مهاجرت به پرتغال

سالانه مردم زیادی به کشورهای مختلف مهاجرت می‌کنند. کشور پرتغال با جمعیتی حدود 11 میلیون نفر از دو سو دارای مرز آبی است و یکی از کشورهای مهاجرپذیر می باشد. یکی از علل اصلی مهاجرت به پرتغال این است که این کشور یکی از کشورهای سطح بالای اروپا است که با اخذ اقامت در آن، می توان به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا سفر کرد. مردم کشور پرتغال به زبان پرتغالی صحبت می کنند و عمدتا به زبان انگلیسی تسلط دارند. این کشور یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپا می باشد که تمام مرز و بوم خود را حفظ کرده است.

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث شده است کشور پرتغال به عنوان یک کشور ایده آل و آرمانی برای مهاجرت انتخاب شود. پرتغال روابط نزدیک با کشورهای آسیایی، آمریکایی و آفریقایی دارد و فرهنگ غنی این کشور زبانزد همه است. مهاجرت به پرتغال شرایط ویژه ای دارد که قبل از اقدام برای مهاجرت باید با آن ها آشنایی داشت.

دلایل مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال یکی از مسائلی است که ذهن افراد بسیاری را مشغول خود کرده است. از آنجایی که این کشور یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، افراد زیادی به فکر مهاجرت هستند تا بتوانند از این طریق به تردد در کشورهای اروپایی بپردازند. از جمله دلایل مهمی که می تواند برای مهاجرت به کشور پرتغال در نظر گرفت، این است که کشور پرتغال برنامه بسیار خوبی برای دریافت اقامت در اروپا برای افراد سرمایه گذار فراهم می کند؛ به طوری که بعد از 6 سال می توانید پاسپورت یک کشور اروپایی را بدست آورید. علت دیگر این است که پرتغال یک کشور بسیار امن و صلح طلب می باشد که دارای آب و هوای بسیار مطبوع و مناسبی است. پرتغال کشوری است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. هزینه زندگی در این کشور پایین است و کیفیت و امکانات آن بالا است. شرایط آب و هوایی مناسب پرتغال، بسیار مورد پسند مردم قرار دارد و باعث شده است مهاجرت به این کشور یکی از اولویت ها قرار گیرد.

دلایل مهاجرت به پرتغال

انواع مهاجرت به پرتغال

راه های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که افراد یکی از آن راه ها را برای مهاجرت خود انتخاب می کنند. از میان راه های مهاجرتی به پرتغال می توان به مهاجرت از طریق پناهندگی، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق کار و تخصص، مهاجرت از طریق تحصیل و غیره اشاره کرد که در اینجا به توضیح آن ها می پردازیم.

مهاجرت تحصیلی به پرتغال

یکی از شیوه های اصلی که مهاجرت به پرتغال با آن بسیار صورت می گیرد، تحصیل است. مهاجرت از طریق تحصیل از جمله ایمن ترین و راحت ترین راه های مهاجرتی است. دانشگاه های پرتغال از نظر سطح تحصیلی در درجه بالایی قرار دارند. زبان تدریسی بیشتر دانشگاه های کشور پرتغال، زبان انگلیسی است و امکان گرفتن انتقالی از دانشگاه پرتغال به کشورهای آمریکا، اسپانیا و برزیل وجود دارد؛ چرا که دانشگاه های پرتغال با دانشگاه های بسیاری در دنیا، برنامه انتقال دانشجو دارند. بنابراین با نمره آیلتس 6 می توانید به راحتی در آن جا به تحصیل ادامه دهید.

دانشجویان در مقایسه با کشورهای دیگر، برای تحصیل و زندگی در پرتغال هزینه ای بسیار کم می پردازند و این یکی از علل اصلی مهاجرت شده است. به طور کلی هزینه تحصیل 10 تا 12 هزار یورو می باشد، یعنی در هر سال 2 تا 3 هزار یورو برای دانشجویان ایرانی هزینه برمی دارد. یکی از مزیت های تحصیل در پرتغال این است که امکان کار برای شما و همراهتان در آنجا وجود دارد. هیچ گونه محدودیتی از نظر سن برای تحصیل وجود ندارد. برای مثال اگر می خواهید در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهید، می توانید بورسیه تحصیلی اخذ کنید و به تحصیل ادامه دهید.

تحصیل در مقطع دکترا نوعی شغل محسوب شده وامکان دریافت حقوق وجود دارد. دانشجویان در این مقطع می توانند حدود 20 تا 30 ساعت در هفته به کار بپردازند. از اینرو به علت بورسیه هایی که به دانشجویان تعلق می گیرد، شرایط بسیار خوبی برای آن ها فراهم می شود. امکانات فراوانی که برای دانشجویان در نظر گرفته می شود، باعث شده است مهاجرت از طریق تحصیل جزو بهترین راه ها قرار گیرد. یکی از مهم ترین علت هایی که مهاجرت به پرتغال رواج پیدا کرده است، این می باشد که اداره کل دانش آموختگان و وزارت علوم ایران، مدرک بیشتر دانشگاه های پرتغال را مورد تایید قرار می دهد.

مهاجرت تحصیلی به پرتغال

نکاتی جهت مهاجرت از طریق تحصیل به پرتغال

اولین نکته ای که جهت تحصیل در پرتغال باید در نظر بگیرید این است، آموزش در مقطع کارشناسی در اکثر رشته ها، به زبان پرتغالی صورت می گیرد. از اینرو اگر می خواهید از مقطع کارشناسی به ادامه تحصیل خود در کشور پرتغال بپردازید، باید به زبان پرتغالی تسلط داشته باشد. مقاطع بالاتر از کارشناسی در رشته های مختلف، به زبان انگلیسی ارائه می شود.

قبل از این که برای ادامه تحصیل در یک دانشگاه خاص اقدام کنید، درباره اعتبار آن دانشگاه با وزارت علوم صحبت کنید تا برای دریافت ارز دانشجویی با مشکل رو به رو نشوید؛ چرا که مسئله اعتبار یکی از موارد بسیار مهمی است که باید برای مهاجرت به کشور پرتغال در نظر بگیرید.

سفارت پرتغال در تهران از شما در خواست مدرکی برای پشتیبانی مالی می کند. این مدرک به این معنی است که یکی از دوستان یا خویشاوندان شما در خارج از ایران قرار دارد و طبق شرایط مطرح شده از جانب سفارت، وضع مالی مناسب دارد. در این شرایط می توانید با خیال راحت برای تحصیل خود روادید بگیرید.

کشور پرتغال دانشگاه های زیادی دارد. از میان آن ها می توان به دانشگاه کویمبرا اشاره کرد. دانشگاه کویمبرا یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه هایی می باشد که مقصد مهاجرت به پرتغال دانشجویان زیادی قرار می گیرد. این دانشگاه رشته های مختلفی در زمینه های علوم ورزشی، فنی مهندسی، علوم انسانی دارد که دارای اعتبار بین المللی نیز هستند.

مهاجرت تحصیلی به پرتغال

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرتی به کشور پرتغال، مهاجرت از طریق ازدواج می باشد. بدیهی است که با ازواج، تابعیت همسر به شما منتقل می شود و شما دارای دو تابعیت می شوید. فراموش نکنید ازدواج شما باید ثبت رسمی شده باشد، ازدواج های سوری نوعی تخلف محسوب می شوند. پس از سه سال می توانید به اقامت دائم پرتغال دست یابید.

در حیطه ازدواج با تبعه پرتغالی، در سفارت پرتغال با شما مصاحبه می شود و شما باید پاسخگوی بسیاری از سوالات باشید. برای مثال باید خلاصه ای از زندگی خود را از کودکی تا حال را شرح دهید. اگر قبلا همسر داشته اید، حتما باید آن را ذکر کنید. از تمکن مالی خوبی برخوردار باشید. باید به زبان پرتغالی یا انگلیسی برای ارتباط با همسر، آشنایی داشته باشید. محلی مناسب برای زندگی با همسر خود داشته باشید. شغل و میزان در آمد شما یکی دیگری از مواردی است که در زمینه ازدواج حائز اهمیت می باشد.

مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

مهاجرت به پرتغال از طریق تخصص یا کار

مهاجرت از طریق تخصص یا کار، یکی از راه های مهاجرت به شمار می رود که شما می توانید پس از اخذ اقامت، برای دریافت تابعیت اقدام کنید. برای انجام این عمل شما باید با شرکت های اروپایی مکاتبه کنید تا اگر آن ها به فردی با تخصص شما نیاز داشته باشند، برای شما دعوتنامه ای بفرستند. آن کارفرما باید به مدت زمان سه ماه در روزنامه آگهی منتشر کند تا در صورت پیدا نکردن نیروی مورد نیاز در کشورهای اروپایی، اقدام به استخدام از خارج از کشور کند.

باید قبل اقدام، راجع به قانون کار کشور پرتغال آشنایی کامل داشته باشید. اتباع خارجی جهت کار در پرتغال، به اجازه کار نیاز دارند. فرد متقاضی باید بتواند زندگی خود را از طریق درآمد ناشی از کار تامین کند. داشتن گذرنامه معتبر نیز بسیار مهم است. فراموش نکنیم کشورهای اروپایی نیاز چندانی برای مهاجر خارجی در زمینه کار ندارند. از این رو مهاجرت به پرتغال از طریق تخصص و کار، کمی دشوار است و پروسه طولانی دارد.

مهاجرت به پرتغال از طریق تخصص یا کار

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

یکی از راه های مهاجرت به پرتغال و بدست آوردن اقامت، مهاجرت از طریق خرید ملک می باشد. مهاجران می توانند با سرمایه گذاری پانصد هزار یورو در زمینه املاک، اقامت کشور پرتغال را بدست آوردند. دولت این امکان را ایجاد کرده است که با خرید یک ملک پانصد هزار یورویی به صورت نقد، بتوانید اقامت این کشور را بدست آورید. نوعی دیگری از سرمایه گذاری نیز وجود دارد که می توانید ملکی که امکان نوسازی داشته باشد را با مبلغ سیصد و پنجاه هزار یورو خریداری کنید (مدت زمان بیشتری برای دریافت اقامت به طول می انجامد). با خرید یک ملک در کشور پرتغال، می توانید در طی مدت زمان 6 ماه، به اقامت کشور پرتغال دست پیدا کنید. شما می توانید با در جریان گذاشتن مقامات، ویزای خرید ملک خود را به ویزای اقامت موقت تبدیل کنید.

مدت زمان ویزای اقامت موقت به مدت دو سال است و قابل تمدید برای بار دوم نیز می باشد. بنابراین شما می توانید بار دیگر با در جریان گذاشتن مقامات، ویزای موقت خود را به مدت 2 سال تمدید کنید. با گذشت 5 سال، اقامت موقت شما به اقامت دائم تبدیل می شود و می توانید با خیال راحت به سکونت در این کشور بپردازید.

برای انجام این کار شرایط خاصی وجود دارد که باید آن را رعایت کنید. برای دریافت این نوع اقامت باید حداقل 25 سال سن داشته باشید و هیچ نوع سو پیشینه یا سابقه کیفری نداشته باشید. باید قبل از اینکه برای ویزا درخواست دهید، کار سرمایه گذاری خود را شروع کرده باشید. پروسه خرید ملک معمولا یک تا 3 ماه زمان می برد. مدت زمان رسیدگی به درخواست شما توسط دولت 30 روز است. هر درخواست کننده و اعضای خانواده او، می توانند در کشور پرتغال به کار بپردازند و آزادانه در کشور سفر کنند. این اقامت هیچ نوع مصاحبه ای ندارد. هر نوع ملیتی به جز اتحادیه اروپا می تواند اقامت بگیرد. از اینرو پس از گذشت 6 سال اقامت دائم خواهید داشت، از حق شهروندی در کشور پرتغال لذت خواهید برد و دیگر نیازی به تمدید ویزای خود نخواهید داشت.

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

مهاجرت به پرتغال از طریق کارآفرینی

یکی از ایمن ترین راه های مهاجرت به پرتغال، سرمایه گذاری تحت ویزای طلایی می باشد که برای سرمایه ،گذاران بین المللی بسیار مناسب است. شما می توانید از طریق ثبت شرکت، به اقامت پرتغال دست یابید و پس از ورود به این کشور مشغول امور کارآفرینی خود شوید. با این روش هم به اقامت اروپا دست می یابید و هم از اول دارای کسب و کار هستید. مهاجرت از طریق کارافرینی به این صورت است که شما یک شرکت ثبت می کنید. این شرکت باید بتواند در حوزه های اقتصادی، علمی، تکنولوژی و فرهنگی پرتغال موثر باشد.

برای مهاجرت به این کشور می توانید سه نوع شرکت ثبت کنید. اولین مورد شرکتی است که مسئولیت محدود در پرتغال دارد و کمترین میزان سرمایه برای این نوع شرکت 5 هزار یورو می باشد و دارای دو سهامدار است. دومین مورد شرکتی به همراه سهامدارن تک در پرتغال می باشد که تقاضای کمی دارد و در آخر شرکت های عمومی می باشند که دارای سرمایه حداقلی نیستند.

مهاجرت به پرتغال از طریق کارآفرینی

مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری قابل برگشت یکی از راه های مهاجرت به پرتغال است. سرمایه گذاران، به سه طریق می توانند در کشور پرتغال سرمایه گذاری کنند. اولین راه این است که مهاجران حداقل مقدار یک میلیون یورو را در یک شرکت پرتغالی سرمایه گذاری کنند. راه دوم این است که یک شرکت در پرتغال تاسیس و راه اندازی کنید و بیش از ده نفر را برای این شرکت استخدام کنید. راه سوم خریدن ملکی است که بیش از پانصد هزار یورو ارزش دارد.

یکی از بهترین شرایط برای مهاجرت این است که سرمایه گذاری سیصد و پنجاه هزار یوریی شما با سود 4 درصد قابل برگشت می باشد؛ از این رو با استفاده از سرمایه گذاری قابل برگشت می توانید به راحتی به اقامت پرتغال دست یابید.

مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به پرتغال از طریق پناهندگی

متاسفانه اخیرا پناهندگی یکی از راه های ورود به کشورها، ازجمله مهاجرت به پرتغال شده است. جهل افراد باعث شده است پناهندگی به عنوان یکی از راه های مهاجرتی انتخاب شود. پناهدگی یکی از خطرناک ترین راه های مهاجرت است. این راه مهاجرت به کشور پرتغال می تواند خطرات جانی داشته باشد. در طی راه، مهاجر با سختی های بسیاری رو به رو می شود و بعد از ورود به کشور مورد نظر، سختی های زیادی نظیر زندگی کردن در کمپ با امکانات پایین را باید تجربه کند. در این روش افراد مبلغ زیادی هزینه می کنند. این شیوه مهاجرتی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

مهاجرت به پرتغال از طریق پناهندگی

مهاجرت و کسب تابعیت از طریق سیستم خون

پرتغال یکی از کشورهایی است که سیستم تابعیتی از طریق خون دارد. سیستم خون به این معنی است که اگر یکی از اعضای خانواده مانند پدر یا مادر، تابعیت کشور پرتغال را دارند، فرد می تواند تابعیت پرتغال داشته باشد.

مهاجرت به کشور پرتغال و کسب تابعیت از طریق سیستم خاک

تابعیت از طریق خاک به این معنی است که اگر پدر مادر فردی پرتغالی نباشند، اما خود شخص در کشور پرتغال به دنیا آمده باشد، پس از ده سال اقامت پدر مادر فرد در این کشور، او دارای تابعیت پرتغالی است.

مزایای دریافت اقامت در پرتغال

یکی از عللی که مهاجرت به پرتغال بسیار رواج یافته است، مزایای بسیاری است که این کشور پس از دریافت اقامت برای شهروندان ارائه می دهد. افرادی که به تابعیت پرتغالی دست یافته اند، همچون افرادی که تابعیت اصلی این کشور را دارند، از حقوق و مزایای مشابهی برخوردار هستند. این حقوق و مزایا شامل رای دادن در انتخابات، کار در دفاتر، داشتن پاسپورت، خدمات بهداشتی و غیره می شود.

از آنجایی که پرتغال یکی از کشورهایی است که عضو اتحادیه اروپا می باشد، فرد پس از اخذ تابعیت می تواند از تمام حقوق یک شهروند اروپایی نهایت لذت را ببرد. فرد متقاضی ویزا، همسر او و تمام بستگانش می توانند در پرتغال کار کنند و اقامت داشته باشند و بدون نیاز به ویزا در کشورهای اروپایی سفر کنند.

دلایل مهاجرت به پرتغال

شرایط اخذ اقامت دائم و پاسپورت پرتغال

برای اینکه بتوانید به اقامت دائم پرتغال دست یابید و تابعیت پرتغالی داشته باشید، باید ویزای طلایی 5 ساله یا همان اقامت موقت داشته باشید و در طول این سال ها هیچ گونه جرمی مرتکب نشده باشید که مجازات طولانی مدت داشته باشد. باید از لحاظ مالی در وضعیت خوبی قرار داشته و در سطح مبتدی به زبان پرتغالی آشنایی داشته باشید. برای دریافت اقامت حتما نیازی به حضور فیزیکی نیست، اما فردی که اقامت دائم پرتغال را دارد، در صورتی که بیش از 24 یا 30 ماه در پرتغال نباشد، احتمال باطل شدن اقامت او وجود دارد. بعد از 5 سال اقامت موقت می توانید درخواست تابعیت یا اقامت دائم دهید و پاسپورت دوم خود یعنی پاسپورت اروپایی دریافت کنید.

هزینه های زندگی در پرتغال

افرادی که در تلاش هستند تا برای همیشه در کشور پرتغال زندگی کنند، نیاز به یک بیمه پزشکی دارند. هر چند خانواده به خدمات عمومی و مراقبت های پزشکی دولتی دسترسی لازم را دارند. پرتغال به مهاجران اجازه کار کردن و شروع یک کسب و کار می دهد و این امر باعث شده است مهاجرت به پرتغال در جامعه رواج پیدا کند.

کشور پرتغال از جمله کشورهایی است که هزینه های زندگی در آن بسیار مناسب است و این یکی از علت هایی است که مهاجرت را آسان کرده است. این کشور یکی از کشورهای ارزان اروپایی است که برای خرید ملک و زندگی دانشجویی شرایط بسیار خوبی را فراهم کرده است. نسبت به دانشگاه های انگلستان که هزینه تحصیل بسیار بالا است، هزینه های تحصیلی در پرتغال تقریبا سالانه هزار یورو می شود. هزینه یک خانواده بدون فرزند نیز سالانه سه هزار یورو است که در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر، این هزینه بسیار مناسب بوده و عامل مهاجرت به کشور پرتغال شده است.

هزینه های زندگی در پرتغال

سعی کنید پیش از سفر درباره اوضاع فرهنگی، اقتصادی و تحصیلی کشور پرتغال اطلاعات لازم را کسب کنید. می توانید اطلاعات لازم را از سفارت پرتغال در تهران یا سفارت ایران در لیسبون یا موسسات حقوقی مناسب کسب کنید و از مشورت با افراد ناآگاه خودداری کنید.

پرتغال کشوری است که امکانات بسیاری برای مهاجران خود فراهم می کند. سهولت کسب اقامت دائم اروپا از طریق کشور پرتغال بسیار آسان است و باعث شمار روز افزون مهاجرت به پرتغال شده است.  با اخذ اقامت و تابعیت پرتغال، می توانید زندگی مناسب همچون شهروندان اصلی تجربه کنید. با توجه به موارد ذکر شده در بالا، شما می توانید بهترین و مناسب ترین راه مهاجرتی را انتخاب کنید و از امکانات آن نهایت استفاده را ببرید.

اخذ اقامت پرتغال از طریق ویزای طلایی پرتغال

اگر در کشور پرتغال سرمایه گذاری انجام دهید، می توانید به ویزای طلایی دست یابید و اقامت پرتغال را داشته باشید. این اقامت به شما این امکان را می دهد تا بدون اینکه به ویزا نیاز داشته باشید، به کشورهایی اروپایی سفر کنید. ویزای طلایی پرتغال به صورت یک کارت شناسایی می باشد. وقتی به زبان پرتغالی در حد مبتدی آشنا باشید، می توانید بعد از 5 سال، سرمایه گذاری خود را به پایان رسانید و در سال ششم برای دریافت تابعیت اقدام کنید.

اخذ اقامت پرتغال از طریق ویزای طلایی پرتغال

مزیت های دریافت ویزای طلایی پرتغال

با دریافت و اخذ ویزایی طلایی پرتغال امکانات بسیاری برای شما فراهم می شود که در میان آن ها می توان به امکان تردد آزادانه بدون هیچ گونه ویزایی به منطقه شنگن نام برد. با دریافت ویزای طلایی حق کار در پرتغال را دارید و اگر بخواهید می توانید همزمان اقامت یک کشور دیگر را نیز داشته باشید. یکی از دیگر مزیت های دریافت ویزای طلایی این است که به راحتی می توانید از امکاناتی نظیر بیمه احتماعی، خدمات درمانی، تحصیلی و غیره همچون شهروندان اصلی خود پرتغال استفاده کنید.