بلیط هواپیمای هند

دریافت بلیط هواپیمای هند یکی از دلایل اصلی مراجعه افراد به دفاتر هواپیمایی و نیز سایت های فروش اینترنتی بلیط داخلی و خارجی می باشد. با توجه به استقبال افراد برای دریافت بلیط کشور هند شرکت های هواپیمایی معتبر پروازهای مختلفی را در طول هفته و به صورت رفت و برگشت یا یک طرفه به هند ترتیب می دهند. آنچه متقاضیان بلیط هند باید قبل از اقدام به خرید در نظر بگیرند دریافت اطلاعات لازم در مورد کشور هند، موقعیت آب و هوایی در زمان مسافرت، زمان مناسب برای گرفتن بلیط، قیمت بلیط و … می باشد. با توجه به دریافت اطلاعات لازم می توان در زمان مناسب و با مبلغ ارزان بلیط هواپیمای هند را جهت سفرهای کاری، تحصیلی، گردشگری، ملاقات های خانوادگی و … دریافت نمود.

آشنایی با کشور هند

کشور هند که در زبان انگلیسی INDIA نامیده می شود در جنوب قاره آسیا واقع شده و پخش قابل توجهی از شبه قاره هند را در بر گرفته است. هند با مرکزیت دهلی از جمله کشورهای آسیایی پرجمعیت کشور می باشد که شامل یک ششم جمعیت دنیا است. کشور هند طبق سرشماری های معتبر دومین کشور پرجمعیت دنیا است که دارای تنوع در نژاد، دین و آداب و رسوم می باشد. علارغم اختلاف دین مردم کشور هند به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند به صورتی که در یک خانواده ممکن است هر فرد دارای مذهبی جدا از دیگران باشد. همسایگان کشور هند شامل بنگلادش، پاکستان، بوتان، چین و برمه می باشند که این کشورها به استثنای پاکستان با هند روابط گسترده ای دارند. از نظر تقسیمات کشوری ،هند متشکل از 28 ایالت می باشد.

آشنایی با کشور هند

اقلیم آب و هوایی هند

هند یکی از کشورهایی است که به دلیل گستره وسیع و دارا بودن پوشش طبیعی از کوه، جلگه، رودخانه و … دارای آب و هوای متنوع می باشد. بخشی از کوهستان های برفی هیمالیا در هند قرار دارد و از طرف دیگر در قسمت جنوب این کشور به دشت و کویرهای وسیع می توان اشاره کرد. از این رو هر قسمت از هند دارای آب و هوای متفاوت می باشد که شامل چهار فصل سال می شود. زمستان سرد و خشک، تابستان گرم، ماه های پربارش و سیل خیز از جمله ویژگی های آب و هوایی هند است. به طور میانگین میزان بارش باران در کشور هند چیزی بین 1000 تا 1500 میلی متر می باشد. از موارد مهم قبل از اقدام به دریافت بلیط هواپیمای هند کسب اطلاع در مورد موقعیت آب و هوایی این کشور انتخاب زمان مناسب می باشد تا بتوان به بهترین نحو از این سفر استفاده نمود. اطلاع از موقعیت آب و هوایی هند به خصوص برای راه اندازی تورهای گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین زمان برای پرواز به هند

در انتخاب بهترین زمان برای پرواز به هند و دریافت بلیط این کشور عوامل متعددی را باید در نظر گرفت. یکی از این عوامل زمان نشست و برخواست پرواز از مبداء به مقصد می باشد. در سفرهای پروازی مخصوصا با خانواده باید زمان پرواز و فرود به گونه ای باشد که دسترسی به امکانات رفاهی از جمله وسیله حمل و نقل و اقامت ایمن برای مسافر یا مسافران فراهم باشد. موضوع دیگر بهترین زمان پرواز از نظر شرایط آب و هوایی است که باید مدنظر قرار گیرد. به ویژه در سفرهای غیراجباری مانند سفرهای توریستی باید به شرایط آب و هوایی کشور هند و منطقه مورد نظر جهت سفر دقت نمود. بهترین زمان برای سفرهای توریستی با تور هند معمولا هنگام تعطیلات عید و تعطیلی مدارس می باشد که با استقبال متقاضیان روبرو است.

فرودگاه های بین المللی هند

در شهرهای مختلف هند فرودگاه های بین المللی متعدد مشغول فعالیت هستند که هر روزه در قالب پروازهای داخلی و خارجی هزاران مسافر را جابه جا می کنند از جمله فرودگاه های شلوغ این کشور می توان به فرودگاه واقع در بمبئی اشاره کرد که با نام فرودگاه چاتراپاتی شیواجی شناخته می شود. بسیاری از پروازهای بین المللی از ایران به مقصد هند و بالعکس از طریق این فرودگاه صورت می گیرد. فرودگاه چاتراپاتی شیواجی بمبئی دارای دو ترمینال مجهز و جدا می باشد که به طور جداگانه پروازهای داخلی و خارجی به مقاصد مختلف در آن صورت می گیرد. این پروازها که به صورت یک طرفه و دو طرفه می باشد توسط شرکت های هواپیمایی مختلف صورت گرفته و بهترین امکانات در این سفرها به مسافران ارائه می گردد. اکثر پروازهای شرکت ایران ایر به کشور هند به مقصد این فرودگاه می باشد.

از دیگر فرودگاه های معتبر این کشور فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی می باشد. از جمله شرکت های هواپیمایی ایرانی که به مقصد این فرودگاه پرواز دارد شرکت ماهان می باشد. در فرودگاه بین المللی ایندریا گاندی بهترین خدمات مربوطه با نرخ خوب به مسافران ارائه می گردد که سبب کسب رضایت آنها شده است. در حال حاضر شرکت های هواپیمایی متعدد از سراسر دنیا به صورت رفت و برگشت و یک طرفه در طول هفته به این فرودگاه پرواز دارند.

فرودگاه های بین المللی هند

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هند

برای دریافت بلیط هند یکی از موارد مهم اطلاع از شرکت های هواپیمایی فعال در زمینه ارائه این بلیط ها می باشد. در حال حاضر شرکت های هواپیمایی متعددی در ایران در حوزه پروازهای خارجی فعالیت دارند که برخی از آنها ارائه کننده بلیط هواپیمای هند با مقاصد متعدد می باشند. از طریق این شرکت های هواپیمایی هر روزه پروازهای مختلف با هواپیماهای مجهز به شهرهای مختلف هند صورت می گیرد. از جمله این شرکت های هواپیمایی شرکت ایران ایر می باشد که از اولین موسسات فعال در حوزه پروازهای خارجی است. پروازهای این شرکت از برخی شهر های بزرگ کشور به مقصد هند انجام می گیرد که عمدتا به مقصد فرودگاه چاتراپاتی شیواجی بمبئی می باشد. خدمات درجه یک، پرواز بدون تاخیر و بهره گیری از خط پرواز مطمئن توسط این شرکت هواپیمایی سبب استقبال مسافرین شده است.

شرکت ماهان از دیگر شرکت های هواپیمایی است که به مقصد هند پرواز دارد و ارائه کننده بلیط هواپیمای هند می باشد. مقصد پرواز این موسسه هواپیمایی فرودگاه بین المللی ایندریا گاندی دهلی است که جزء فرودگاه های مجهز و پر کار می باشد. از دیگر شرکت های هواپیمایی ارائه دهنده بلیط هند هواپیمایی معراج و … است که بهترین خدمات را ارائه می کنند. علاوه بر پروازهای مستقیم به شهر های هند پروازهای غیر مستقیم نیز به این منطقه صورت می گیرد که از آن جمله می توان به پرواز تهران- دبی- بمبئی اشاره کرد که با استقبال متقاضیان بلیط هند روبرو است.

دلایل سفر به هند و دریافت بلیط هواپیمای ارزان هند

در طول سال افراد زیادی از ایران با دریافت بلیط هواپیمای هند اقدام به سفر به این کشور به صورت فردی و خانوادگی می نمایند که دلایل خاص خود را دارند. از دلایل اصلی رزرو بلیط هند می توان به راه اندازی تورهای گردشگری و تفریحی اشاره کرد. کشور هند با دارا بودن قدمت و جاذبه های تاریخی و مکان های تفریحی از جمله کشورهای توریستی در آسیا محسوب می گردد. از دیگر دلایل اخذ بلیط هواپیمای هند جهت سفر به این کشور ادامه تحصیلات دانشگاهی از طریق دریافت بورسیه تحصیلی و یا به شکل آزاد می باشد. در شهر های مختلف هند دانشگاه های مجهز و پیشرفته پذیرای دانشجویان خارجی است که بهترین امکانات را در دسترس دانشجویان قرار می دهند. در حال حاضر امکان تحصیل در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس، دکتری و بالاتر برای همه دانشجویان داخلی و خارجی در هند فراهم می باشد. بخش قابل توجهی از دریافت کنندگان بلیط هواپیمای هند برای انجام فعالیت های اقتصادی به این کشور سفر می کنند. در کشور هند موقعیت های شغلی مناسب و نیز امکان سرمایه گذاری تجاری برای سرمایه داران فراهم می باشد که سبب جلب توجه این افراد شده است. در کنار این دلایل عمده برخی از متقاضیان بلیط کشور هند جهت دیدارهای خانوادگی به این کشور سفر می کنند.

دلایل سفر به هند و دریافت بلیط هواپیمای ارزان هند

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای هند

برای رزرو بلیط هواپیمای هند موارد متعددی را باید در نظر گرفت که از مهم ترین آنها زمان مناسب برای رزرو بلیط می باشد. اگر فرد دارای ویزای کشور هند نیست باید با اقدام به گرفتن ویزا و در نظر گرفتن مدت زمان صدور ویزا اقدام به اخذ بلیط هواپیمای هند از مراجع قانونی نماید. کسانی که ویزای هند را دارند با توجه به نوع سفر خود و وضعیت آب و هوایی باید تا دو هفته قبل اقدام به گرفتن بلیط کشور هند بنمایند. به ویژه در زمان هایی مانند ایام تعطیلات یا زمان های خاصی از سال که تقاضا برای دریافت بلیط هند افزایش می یابد باید در اولین فرصت اقدام به رزرو بلیط نمود. با محول کردن رزرو بلیط به روزهای آخر ممکن است نتوان بلیط مورد نظر را تهیه نمود و یا اینکه بلیط با هزینه بالاتر در دسترس متقاضی قرار گیرد. پس با مشخص شدن زمان سفر و تاریخ دریافت مدارک لازم می توان اقدام به رزرو بلیط هواپیمای هند نمود که از طریق حضوری و اینترنتی امکان پذیر می باشد.

مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیمای هند

برای رزرو بلیط هواپیمای هند فرد یا افراد باید مدارک مختلفی را آماده نمایند که از مهم ترین آنها داشتن پاسپورت و ویزا با اعتبار زمانی مناسب حداقل شش ماه می باشد. مدارک مختلف شناسایی از قبیل کارت ملی و شناسنامه را باید به همراه داشت. دارا بودن کارت عضو شبکه شتاب با موجودی کافی از دیگر مدارک لازم جهت رزرو بلیط هواپیمای هند می باشد که باید بدان توجه داشت. در حال حاضر با در دست داشتن مدارک لازم می توان از طریق شرکت های هواپیمایی و نیز از طریق فضای مجازی اقدام به رزرو بلیط نمود.

قیمت بلیط هواپیمای هند در فصول مختلف سال

کسانی که درخواست بلیط هواپیمای هند برای سفر در قالب تورهای گردشگری، دیدار خانوادگی، امور تحصیلی و کار را دارند باید قبل از هر چیز از قیمت این بلیط ها کسب اطلاع نمایند. قیمت بلیط هند مانند سایر بلیط های شرکت های هواپیمایی در فصول مختلف سال دارای تغییرات می باشد که باید مدنظر قرار داد.

قیمت بلیط هواپیمای هند در فصل بهار

با توجه به نزدیکی کشور هند و ایران فصول سال یکنواخت بوده و در فصل بهار شرایط آب و هوایی مساعدی در بخش های مختلف این کشور حکم فرما است. از این رو در ماه های بهار پرواز هواپیما به مقصد هند بیشتر بوده و بلیط ها با قیمت بالاتری به فروش می رسند. در حال حاضر بخش اعظمی از سفرهای توریستی به این کشور بزرگ در فصل بهار صورت می گیرد.

قیمت بلیط هواپیما هند در فصل تابستان

در فصل تابستان نیز سفرهای گردشگری به صورت مرتب از طرف ایران به هند انجام می گیرد که دارای هزینه متنوع می باشد. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیمای هند مخصوصا در فصل تابستان می توان از طریق نمایندگی ها و سایت های معتبر اینترنتی اقدام کرد که اطلاعات به روز را در دسترس کاربران قرار می دهد.

قیمت بلیط هواپیمای هند درفصل پاییز

پاییز از فصولی است که آمار مسافرت دانشجویان به هند در آن زیاد می باشد و از این رو بلیط هند با قیمت های مختلف در دسترس خریداران قرار می گیرد. همچنین بسیاری از متقاضیان کار در هند نیز در فصول مختلف سال از جمله پاییز با نرخ مناسب اقدام به رزرو بلیط هواپیمای هند می نمایند.

قیمت بلیط هواپیمای هند درفصل پاییز

قیمت بلیط هواپیمای هند در فصل زمستان

از دیگر فصولی که مسافرت در آن به هند با قیمت استاندارد صورت می گیرد فصل زمستان می باشد. از دلایل کاهش هزینه های بلیط هواپیمای هند در فصل زمستان می توان به کاهش محسوس مسافرت به این کشور به دلیل سرمای زمستان اشاره نمود. سفرهای توریستی به هند مخصوصا در فصل زمستان به شدت کاهش می یابد.

نکات مهم در تهیه بلیط هواپیمای هند

برای تهیه بلیط هواپیمای هند باید به نکات مختلفی توجه نمود که از مهم ترین آنها رزرو بلیط از طریق مراکز معتبر می باشد. در حال حاضر امکان خرید بلیط توسط شرکت های معتبر در فضای اینترنتی فراهم آمده است که کار رزرو بلیط هند را آسان می نماید. موضوع مهم دیگر در هنگام رزرو بلیط توجه به روز و ساعت پرواز می باشد. قیمت بلیط کشور هند بسته به نوع شرکت هواپیمایی و سن متقاضیان متنوع می باشد. در برخی از شرکت های هواپیمایی بلیط ها افراد زیر 12 سال نصف یا کمتر تخمین زده می شود.

نحوه صحیح ارائه اطلاعات شخصی از دیگر موارد مهم در حوزه رزرو بلیط می باشد که باید مدنظر قرار گیرد. وضعیت آب و هوایی مکان مورد نظر برای سفر از اهمیت بالایی برخوردار بوده، بهتر است قبل از خرید بلیط اطلاعات کافی را گردآوری نمود. در تهیه بلیط هواپیمای هند باید از وضعیت پرواز شرکت های هواپپمایی و ساعات حرکات آنها مطلع شد. در صورت انصراف افراد از سفر قبل و بعد از موعد مقرر بخش از وجوه پرداخت شده مسترد می گردد. پس باید هنگام تهیه بلیط هند به موارد مختلف توجه نمود و با آگاهی عمل کرد.

شرایط اقامت در کشور هند

قبل از اقدام به رزرو بلیط هواپیمای هند از طریق سامانه های مجازی باید در مورد نحوه اقامت در کشور هند اقدامات لازم را انجام داد. برخی از شرکت های ارائه کننده بلیط هواپیمای هند اقدام به ارائه اطلاعات لازم در مورد انواع هتل ها و محل اقامتی این شهر بسته به مقاصد مورد نظر می نمایند. همچنین از این طریق می توان اقدام به رزرو هتل نمود. نحوه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و بهره گیری از مترجم خبره از دیگر مواردی است که قبل از اقدام به رزرو بلیط هند باید بدان توجه نمود.