مهاجرت به هلند

هلند کشوری است که از شرایط خوبی برای زندگی برخوردار است، لذا در سال های اخیر بسیاری از افراد به کمک روش های مختلف برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. مهاجرت به هلند دلایل و روش های گوناگونی دارد که در این بخش به بررسی آن می پردازیم:

درباره کشور هلند

هلند یک کشور کوچک می باشد که در شمال غربی قاره اروپا واقع شده است. جمعیت این کشور حدود 16.5میلیون نفر است. اکثر ساکنین کشور هلند دارای مذهب مسیحی پروتستان می باشند. تقریباً یک میلیون نفر مسلمان نیز در کشور هلند زندگی می کنند. پایتخت این کشور شهر آمستردام می باشد ولی برای جلوگیری از متمرکزسازی بسیاری از وزارتخانه ها و سفارتخانه های آن در شهر لاهه قرار دارند. حدود 25 درصد از زمین های کشور هلند از سطح دریای آزاد پایین تر هستند که تقریباً یک چهارم جمعیت هلند در این زمین ها زندگی می کنند.

کشور هلند دارنده مقام اول در پرورش و تجارت گل است. دامداری و کشاورزی از دیگر پایه های اقتصاد در کشور هلند به شمار می آیند. همچنین با وجود کوچک بودنش، این کشور دارنده سهم بزرگی از تجارت و بانکداری جهانی است و کشورهای بسیاری در بانک های این کشور سرمایه گذاری کرده اند. آب و هوای کشور هلند معتدل بود و شباهت زیادی به آب و هوای کشور انگلستان دارد. لاله های هلندی، آسیاب های بادی و هنرمندان این کشور از شهرت زیادی برخوردار هستند.

درباره کشور هلند

مهاجرت به هلند

هلند یکی از کشورهای بسیار زیبای اروپایی است. بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت به هلند از طریق روش های مختلف هستند. اگر یکی از ویزاهای مختلف کشور هلند را اخذ کنید، پس از مدتی می توانید اقامت دائم را در این کشور دریافت کنید. مهاجرت به کشور هلند از طریق روش های مختلفی مثل مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق خرید ملک، مهاجرت از طریق کارافرینی و مهاجرت از طریق تخصص یا کار صورت می گیرد.

برای مهاجرت هلند، این کشور دارای قوانین گوناگونی است. در زیر به انواع روش های مهاجرت و شرایط آن می پردازیم.

مهاجرت به هلند

انواع مهاجرت به هلند

افراد ایرانی که می خواهند به کشور هلند مهاجرت کنند لازم است ویزای هلند را دریافت کنند. اولین گام برای گرفتن ویزا اخذ وقت سفارت هلند می باشد. به طور کلی برای مهاجرت به کشور هلند دو نوع ویزای وجود دارد، ویزای بلند مدت و ویزای کوتاه مدت.

مدارکی که برای اخذ ویزا باید ارائه داد شامل، پاسپورت معتبر، عکس، مدارک مربوط به رزرو محل اقامت، مدارک مربوط به تمکن مالی و دعوتنامه از سوی یک فرد مقیم در هلند می باشد.

کسانی که می خواهند بیشتر از سه ماه در کشور هلند اقامت داشته باشند باید ویزای اقامت موقت یا MVV را اخذ کنند. گرفتن ویزای بلند مدت کشور هلند از طریق ارائه پاسپورت به سفارت هلند انجام می شود و معمولاً پس از یک هفته ویزای موقت کشور هلند صادر می شود و فرد متقاضی می تواند با تعیین وقت قبلی در سفارت هلند، ویزای خود را اخذ کند.

انواع مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری وکار آفرینی

به طور کلی عده ی محدودی از افراد برای مهاجرت به این کشور از طریق ویزای سرمایه گذاری اقدام می کنند و شمار زیادی از افراد، مهاجرت را به کمک سایر ویزاها انجام می دهند. کسانی که دارای یک سرمایه مشخص باشند می توانند برای امر سرمایه گذاری در کشور هلند اقدام به گرفتن ویزای سرمایه گذاری در این کشور کنند. اگر سرمایه گذاری انجام شده به صورت پایدار باشد و سودآوری حاصل شود، پس از 5 سال می توان اقامت دائم در این کشور را به دست آورد.

در بسیاری موارد سرمایه گذاری در کشور هلند مختص افراد ثروتمند می باشد. و اما کسانی که می خواهند از طریق کارآفرینی به هلند مهاجرت کنند، لازم است که دارای امتیازاتی مثل رزومه تحصیلی، سابقه تحصیلی، تجربه کاری، وضوح سازی منافع کاری خود برای کشور هلند و میزان سرمایه گذاری خود در این زمینه و … باشند. در کشور هلند سرمایه گذاری مطابق با سیستم امتیاز بندی صورت می گیرد و بر اساس یک فاکتور مهم مثل داشتن سن زیر 60 سال صورت می گیرد.

فرد متقاضی ویزای سرمایه گذاری برای اقامت در هلند، سه سال می تواند در این کشور بماند و پس از پایان این مدت باید مجدداً برای اقامت اقدام کند.

مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری وکار آفرینی

مهاجرت به هلند از طریق کار

کسانی که ساکن کشور هلند نیستند و می خواهند برای کار به کشور هلند مهاجرت کنند، بهتر است بدانند که قوانین مربوط به کار در تمام کشورهای اتحادیه اروپا یکسان است و برای کار لازم است دعوتنامه ای از سوی یک کارفرمای ساکن در هلند برای فرد متقاضی کار ارسال شود. ویزای کار برای مهاجرت در مدت کوتاهی اخذ خواهد شد. از آن جایی که دریافت دعوتنامه کار برای کسانی که خارج اروپا هستند سخت می باشد، می توان از طریق درج کردن درخواست کار در آگهی های کشور هلند تقاضای کار کرد.

اگر کارفرمایی برای شغل درخواست شده پیدا نشد، سه ماه بعد دوباره آگهی مربوطه منتشر می شود. افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های اروپایی دارای شانس بیشتری برای دریافت کار و مهاجرت به هلند خواهند بود. در پاسخ به اینکه چه کسانی می توانند در کشور هلند مشغول به کار شوند باید گفت همه شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا اجازه کار کردن در هلند را دارند. افرادی که در اتحادیه اروپا نیستند، فقط با این شرط می توانند در کشور هلند کار کنند که کارفرما برای آن ها دعوتنامه کار فرستاده باشد. این دعوتنامه برای افرادی ارسال می شود که اجازه اقامت در هلند را برای بیشتر از سه ماه کسب کرده باشند.

مهاجرت به هلند از طریق کار

شرایط ویزای کاری برای مهاجرت به هلند

کسانی که به دنبال ویزای کار در هلند هستند باید بدانند که این کار امری حقوقی می باشد و مستلزم طی کردن مراحل قانونی و حقوقی است. همچنین کارفرمایی که می خواهد برای شخص متقاضی کار در هلند، درخواست همکاری دهد باید مجوز های لازم را داشته باشد. به این گونه که کارفرما باید اسپانسر شود و کسی که بدون داشتن اسپانسر بخواهد ویزای کار هلند را دریافت کند، کاری سخت و مشکل پیش رو خواهد داشت. ممکن است برخی از افراد کلاهبردار ادعا کنند که در مدت زمان کوتاهی می توانند ویزای کار در هلند را فراهم کنند. لذا باید توجه داشت که به هر دفتر مهاجرتی نباید اطمینان کرد و اخذ دعوتنامه کار در هلند به سادگی صورت نمی گیرد، بلکه باید به افراد باتجربه در این زمینه مراجعه کرد. اگر بخواهید از طریق دفتر حقوقی مهاجرت به هلند، ویزای کار را دریافت کنید این پروسه ممکن است در مدت زمان 2 تا 9 ماه حاصل شود. بعد از اینکه فردی ویزای کار در کشور هلند را دریافت کرد، پس از دو تا پنج سال کار کردن در کشور هلند می تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند. از روش های دیگر برای اخذ ویزای کار هلند و مهاجرت کاری به این کشور گرفتن ویزای کار از طریق مهارت و تخصص است. این روش از ویزای کار در کشورهایی مانند کاندا، استرایا و دانمارک نیز امکانپذیر می باشد.

شرایط ویزای کاری برای مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

دانشگاه های هلند دارای سطح علمی بالایی هستند. بنابراین سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به هلند از طریق ویزای تحصیلی اقدام می کنند. ویزای تحصیل هلند بسیار پر بازده می باشد.  در دانشگاه های هلند تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی صورت می گیرد. اگر می خواهید در دانشگاه های هلند تحصیل کنید لازم است مدرک دیپلم داشته باشید. اگر فردی شرایط کافی برای شرکت در دانشگاه های هلند را نداشته باشد و اگر حداقل سنش 21 سال باشد، می تواند در آزمون های ورودی دانشگاه های هلند شرکت کند و در صورت قبولی، به ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازد.

در سال های اخیر مهاجرت به کشور هلند برای ایرانیان بیشتر از طریق ویزای تحصیلی صورت گرفته است. مهم ترین مزیتی که مهاجرت تحصیلی هلند در دانشگاه های این کشور دارد، نظام آموزشی بسیار پیشرفته این کشور می باشد. همچنین مراکز تحقیقاتی ایده آلی در کشور هلند وجود دارد که انگیزه ای مهم برای ادامه تحصیل در این کشور هستند.. دانشگاه های کشور هلند به صورت دولتی، خصوصی و علمی کاربردی هستند و دانشجویان ایرانی که از طریق مهاجرت به دانشگاه های این کشور می روند، باید برای تحصیل در هریک از دانشگاه های هلند هزینه تحصیل پرداخت کنند.

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

مهاجرت به هلند از طریق تولد

اگر فرزندی در کشور هلند متولد شود، باید برای او اجازه اقامت گرفت. بلافاصله پس از به دنیا آمدن فرزند والدین می توانند برای اقامت او در کشور هلند اقدام کنند. بعد از پنج سال زندگی کردن کودک و والدینش در کشور هلند می توان نسبت به درخواست ویزای دائم عمل کرد. سوالات گوناگونی در زمینه اقامت در هلند از راه تولد فرزند در ذهن بسیاری از متقاضیان مهاجرت به هلند وجود دارد. مهم ترین سوال این است که آیا می توان اقامت و تابعیت کشور هلند را از این راه گرفت یا خیر؟

در سال های اخیر بسیاری از افراد تمایل دارند که فرزند خود را در کشور موردنظرشان از جمله هلند به دنیا بیاورند، زیرا تولد فرزند در کشوری دیگر همچون هلند دارای مزایای بسیاری می باشد. با برنامه ریزی که بسیاری از والدین برای اخذ شهروندی و گرفتن اقامت برای فرزند خود در کشور هلند انجام می دهند، مزیت هایی دائمی و همیشگی برای فرزند خود به ارمغان می آورند. به این طریق که فرزندی که بتواند شهروندی کشور هلند را به دست بیاورد، والدین او در آینده می توانند مزیت ها و امتیازهای این شهروندی را از آن خود کنند. بنابراین والدین می توانند اخذ تابعیت در کشور هلند را از طریق شهروند شدن فرزند خود به دست آورند. از طرفی دیگر بعد از بازنشسته شدن، والدین می توانند در محل تولد فرزند خود شهروند شوند.

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

فردی که بخواهد با شخصی در کشور هلند ازدواج کند، باید اجازه ورود در این کشور را گرفته و اقامت موقت را داشته باشد. برای اینکه بتوان از طریق ازدواج، مراحل مهاجرت را انجام داد نیاز به مدارک و شرایطی است که در زیر آن ها را برمی شماریم.

_ اولین مدرک مورد نیاز داشتن پاسپورت می باشد.

_ برای اخذ ویزای ازدواج در کشور هلند باید صداقت در ازدواج ثابت شود.

_ برخی از کشور ها باید برای گرفتن ویزای ازدواج هلند آزمون بدهند.

_ برای حمایت از مدارکی که ارائه داده می شود باید اطلاعات صحیح به همراه داشت.

_ازدواج باید با فردی باشد که تبعه ی هلند است.

_ فردی که ویزای ازدواج هلند را دریافت می کند، پس از نامزد شدن لازم است که یک سال در این کشور بماند. اما کسی که برای هدف خود ویزای موقت گرفته است، شامل این شرط نمی شود.

_ برای داشتن ویزای ازدواج برای مهاجرت به کشور هلند فرد متقاضی باید سنی بالای 21 سال داشته باشد.

_ لازم است که حمایت مالی همسر برای12 ماه اول ثابت شود.

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

مهاجرت به کشور هلند از طریق خرید ملک

برای اینکه فردی بخواهد مهاجرت را از راه خریدن ملک به دست آورد،  ابتدا باید به وکیل  امور مهاجرت به هلند مراجعه کند تا توصیه های لازم را اخذ کند. برای این کار بهتر است از راهکارهای قانونی و عملی جهت اقامت اطلاع پیدا کند. خریدن ملک در کشور هلند از روش هایی برای سرمایه گذاری و اقامت در این کشور می باشد. برای سرمایه گذاری در هلند می توان یک شرکت را در هلند نیز خریداری یا ثبت کرد. خرید و فروش کردن ملک در کشور هلند باید مطابق با قواعد عمومی در قرارداد فی مابین است و این امر باید در مرجعی رسمی ثبت شود.

مهاجرت به کشور هلند از طریق خرید ملک

مهاجرت به هلند از راه قاچاق

متاسفانه در سال های اخیر بسیار از افراد فرصت طلب و سودجو با دریافت پول، دست به قاچاق افراد به هلند می زنند و این کار را از مسیرهای مختلف آبی، خاکی یا هوایی انجام می دهند. این روش از مهاجرت بسیار ریسک پذیر بوده و عواقب بدی را در پی خواهد داشت.

مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی

مطابق با کنوانسیون های بین المللی در امور پناهندگی، قاره اروپا وظیفه دارد که پناهجویان را در کشورهای خود قبول کند. اما شرط اصلی برای قبول کردن پناهندگی این است که این پناهجویان استحقاق لازم را داشته و یا در کشور خود امنیت جانی نداشته باشند. کسانی که می خواهند مهاجرت به هلند را از راه پناهندگی انجام دهند، پرونده مربوط به صلاحیت پناهندگی آن ها در این کشور 21 روز تا 6 ماه مورد بررسی قرار می گیرد.

ممکن است برخی از افراد نیز تکلیف آن ها در این مدت زمان مشخص نشود. این افراد باید در کمپ های پناهندگی باشند تا تکلیف پناهندگی آن ها مشخص شود. هنگامی که اداره مهاجرت با اقامت افراد پناهنده موافقت می کند، این افراد می توانند به مدت پنج سال اجازه اقامت در این کشور را داشته باشند تا صلاحیت آن ها برای تابعیت محرز گردد. زمانی که پرونده پناهجو در حال رسیدگی است، برای او مبلغی به صورت ماهیانه در نظر گرفته می شود.  بعد از قبول شدن برای تابعیت هلند به افراد پناهنده ماهیانه حقوق بیکاری پرداخت می شود. پس از سه ماه نیز فرد مشمول قانون کار شده و باید جویای کار شود. بعد از سه تا پنج سال بعد از قبول درخواست، فرد می تواند پاسپورت و اخذ تابعیت را دریافت کند.

مهاجرت به هلند و هزینه های زندگی در این کشور

اگر می خواهید برای مهاجرت از هزینه های زندگی در این کشور مطلع شوید بهتر است بدانید که فردی که در کشور هلند دانشجو باشد، هزینه های زندگی برای او بسیار کمتر از فردی است که به صورت مستقل در این کشور زندگی می کند. زیرا هزینه های خوابگاه دانشجویی کمتر از هزینه اجاره مسکن در هلند خواهد بود. از آنجایی که هزینه های مواد خوراکی در این کشور کمی بالا است، بهتر است فردی که دانشجو است غذاهایش را خودش درست کند. کشور هلند دارای کیفیت، امنیت و سطح بالای زندگی می باشد که این موارد فاکتورهای خوبی برای مهاجرت به کشور هلند است.

مهاجرت به هلند و هزینه های زندگی در این کشور

آسانترین و سریع ترین راه مهاجرت به هلند

از آنجایی که مهاجرت به هلند از طریق روش های مختلفی صورت می گیرد و این کشور دارای قوانین بسیاری برای مهاجرت می باشد. لذا کسانی که می خواهند به کشور هلند مهاجرت کنند و با این قوانین آشنایی ندارند، بهتر است از طریق موسسه های حقوقی معتبر اقدام کرده و مشاوره های لازم جهت امر مهاجرت را دریافت کنند.

در طی سال های اخیر بیشتر کسانی که به دنبال مهاجرت به کشور هلند بوده اند، از روش تمکن مالی برای مهاجرت استقبال بسیاری کرده اند. در گذشته مهاجرت بیشتر از طریق روش هایی مثل خرید ملک و سرمایه گذاری یا ثبت شرکت صورت می گرفت. اما روش تمکن مالی به دلیل ریسک کمتر و سهل الوصول بودنش تفاوت زیادی با دیگر روش های مهاجرت به این کشور دارد و بیشتر مورد توجه قرار گرفته پس انتخاب خوبی برای مهاجرت می باشد.

آسانترین و سریع ترین راه مهاجرت به هلند

مزایای مهاجرت به هلند از طریق تمکن مالی

بهترین ویژگی که این روش مهاجرت دارد، فاقد رسیک بودن آن است. این روش ساده بوده و سرعت گرفتن اقامت از طریق این روش بالاتر است. تمدید اقامت که دغدغه ای برای افراد متقاضی مهاجرت می باشد، از راه تمکن مالی به آسانی انجام می شود. افرادی که می خواهند از راه تمکن مالی مهاجرت به هلند را انجام دهند نیازی به راه اندازی کسب و کار و تجارت یا ثبت شرکت برای سرمایه گذاری ندارند.

کسانی که از طریق تمکن مالی متقاضی مهاجرت به کشور هلند هستند، نیازی به سطح زبان ندارند. کسانی که با این روش قصد مهاجرت به این کشور را دارند، نیازی به رعایت محدودیت سنی ندارند. این طریق از مهاجرت به کشور هلند شامل افراد خانواده و تحت تکفل می شود. روش تمکن مالی تمرکزش بر داشتن دارایی و مال در داخل کشور خود می باشد، و متقاضی مهاجرت نیازی به خارج کردن سرمایه خود از داخل ندارد. با داشتن این ویژگی ها و آسان گرفتن اجازه اقامت در هلند روش تمکن مالی راه خوبی برای مهاجرت به هلند است و اکثر متقاضان برای مهاجرت خود این روش را انتخاب می کنند.