مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد و دریافت اقامت دائم این کشور موجب می‌شود که شما به راحتی در خاک کشورهای عضو پیمان شینگن ورود و خروج داشته باشید. تحصیل در سوئد و اخذ ویزای تحصیلی این کشور سبب می‌شود شما تا پایان دوره دکترا توانایی ادامه تحصیل در قاره اروپا را داشته باشید.

مهاجرت به سوئد

کشورهای مختلف شرایط و ویژگی های مختلفی جهت مهاجرت دارند. یکی از کشورهایی که در سال‌های اخیر اقدام به پذیرش مهاجرت کرده است، کشور سوئد می باشد. برای مهاجرت به سوئد روش ها و طرق مختلفی وجود دارد که در این مقاله به بررسی کامل تمامی این روش‌ها خواهیم پرداخت. در بین ایرانی‌ها مهاجرت به کشور زیبای سوئد بسیار محبوب شده است و اگر به کشور سوئد سفر کنید مهاجران ایرانی فراوانی را در این کشور خواهید دید.

اگر قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارید باید در ابتدا تصمیم خود را نهایی کنید. وجود پشتکار و همت دومین مؤلفه و ویژگی جهت مهاجرت به کشور سوئد می باشد. جهت مهاجرت به کشور سوئد تصمیم خود را بگیرید اگر در میان راه پشیمان شوید هم وقت زیادی را از دست داده‌اید و هم هزینه‌های بسیاری را هدر داده اید. اگر می خواهید اطلاعات جامع در رابطه با مهاجرت به کشور سوئد کسب کنید با این مقاله همراه ما باشید. شرایط و نکات بسیار مهمی را جهت مهاجرت به این کشور اروپایی در اختیارتان قرار خواهیم داد.

مهاجرت به سوئد

جهت مهاجرت در ابتدا باید اقدام به دریافت ویزا کنید. گرفتن ویزای سوئد زمان زیادی را از شما طلب می‌کند. برای چنین کاری می توانید به سایت مذکور مراجعه کنید و پس از در اختیار گذاشتن تمامی اطلاعات و بازگو کردن هدف سفرتان به کشور سوئد با مشاوران ما، ویزای این کشور را دریافت نمایید.

با توجه به نوع مهاجرت نوع ویزا ها نیز متفاوت است. ویزای تحصیلی، ویزای تجاری و ویزای توریستی هر یک از این ویزا ها مراحلی دارند که با مشخص شدن نوع سفر شما اقداماتی جهت اخذ تمامی این ویزا ها صورت خواهد گرفت.

دلایل مهاجرت به کشور سوئد

در کشور سوئد مهاجرت بر مبنای قانون اتباع بیگانه تنظیم شده است. این قانون و مقررات مربوط به درخواست پناهندگی و کسب اجازه اقامت در کشور سوئد پیوند خانوادگی را در بر می گیرد. از آنجایی که کشور سوئد جزء پیمان شینگن است و کشورهای عضو شینگن می‌توانند به خاک یکدیگر ورود و خروج داشته باشند.

یکی از دلایل اقامت و مهاجرت به کشور سوئد این است که با در اختیار داشتن اقامت کشور سوئد به صورت دائم و موقت می‌توانید به کشورهای عضو پیمان شینگن به راحتی سفر کنید. اخذ ویزا برای سایر کشورهای اروپایی و حتی آمریکا از کشور سوئد بسیار راحت‌تر و سریعتر از اخذ ویزا در کشور ایران است. از این رو بسیاری از افرادی که تمایل دارند به دیگر کشورهای اروپایی سفر کنند به کشور سوئد مهاجرت می کنند و از این کشور اقدام به اخذ ویزا برای عزیمت به سایر کشورها می‌کنند.

از دیگر دلایل مهاجرت به سوئد قانون پناهندگی این کشور می‌باشد. درصد قابل توجهی از جمعیت کشور سوئد را مهاجران این کشور تشکیل می‌دهند. نه تنها از ایران بلکه از سایر کشورهای جهان برای مهاجرت به کشور سوئد اقدام می‌کنند. قانون پناهندگی بر اساس قانون سازمان ملل در این کشور اجرا می‌شود. مهاجرت به کشور سوئد جهت اقامت دائم در این کشور صورت می‌گیرد.

برای کسب اقامت دائم در این کشور ابتدا باید اقدام به اخذ اقامت موقت در این کشور نماید و بعد از گذشت یک یا سه سال اقامت خود را در این کشور به صورت دائمی کنید. البته شرایط ویژه‌ای برای اقامت در کشور سوئد در نظر گرفته شده است. افراد زیر ۱۸ سال به راحتی می‌توانند بعد از مهاجرت به کشور سوئد اقدام به اخذ اقامت دائم کنند. البته در کنار این قانون افرادی که با خانواده به سوئد مهاجرت می کنند و دارای کودک هستند نیز می‌توانند در این کشور اقامت دائم داشته باشند.

دلایل مهاجرت به کشور سوئد

انواع مهاجرت به سوئد

به صورت کلی مهاجرت از طریق روش های ذیل امکان پذیر می باشد که در ادامه این مقاله هر یک از این روش ها را به صورت کلی واکاوی می‌کنیم. مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق خرید ملک، مهاجرت از طریق کارآفرینی، مهاجرت از طریق تخصص و کار. همان طور که اشاره شد هر یک از روش‌های فوق جهت مهاجرت به کشور سوئد دارای ویژگی‌های خاص هستند که در ادامه این مقاله به توضیح هر یک از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

یکی از روش های مهاجرت به کشور سوئد از طریق ازدواج می باشد. به دریافت ویزای ازدواج جهت مهاجرت به کشور سوئد، سامبو گفته می‌شود. ویزای ازدواج در صورتی به یک فرد ارائه می‌شود که پیوند خانوادگی با یک شهروند سوئدی داشته باشد. به اصطلاح ازدواج با یک فرد سوئدی سبب دریافت ویزای ازدواج و اقامت دائم در این کشور می شود. برای دریافت ویزا می‌توان از داخل و خارج کشور سوئد اقدام کرد.

یعنی لازم نیست که حتماً در داخل خاک سوئد حضور داشته باشید و اقدام به اخذ ویزای دائم این کشور نمایید. با داشتن ویزای ازدواج می‌توانید اقامت و تابعیت کشور سوئد را دریافت کنید که جهت دریافت این ویزا مدارکی را ارائه و مراحلی را باید سپری نماید که در بخش بعدی به توضیحاتی در رابطه با این مدارک و سپری کردن مراحل خواهیم پرداخت.

مدارک لازم برای مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

برای مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج مدارکی را باید تکمیل و ارائه نمایید که در این بخش به توضیحاتی در رابطه با این مدارک می‌پردازیم.

  • تکمیل فرم درخواست ویزا و ارائه آن به اداره مهاجرت سوئد
  • پرداخت مبلغ هزینه سفارت که بایستی تبدیل به ارز شود و به سفارتخانه سوئد تحویل داده شود.
  • تعیین وقت مصاحبه برای شخص متقاضی (این کار ممکن است تا ۵ ماه طول بکشد).
  • اثبات و ارائه مدارک جهت واقعی بودن پیوند با یک فرد سوئدی (برای اثبات این موضوع باید تمامی مدارک از جمله فیلم‌های عروسی و یا عکس ها را برای شخص مصاحبه‌کننده آماده نمایید).
  • اخذ ویزای ۲ ساله بعد از اثبات واقعی بودن این ازدواج.
  • تبدیل ویزای دو ساله به ویزای دائم بعد از سپری شدن دو سال (البته برای دائمی شدن ویزای ازدواج فرد باید مدارکی را نیز جهت زندگی مشترک در این مدت ارائه نماید).

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از مناسب ترین روش ها جهت اقامت در این کشور می باشد. در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس امکان ادامه تحصیل در کشور سوئد وجود دارد ولی برای اخذ مدرک دکترا باید در حوزه اروپا تحصیل کرده باشید تا بتوانید در کشور سوئد ادامه تحصیل دهید. اخذ ویزای تحصیلی جهت مهاجرت به کشور سوئد دارای مزایا و ویژگی‌های بسیار مناسبی است.

یکی از مهم ترین این مزایا ادامه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی می باشد. کافی است که جهت اخذ ویزای لیسانس در کشور سوئد اقدام به مهاجرت به این کشور نمایید و پس از پایان تحصیل در این دوره می توانید جهت اخذ مدرک فوق لیسانس به دیگر کشورهای اروپایی مهاجرت کنید. از طرفی دیگر مدرک دکترا را می توانید در یکی از دانشگاههای بین المللی قاره اروپا اخذ کنید. البته این موضوع به تلاش، همت و پشتکار شما بستگی دارد.

 مدارک لازم برای مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

این نکته را بدانید که با اخذ مدرک تحصیلی در کشور سوئد می توانید موقعیت شغلی فراوانی برای خود فراهم کنید. مدارک لازم جهت مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی شامل موارد زیر می باشند:

  • ارسال درخواست آنلاین جهت اقامت سه ماهه در کشور سوئد.
  • پرداخت هزینه اولیه تحصیلی پس از اخذ مجوز اقامت تحصیلی در کشور سوئد.
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی.
  • تعیین وقت مصاحبه و اخذ ویزای تحصیلی

برای تمدید ویزای تحصیلی در رابطه با ادامه تحصیل در این کشور به نکات زیر توجه کنید

  • کشور سوئد را ترک نکنید. تا زمانی که در این کشور هستید و هنوز تحصیلتان به اتمام نرسیده است درخواست خود را مبنی بر تمدید ویزا انجام دهید.
  • گذرنامه معتبر برای تمامی دوره ها که می خواهید در کشور سوئد حضور داشته باشید فراهم کنید. اعتبار گذرنامه خود را دائماً تمدید نمایید.
  • اقامت خود را حداقل به صورت سه ماهه در کشور سوئد قطعی کنید. اگر بتوانید اقامتی به مدت دو ترم دانشگاهی داشته باشید کار شما جهت تمدید ویزای تحصیلی راحت تر خواهد بود.

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

 

 مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور سوئد خرید ملک در این کشور می باشد. توجه داشته باشید به این موضوع که در سال‌های اخیر جهت مهاجرت به کشور سوئد و خرید ملک سوء استفاده‌های فراوانی شده است. حتماً در این زمینه قبل از هر اقدامی مطالعات و تحقیقات را انجام دهید. با توجه به اینکه بسیاری از کشورها دیگر از طریق خرید ملک اقامت دائم به خانواده ها و فرد متقاضی را صادر نمی‌کنند ولی کماکان کشور سوئد قانونی بر اساس پذیرش مهاجر را از طریق خرید ملک اجرایی می‌کند.

از این رو پیشنهاد می شود جهت اقامت دائم در کشور سوئد اقدام به خرید ملک در این کشور کنید. هرچند که این کار فعالیت پرکاری است ولی می‌تواند یکی از آسان ترین راه ها برای اقامت در کشور سوئد و قاره اروپا باشد. در این روش بایستی نکاتی را رعایت کنید که در ادامه این مقاله در بخش بعدی به این نکات می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک

نکات مهم مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک

همان طور که اشاره شد خرید ملک یکی از روش های مهاجرت می باشد. برای چنین کاری باید نکاتی را رعایت کنید تا از خطرات احتمالی این فعالیت جلوگیری کنید.

  • تحقیق و بررسی کامل در رابطه با شرکت پیشنهاد کننده ملک و یا شخص معرفی کننده.
  • خرید ملک و کسب مهاجرت باید زیر نظر سازمان مهاجرت در کشور سوئد باشد.
  • قوانین مهاجرت و خرید ملک در کشور سوئد طبق قوانین قاره اروپا و کشورهای عضو پیمان شینگن می‌باشند. به این موضوع نیز توجه کنید.
  • روش خرید ملک را باید کاملاً مورد بررسی قرار دهید که طبق قانون اتحادیه اروپا باشد.
  • تنها برخی از کشورها مجوز فروش ملک در کشور سوئد را دارند و شما می توانید از طریق این کشورها خرید ملک را به انجام برسانید.
  • حتماً از طریق یک وکیل حرفه ای کارهای مربوط به خرید ملک و مهاجرت در کشور سوئد را پیگیری کنید.

 مهاجرت به سوئد از طریق کارآفرینی

یکی دیگر از روش های مهاجرت به سوئد از طریق کارآفرینی در این کشور می باشد. شما از طریق ایجاد یک کار حرفه ای و منظم در کشور سوئد می توانید اقامت دائم و موقت را در کشور سوئد کسب کنید. یکی از روش هایی که باعث شده سالانه افراد زیادی به سوئد مهاجرت داشته باشند کارآفرینی است؛ اما جهت اقامت به روش کارآفرینی در کشور سوئد باید قبل از اقدام این موضوع با یک وکیل حرفه ای مشاوره ای داشته باشید.

سوالات متداولی در این زمینه جهت کارآفرینی در ذهن افراد شکل می‌گیرد که از چه طریق می توان کارآفرینی را در کشور سوئد انجام داد. زمینه کارآفرینی در کشور سوئد فراهم می باشد. با توجه به میزان هزینه می توانید اقدام به کارآفرینی و اخذ اقامت در این کشور نمایید. مدارکی را نیز باید ارائه کنید که نشان دهنده تمکن مالی شما باشد. در ادامه این مقاله مدارک لازم جهت مهاجرت به کشور سوئد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدارک لازم جهت مهاجرت به سوئد از طریق کار آفرینی

برای مهاجرت به کشور سوئد از طریق کارآفرینی مدارک زیر الزامی است.

  • ارائه گذرنامه معتبر بین المللی.
  • ارائه سابقه کاری که نشان دهنده مهارت فنی و یا کاری شما باشد.
  • ارائه مدارکی مبنی بر یادگیری زبان سوئدی.
  • ارائه مدارکی جهت تمکن مالی.
  • ارائه اسناد بانکی مبنی بر اینکه وضعیت مالی شما مشخص است.
  • ارائه مبلغ مانده حساب بانکی به تأیید و امضای بانک.
  • اخذ ثبت شرکت در سوئد
  • اقامت دو ساله در کشور سوئد.
  • فعالیت مثبت در طی دو سال جهت اقامت دائم

 مهاجرت به سوئد از طریق کارآفرینی

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به سوئد در مدت های مختلفی صورت می‌گیرد. گاهی مهاجرت به کشور سوئد که از طریق خرید ملک می باشد به شکل دائمی ادامه پیدا می‌کند. گاهی مهاجرت به این کشور به دلیل تحصیلی است که افراد در مدت زمان مشخصی اقدام به بازگشت می‌نمایند. جهت دریافت ویزای تجاری سوئد باید اقدام به ویزای تجاری شینگن کنید. گام سخت جهت اخذ ویزا گرفتن وقت مصاحبه می باشد. در این مرحله مصاحبه ای جهت ارائه هدف سفر به کشور سوئد، انگشت نگاری و ارائه مدارک صورت می‌گیرد.

این نکته را بدانید گرفتن ویزا برای اتباع ایرانی که قصد سفر به کشور سوئد را دارند الزامی می باشد. ویزای تجاری کشور سوئد جزو ویزاهای کوتاه مدت این کشور محسوب می شود ولی با گذر زمان این ویزاها می توانند به ویزا های بلند مدت تبدیل شوند. ویزای تجاری سوئد معمولاً برای افرادی که خارج از کشور های عضو شینگن هستند صادر می‌شود. برای افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری و یا ثبت شرکت در سوئد دارند نیز ویزای تجاری صادر می گردد.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

مدارک لازم برای مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق اخذ ویزای تجاری در ابتدا کوتاه مدت است ولی با ارائه فعالیت های مثبت ارتقای مدت ویزا بیشتر شده و تا جایی ادامه پیدا می کند که می توانید اقامت دائم در کشور سوئد داشته باشید. در این بخش به بررسی مدارکی جهت اخذ ویزای تجاری برای مهاجرت می پردازیم.

  • ارائه دعوتنامه ویزای تجاری سوئد توسط یک شرکت سوئدی که بر روی سربرگ همان شرکت ارسال شده باشد.
  • معرفی نامه به شرکت یا سازمان از طریق اداره مرتبط.
  • ارائه گذرنامه معتبر که دارای ۶ ماه اعتبار است.
  • کپی و اصل شناسنامه به همراه کارت ملی.
  • اظهارنامه مالیاتی شرکت مبنی بر تقبل هزینه های سفر.
  • مشخص کردن مدت سفر در زمان مصاحبه.
  • ارائه مدارک جهت ثبت تجاری با شرکت دعوت کننده.
  • ارائه مدارک صحت فعال بودن شرکت دعوت شونده.
  • ارائه روزنامه رسمی و ثبت نام شرکت در این روزنامه.
  • ارائه کارت بازرگانی.
  • ارائه جواز کسب و کار.
  • پرینت سه ماه آخر حساب بانکی شرکت یا شخص مذکور.
  • ارائه بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل

مدارک لازم برای مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

نکات مهم برای مهاجرت به کشور سوئد

شرایط مهاجرت در هر زمانی متفاوت است که با توجه به شرایط منطقه و شرایط سیاسی متغیر می باشد. از این رو جهت کسب اطلاعات کامل باید کمی شکیبا باشید و با دقت بیشتری موارد و مسائل مهاجرت به سوئد را پیگیری نمایید. هر یک از روش های مهاجرت به کشور سوئد دارای جزئیات فراوانی می باشند از این رو در این مقاله نگاهی کلی به تک تک روش های صورت گرفته انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به سایت مذکور مراجعه کرده و با کارشناسان این بخش ارتباط بگیرید. برای مهاجرت به کشور سوئد باید ویزای شینگن دریافت کنید. این بخش را نیز می‌توانید به متخصصین شرکت مذکور بسپارید. اخذ ویزای شینگن نیز دارای مراحلی می باشد که از مهم ترین این مراحل هدف سفر و نوع ویزایی کشورهای عضو شینگن می‌باشد. مطالب در این مقاله به صورت کلی ارائه داده می شوند، برای پی گیری جزئی‌تر مطالب می توانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

نکات مهم برای مهاجرت به کشور سوئد

شرکت و آژانس ها جهت مهاجرت به سوئد

همان طور که در این مقاله اشاره شد چهار راه اساسی جهت مهاجرت به کشور سوئد و اخذ ویزا و اقامت دائم به این کشور وجود دارد. می‌توانید کارهای مربوط مهاجرت را به شرکت و آژانس های معتبر بسپارید. وکلای این شرکت ها توانایی اجرایی کردن هدف شما را در مدت زمان کوتاه تری و در شرایط مطمئنی دارند.

با مراجعه به سایت مذکور می‌توانید اطلاعات جامع و کاملی را در این رابطه اخذ کنید. چگونگی میزان هزینه و مدت زمان کارهای مربوط به مهاجرت را مورد بررسی قرار دهید. با بازگو کردن شرایط خود می‌توانید بهترین روش برای مهاجرت، اخذ ویزا و اقامت در کشور سوئد را کسب کنید.

شرکت و آژانس ها جهت مهاجرت به سوئد

 خلاصه نکات مهاجرت به سوئد

  • جهت مهاجرت می توانید از طریق اخذ ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای خرید ملک و کارآفرینی اقدام کنید.
  • مهاجرت به کشور سوئد از طریق اخذ ویزای تحصیلی یکی از روش‌ها است که سبب ایجاد فرصت شغلی برای شما می‌شود.
  • ساده ترین روش در مهاجرت به کشور سوئد خرید ملک در این کشور است. بررسی‌های لازم را در جهت خرید ملک در سوئد انجام دهید.
  • ازدواج با یک فرد سوئدی سبب اخذ ویزای سامبو در کشور سوئد می شود.
  • از دلایل برجسته که افراد اقدام به مهاجرت به کشور سوئد می کنند عضو پیمان شینگن و اتحادیه اروپا بودن این کشور است.
  • روش‌های مهاجرت به کشور سوئد  دارای جزئیات فراوانی است که می توانید جهت بررسی نکات ریز به آدرس موجود در سایت مذکور مراجعه نمایید.
  •  مهاجرت از طریق کارافرینی و مهاجرت از طریق تخصص یا کار از دیگر روش های اقامت در سوئد می باشند.