبل از پرواز گران تر می شود و باعث ضرر دیدن شما می شود. اگر چه این قیمت ها ممکن است در صورت وجود جای خالی چند ساعت قبل پرواز افت شدید داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای رزرو بلیط هواپیمای کراکوف

برای رزرو بلیط هواپیمای کراکوف و یا هر کشور خارجی ابتدا باید ویزای لهستان با حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشید. مدرک مهم دیگر هنگام رزرو بلیط و پرواز فیش پرداخت عوارض خروج از کشور است. برای پرداخت این عوارض اگرچه شما می توانید از شعبه بانک ملی موجود در فرودگاه امام خمینی استفاده کنید اما پیشنهاد می شود قبل از مراجعه به فرودگاه آن را پرداخت کنید زیرا به دلیل شلوغی این شعبه حتی امکان از دست دادن پرواز نیز وجود دارد. مشخصات شخصی و گذرنامه ای برای هر نوع بلیط  و رمز دوم کارت بانکی در صورت قصد خرید اینترنتی بلیط کراکوف نیز ضروری هستند.

مدارک مورد نیاز برای رزرو بلیط هواپیمای کراکوف

قیمت بلیط هواپیمای کراکوف در فصل های مختلف از سال

برای سفر به کراکوف و تهیه بلیط هواپیمای کراکوف به دلیل عدم وجود پرواز مستقیم شما گزینه های پروازی زیادی در اختیار دارید که هر کدام از این انتخاب ها با توجه به شرکت هواپیمایی و مدت زمان سفر برای شما قیمت های متفاوتی خواهد داشت و بستگی به تعداد توقف شما نیز دارد.

قیمت بلیط هواپیمای کراکوف در فصل بهار و تابستان

در بهار و تابستان مخصوصا فصل بهار آب و هوای شهر کراکوف بسیار مطبوع است و به همین دلیل افراد زیادتری قصد خرید بلیت کراکوف و سفر به این کشور را می کنند. همچنین تعطیلات عید و تابستان نیز مزید بر علت می شود و همین تقاضا باعث بالا رفتن نسبی قیمت بلیط های ایران به سایر کشورها خواهد شد و برای سفر به این کشور ها باید تا حدودی بیشتر پول خرید بلیط کراکوف را بدهید.

قیمت بلیط هواپیمای کراکوف در فصل پاییز و زمستان

این کشور در تور لهستان و همچنین شهر کراکوف دارای آب و هوای معتدلی است اما در فصل زمستان گاهی هوا بسیار سرد می شود به طوری که دما به شدت کاهش پیدا می کند و برف های سنگینی را نیز در فصول سرد سال شاهد هستیم که باعث می شود در فصول سرد تقاضای خرید بلیط هواپیمای کراکوف و  سفر به این شهر را کمتر مشاهده کنیم همچنین تقاضای سفر در فصول پاییز و زمستان در ایران به دلیل عدم وجود تعطیلات کافی کمتر است و بلیط های ایران به سایر کشورها قیمت پایین تری دارند. اما ذکر این نکته الزامی است که به دلیل وجود تعطیلات کریسمس و داشتن حداقل یک توقف در بلیط کراکوف و استفاده از حداقل یک پرواز خارجی ممکن است قیمت این پروازها بالاتر باشد.

نکات مهم در خرید بلیط هواپیمای کراکوف

پس از خرید بلیط هواپیمای کراکوف و سفر به این شهر یا هر شهر و کشور دیگر اطلاع از اقلام ممنوعه و عدم حمل آن ها نکته بسیار مهمی است که باید بدان توجه کنید. هیچ داروی کدئین دار، آرام بخش، خواب آور و قرص های اعصاب را بدون نسخه ی پزشک و یا بیشتر از تعداد داخل نسخه در فرودگاه های بین المللی به همراه نداشته باشید. کشیدن سیگار در هر پروازی ممنوع است.

توصیه می شود حداقل 3 ساعت قبل از پروازهای بین المللی در فرودگاه حاضر باشید. پیش از عکس برداری در اماکن عمومی و دولتی هماهنگی های لازم را انجام دهید تا از عدم ممنوعیت عکاسی مطلع شوید. میزان حمل بار در سفرهای بین المللی با توجه به خطوط پروازی مختلف بین 20 الی 50 کیلوگرم و به طور معمول 30 کیلوگرم می باشد. از حمل وسایل آتش زا و منفجره، اسپری خوشبو کننده و تافت، گاز اشک آور دفاع شخصی و کپسول های مشابه، مواد اسیدی مانند آبلیمو و سرکه و سایر موارد مشابه به داخل فرودگاه خودداری کنید.

همچنین وسایل زیر را با خود به داخل هواپیما نبرید و در چمدان خود جای دهید و تحویل قسمت بار بدهید: انواع سلاح اسباب بازی – ابزارهایی مانند پیچ گوشتی، آچار، چکش، سیم، طناب و وسایلی از این دست و اشیاء تیز و برنده مانند تیغ موکت بری، شیشه، چاقو، قیچی، ناخن گیر که نباید با خود به داخل هواپیما برد.

نکات مهم در خرید بلیط هواپیمای کراکوف

مکان های دیدنی تور کراکوف

کشور لهستان دارای تاریخ پر فراز  نشیب و در نتیجه جاذبه های تاریخی ارزشمند و جالب است که هر ساله بازدید کنندگان فراوانی را به خود جذب می کند و افراد زیادی برای گردش در این شهر بلیط هواپیمای کراکوف را خریداری می کنند. در ادامه با تعدادی از جاذبه های تاریخی فرهنگی و تفریحی این شهر آشنا خواهیم شد:

اردوگاه کار اجباری آشویتس

این اردوگاه که مورد استفاده آلمان های نازی در جنگ جهانی دوم بوده است در خارج از شهر کراکوف قرار دارد و هم اکنون به یکی از موزه های این شهر تبدیل شده است و مورد بازدید عموم قرار دارد. این مکان تاریخ غمگینی را با خود یدک می کشد.

قلعه ی wawel

از بین بهترین قلعه هایی که از قرون وسطی به یادگار مانده است می توان به این قلعه اشاره کرد  که از نظر تاریخی اهمیت فوق العاده ای برای کشور لهستان دارد. پرده های نقش داری که از قرون وسطی به یادگار مانده است، جواهرات سلطنتی و میراث سلاطین امپراطوری عثمانی همه در موزه ای که در این بنا وجود دارد قابل دیدن هستند. این مجموعه نیز یک میراث جهانی ثبت شده در یونسکو از کشور لهستان است.

نکاتی که در سفر به کراکوف باید رعایت کنید

بعد از خرید بلیط هواپیمای کراکوف و سفر به این شهر باید نکاتی را در نظر داشته باشید و به آن ها عمل کنید تا سفر راحت و بی دردسری را در پیش داشته باشید. هرگز در رابطه با سیاست و مذهب حرفی به میان نیاورید. این قائده را باید در تمام کشورهای خارجی رعایت کنید کفش مناسب و راحت و لباس مخصوص سفر به همراه لباس گرم همیشه همراه داشته باشید. نوشیدنی های الکلی در ملأ عام ممنوع است و استفاده از آن در ملأ عام جریمه زیاد را در پی خواهد داشت. داروهای خود به همراه مشخصات شخصی را همواره همراه داشته باشید. با رعایت این نکات پس از خرید بلیط کراکوف و سفر به این کشور اقامت راحتی را در این شهر خواهید داشت.