بلیط هواپیمای گوا

دراین مقاله می خواهیم به ارائه اطلاعاتی در مورد بلیط هواپیمای گوا بپردازیم، اگر می خواهید به گوا سفر کنید و بلیط هواپیما ارزان قیمت گوا را تهیه کنید بهتر است قبل از آغاز سفر اطلاعاتی را در مورد این شهر و بلیط گوا به دست آورید تا با آمادگی کامل در این سفر حضور داشته باشید، گوا یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در تور هند می باشد و معمولا دوستداران سفر و گردشگری آن را به عنوان یک گزینه مناسب برای تعطیلات خود انتخاب می کنند. همچنین بسیاری از کسانی که به گوا سفر می کنند به منظور حضور در کلاس های مدیتیشن و یوگا است، برای سفر به این ایالت تهیه بلیط هواپیمای گوا ضروری است و بهتر است در تهیه بلیط هواپیما گوا نکات مهمی که در ادامه ذکر می شود را رعایت کنید.

آشنایی با شهر گوا

اگر بلیط هواپیمای گوا را گرفته اید و می خواهید به این شهر سفر کنید، لازم است که در ابتدا اطلاعاتی را در مورد آن کسب کنید، گوا (Goa) نام یک شهر بندری و ایالتی در هندوستان است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است، گوا متشکل از بندر گوا و شهر قدیمی گوا است که در فاصله چهل کیلومتری آن واقع شده است، گوا دارای طبیعتی سرسبز است که در کناره آن ها رودهای وسیع قرار گرفته اند، وجود کشتزارهای برنج، نخل ها و درختان گرمسیری از دیگر زیبایی های آن است. در طول سال صدها هزار گردشگر از گوا و جاذبه های دیدنی آن بازدید می کنند. گوا سواحل پهناوری دارد که در هندوستان بی نظیر است بیش از 4 قرن، پرتغال بر این مناطق حاکم بوده است و فرهنگ این مناطق را تحت تاثیر قرار داده است.

آشنایی با شهر گوا

قدمت این شهر به قرن سوم قبل از میلاد مسیح بر می گردد و جزئی از امپراتوری مایریان بود و سپس تحت اداره حکومت های محلی هندی قرار گرفت، در اوایل قرن چهاردهم جزئی از حکومت سلطنتی دهلی قرار گرفته بود، در اواخر قرن پانزدهم بود که توسط پرتغالی ها به همراه سایر مناطق هندوستان اشغال شد. این بندر از لحاظ تجارت با شبه جزیره عربستان و آسیای جنوب شرقی بسیار حائز اهمیت بود. در اواسط قرن بیستم بود که گوا به رهبری جواهر لعل نهرو از سیطره پرتغال خارج شد و استقلال خود را بازیافت. هنگام سفر با تور گوا توجه به نکاتی جهت داشتن سفر مناسب، ضروری است:

  • گوا دو ساعت و نیم از تهران جلوتر است و در منطقه زمانی UTC/GMT +5:30 واقع شده است.
  • زبان رسمی در گوا، کونکانی است.
  • واحد پول آن روپیه است.
  • نوع برق شهری 220 وات و 5 هرتز است.
  • شماره اضطراری 112 می باشد.
  • جهت رانندگی چپ است.
  • کرایه اتوبوس های عمومی 8 تا 20 روپیه است.
  • اجاره موتور روزانه 200 تا 300 روپیه است.
  • کرایه تاکسی 1.200 تا 1.300 روپیه است.

اقلیم و آب و هوای گوا

بسیاری از کسانی که قصد سفر به گوا را دارند به دنبال این هستند که قبل از تهیه بلیط هواپیمای گوا اطلاعاتی را در مورد آب و هوای این ایالت به دست آورند. گوا به دلیل این که در نزدیکی دریای عرب واقع شده است و همچنین در مناطق شبه استوایی قرار دارد از آب و هوای نیمه استوایی و بارانی برخوردار است؛ آب و هوای گوا به طور معمول گرم و مرطوب است و از سه فصل مجزا برخوردار است:

  • فصل تابستان: از مارچ شروع می شود و ادامه آن تا ژوئن می باشد، دمای هوا در این بازه زمانی 25 الی 45 درجه سانتیگراد می باشد.
  • فصل بارانی: شروع این فصل از جولای می باشد و تا سپتامبر ادامه دارد، بارندگی در این بازه زمانی در حدود 66 سانتی متر می باشد.
  • فصل زمستان: شروع آن از نیمه های دسامبر می باشد و تا فوریه طول می کشد، دمای هوا در این بازه زمانی 3 الی 11 درجه سانتیگراد است.

بهترین زمان سفر به شهر گوا

سفر به گوا در هریک از فصل های گفته شده، مزیت خاص خود را دارد به طور کلی در فصل زمستان از آنجا که این ایالت در شرایط آب و هوایی مناسبی قرار دارد گردشگران زیادی در آن حضور دارند، خانواده هایی که بچه دارند به دلیل استفاده از تفریحات آن بیشتر فصل تابستان را انتخاب می کنند، فصل بارندگی نیز که به مانسون معروف است در سال های اخیر گردشگران زیادی را جذب کرده است در این فصل گوا بسیار دیدنی می شود.

فرودگاه بین المللی شهر گوا

تنها فرودگاه گوا، دابولیم (Dabolim Airport) می باشد که هم کاربرد مسافربری دارد و هم کاربرد نظامی دارد، هم پروازهای داخلی هند و هم پروازهای بین المللی در این فرودگاه انجام می پذیرد. از آنجا که گوا از مراکز مهم گردشگری محسوب می شود پروازهای فراوانی به این فرودگاه انجام می گیرد فرودگاه گوا در فاصله 30 کیلومتری شهر پانجی واقع شده است.

فرودگاه بین المللی شهر گوا

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط گوا

شرکت های هواپیمایی زیادی هستند که به گوا خدمات پرواز ارائه می دهند و شما می توانید بلیط هواپیمای گوا را از یکی از این ایرلاین ها تهیه کنید، از جمله مهم ترین شرکت های هواپیمای که به گوا خدمات پرواز ارائه می دهند، عبارتند از:

  • پرواز تهران گوا ماهان ایر Mahan Air Airlines
  • پرواز تهران گوا قطر ایرویز قطر Qatar Airways
  • پرواز تهران گوا عمان ایر عمان Oman Air Airlines
  • پرواز تهران گوا اتحاد امارات Etihad Airways
  • پرواز تهران گوا گلف ایر بحرین Gilf Air Airlines + ایرلاین جت ایرویز هندوستان Jet Airways
  • پرواز تهران گوا گلف ایر بحرین Gilf Air Airlines + ایرلاین ایر ایندیا هندوستان Air India Airlines
  • پرواز تهران گوا آذربایجان Azerbaijan Airlines + ایرلاین ترنس ایرو روسیه Transaero Airlines
  • پرواز تهران گوا کویت ایرویز کویت Kuwait Airways + ایرلاین جت ایرویز هندوستان Jet Airways
  • پرواز تهران گوا کویت ایرویز کویت Kuwait Airways +ایرلاین قطر ایرویز قطر Qatar Airways
  • پرواز تهران گوا کویت ایرویز کویت Kuwait Airways + ایرلاین ایر ایندیا هندوستان Air India Airlines
  • پرواز تهران گوا ترکیش ایرلاین ترکیه Turkish Airlines + ایرلاین جت ایرویز هندوستان Jet Airways
  • پرواز تهران گوا ترکیش ایرلاین ترکیه Turkish Airlines + ایرلاین ایر ایندیا هندوستان Air India Airlines

پرواز تهران گوا ماهان ایر Mahan Air Airlines

مسیر پرواز از تهران به سمت گوا در هندوستان است، این پرواز، پروازی مستقیم است و از فرودگاه امام خمینی Tehran Khomeini تهران ایران (IKA) به سمت فرودگاه گوا Goa هند (GOI) می باشد، مدت زمان پرواز در حدود نه ساعت می باشد، پرواز تهران گوا ماهان ایر به صورت چارتری می باشد و فقط در ماه های پر مسافر ارائه می شود.

پرواز تهران گوا قطر ایرویز قطر Qatar Airways

مسیر پروازی از تهران به سمت گوا در هندوستان می باشد، پرواز اولی از فرودگاه امام خمینی Tehran Khomeini تهران ایران (IKA) به فرودگاه دوحه Doha قطر (DOH) می باشد و مدت زمان پرواز از تهران به دوحه دو ساعت و 5 دقیقه می باشد و در دوحه هفت ساعت توقف دارد پرواز دوم از فرودگاه دوحه Doha قطر (DOH) به فرودگاه گوا Goa هند (GOI) می باشد و مدت زمان پرواز از دوحه به گوا سه ساعت و 35 دقیقه است، کل طول زمان سفر سیزده ساعت و 25 دقیقه است.

پرواز تهران گوا عمان ایر عمان Oman Air Airlines

مسیر پروازی از تهران به سمت گوا می باشد، پرواز اولی از فرودگاه امام خمینی Tehran Khomeini تهران ایران (IKA) به فرودگاه مسقط Muscat عمان (MCT) است و مدت زمان پرواز از تهران به مسقط دو ساعت است پرواز دوم از فرودگاه مسقط Muscat عمان (MCT) به فرودگاه گوا Goa هند (GOI) است و مدت زمان پرواز از مسقط به گوا سه ساعت و 40 دقیقه است کل طول زمان سفر هفت ساعت و 30 دقیقه است.

بلیط هواپیمای گوا

برای سفر به ایالت گوا تهیه بلیط گوا هواپیما الزامی است، بلیطهواپیمای گوا که برای سفر به این شهر بندری تهیه می شود از مبدأ تهران به سمت فرودگاه گوا در کشور هندوستان می باشد، نکته ای که در تهیه بلیط گوا باید توجه شود این است که از تهران به گوا هم پرواز مستقیم وجود دارد و هم پرواز غیر مستقیم که از طریق شهرهای میانی و ایرلاین های سایر کشورها انجام می پذیرد، با توجه به فاصله تهران و گوا و همچنین نوع هواپیمایی و شرایط جوی مدت زمان پرواز به گوا در حدود 9 ساعت طول می کشد.

بلیط هواپیمای گوا

خرید بلیط هواپیمای گوا

بسیاری از آژانس های مسافرتی بلیط هواپیمای گوا را در اختیار متقاضیان قرار می دهند و شما با مراجعه به آن ها می توانید بلیط گوا را تهیه کنید، اما توصیه ما این است که رزرو بلیط گوا را از طریق سیستم های آنلاین انجام دهید که می توانید از مزیت های احتمالی آن بهره مند گردید، با خرید آنلاین می توانید بلیط هواپیمای گوا را با قیمت مناسبی تهیه کنید در سایت ما نیز امکان خرید بلیط گوا وجود دارد و کافی است شما از کادر تعبیه شده برای خرید بلیط، مبدأ تهران و مقصد گوا در هندوستان را وارد کنید و سپس کلید جست و جو را فشار دهید و خرید بلیط گوا را انجام دهید.

بهترین زمان رزرو و خرید بلیط هواپیمای گوا

یکی از سوال هایی که در مورد خرید بلیط هواپیمای گوا و همچنین بلیط سایر پروازهای خارجی و داخلی معمولا پرسیده می شود این است که برای خرید بلیط چه زمانی مناسب است، خرید بلیط گوا و سایر بلیط ها در زمان مناسب موجب خواهد شد که هزینه اضافی برای خرید بلیط پرداخته نشود.

 برای خرید بلیط پروازهای خارجی و همچنین بلیط گوا لازم است که 45 الی 50 روز پیش از سفر اقدام کنید ولی در برخی موارد لازم است که برای خرید بلیط هواپیمای گوا خیلی زودتر از این بازه زمانی اقدام کنید برای مثال اگر زمان سفر شما به گوا در اوج حضور گردشگر باشد یا در ایام تعطیلات قرار گرفته باشد پنج الی شش ماه قبل برای خرید بلیط گوا اقدام کنید.

 در ایام نوروز و ژانویه که مسافران زیادی در گوا حضور دارند اگر می خواهید به گوا سفری داشته باشید به هیچ وجه خرید بلیط را به روزهای آخر موکول نکنید که مجبور خواهید شد هزینه بیشتری را پرداخت کنید و حتی ممکن است که نتوانید بلیط گوا را تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز برای تهیه هواپیمای بلیط هواپیمای گوا

به منظور خرید بلیط هواپیمای گوا و همچنین سایر پروازهای داخلی و خارجی امکان دارد که با توجه به نوع خرید شما ارائه مدارکی الزامی باشد در صورتی که بلیط گوا را به صورت حضوری تهیه کنید ممکن است که از شما مدارکی مانند شناسنامه یا کارت ملی خواسته شود، زمانی که قصد دارید بلیط هواپیمای گوا را به صورت آنلاین خریداری کنید به همراه داشتن پاسپورت کافی است تا با استفاده از آن بتوانید اطلاعات دقیق خود و همراهانتان را وارد کنید، اگر اطلاعات گذرنامه را حفظ هستید نیاز به داشتن گذرنامه هم نیست و کافی است که تنها یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب به همراه رمز دوم داشته باشید تا به راحتی بتوانید بلیط گوا را در کم ترین زمان ممکن تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز برای تهیه هواپیمای بلیط هواپیمای گوا

قیمت بلیط هواپیمای گوا در زمان های مختلف

برای بلیط گوا، نمی توانیم یک قیمت ثابت در نطر بگیریم و قیمت بلیط هواپیمای گوا متغییر است، عوامل مختلفی در تغییر قیمت بلیط گوا دخیل هستند، از جمله این که اگر نوع پرواز سیستمی یا چارتری باشد قطعا قیمت بلیط متفاوت خواهد بود خصوصا در پروازهای چارتری که قیمت بلیط گوا بسیار متغییر است، ایرلاین های مختلفی در مورد سفر گوا خدمات ارائه می دهند قیمت بلیط هواپیمای گوا ایرلاین های مختلف نیز با توجه به درجه بندی که دارند متفاوت است، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در نرخ بلیط گوا زمان سفر است. در فصول و بازه زمانی که تعداد مسافر در گوا زیاد است شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما در بالاترین حد خود هستیم و در زمان هایی که تعداد مسافر در گوا کم تر است، بلیط گوا نیز در پایین ترین حد خود قرار دارد، کلاس هواپیما، لحظه آخری بودن و … نیز از عواملی هستند که در قیمت نهایی بلیط گوا تاثیرگذار هستند.

نکات مهم در مورد بلیط گوا

در مورد تهیه بلیط گوا توجه به نکاتی لازم است تا بعدا با مشکلی روبه رو نشوید:

  • در برخی موارد بلیط هواپیمای گوا ممکن است که برای پروازهای چارتری باشد در این صورت دقت داشته باشید که بلیط گوا چارتری قابلیت کنسل شدن ندارد و نمی توانید هزینه کنسلی را دریافت کنید.
  • زمانی که در حال رزور بلیط هواپیما لحظه آخری گوا هستید با دقت مشخصات خود را بررسی کنید و سپس در آخر از بلیط هواپیمای گوا پرینت بگیرید و هنگام حضور در فرودگاه آن را به همراه خود داشته باشید و در صورت لزوم ارائه دهید.
  • هنگامی که بلیط هواپیمای گوا از سوی ایرلاین شما کنسل می شود یا این که پرواز بیش از دو ساعت تاخیر داشته باشد می توانید بلیط گوا خود را کنسل کنید. برای همین منظور برگه پرینت شده بلیط را به مسئول حاضر در فرودگاه بدهید تا بر روی آن مهر کنسلی زده شود.
  •  در صورتی که به هر دلیلی تاخیر کنید و به پرواز گوا نرسید، بلیط هواپیمای گوا شما باطل می شود و هزینه ای نیز برگردانده نخواهد شد.
  • در صورتی که اطلاعات بلیط از جمله مبدا و مقصد آن را اشتباه وارد کرده باشید و بخواهید بلیط گوا را کنسل کنید مطابق با قوانین کنسلی بلیط در مورد بازگشت وجه اقدام می شود.