تور ایرلند

شاید برای بسیاری از ما پیش آمده که قصد سفر به کشوری را داشته ایم اما در مورد آن کشور و مکانهای گردشگری آن اطلاعاتی نداشته ایم. یکی از بهترین انتخاب هایی که می توان برای سفر داشت، تور ایرلند است که علاوه بر گردش و مسافرت، زیبایی های بسیاری را  نمایان می کند. در ادامه به معرفی این زیبایی ها می پردازیم.

درباره کشور ایرلند

ایرلند نام کشوری است که تقریبا همه ما آنرا شنیده ایم. این کشور در قسمت شمال غربی قاره اروپا قرار گرفته که با نام های جمهوری ایرلند  ایرلند جنوبی شناخته می شود و برخی اوقات با ایرلند شمالی اشتباه گرفته میشود. انتخاب تور ایرلند جهت سفر به این کشور می تواند تجربه خوبی برایتان باشد. پایتخت کشور ایرلند شهر دوبلین یکی از زیباترین شهرهای ایرلند است.

کشور ایرلند با جمعیت حدود 4.6 میلیون نفر عضو اتحادیه اروپا و شنگن است که برای سفر به این کشور، باید ویزای شنگن تهیه نمود. اگر ایرلند را به شش قسمت تقسیم کنیم، پنج قسمت آن ایرلند جنوبی و یک قسمت آن ایرلند شمالی است که به وسیله یک مرز ساده از هم جدا شده اند.

راهنمای سفر به کشور ایرلند

ایرلند از نظر نزدیکی به دریا و اقیانوس نیز در رده خوبی قرار دارد به طوری که در غرب این کشور اقیانوس اطلس، در شرق آن دریای ایرلند، در جنوب دریای کلتی و در جنوب غربی کانال سن جورج آنرا احاطه کرده اند. ایرلند به عنوان یک جزیره بزرگ شناخته می شود و لقب سومین جزیره بزرگ اروپا و بیستمین جزیره بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است.

زبان مردم ایرلند

اگر بخواهیم در مورد زبان مردم ایرلند صحبت کنیم، زبان ایرلندی و انگلیسی جزو اصلی ترین زبان های این کشور هستند که در کنار زبان های بومی، خودنمایی می کنند. زبان ایرلندی قدمتی بیش از دوهزار ساله دارد و از زمان پروتوگالیک ها در عصر آهن به وجود آمده است.

آب و هوای کشور ایرلند

اگر قصد انتخاب تور ایرلند را دارید، حتما این قسمت از مقاله را بخوانید تا ضمن آشنایی با آب و هوای کشور ایرلند، بهترین زمان برای سفر به ایرلند را هم بدانید.

ایرلند با آب و هوای معتدل و ملایم و با قرارگیری در جغرافیای سبز بارش زیادی دارد. این کشور با دارا بودن فلات های پهناور و سبزرنگ، دریاچه ها و کوه های مرتفع به یک کشور سبز تبدیل شده است. از این رو بهترین زمان برای سفر به ایرلند تمام زمان هاست! منطقه ای که در جغرافیای پربارش قرار دارد، در تمامی فصول دلنشین است و هوای خوبی دارد.

آب و هوای کشور ایرلند

دوبلین به عنوان یک شهر زیبا و پایتخت ایرلند، مملو از کافه های زیبا و تاریخی است که لذت نوشیدن قهوه در هوای بارانی را نصیبتان خواهد کرد. بنابراین اگر قصد سفر به ایرلند را دارید، حتما به دوبلین سر بزنید.

اطلاعات پرواز تور ایرلند

جهت سفر به ایرلند می توانید از ایرلاین های متفاوتی استفاده کنید که بر اساس هزینه های شما می تواند متغیر باشد. کشور ایرلند با ایرلاین ایر لینگاس یک ایرلاین اختصاصی جهت سفر به این کشور از مبدا ایران به حساب می آید. همچنین در ادامه می توانید اطلاعات پرواز مربوط به معروف ترین ایرلاین ها برای سفر به ایرلند را مشاهده کنید:

ایرلاین جرمانیا (آلمان)

سفر به دوبلین (تور دوبلین) با این ایرلاین از مبدا فرودگاه امام خمینی تهران به مقصد شهر دوبلین انجام خواهد شد. این ایرلاین پس از یک توقف شما را به مقصد خود (دوبلین) خواهد رساند. این هواپیما در فرودگاه شونفیلد برلین توقف خواهد کرد و پس از 2 ساعت و 20 دقیقه توقف، مسیرش را به مقصد دوبلین ادامه خواهد داد. برای سفر به ایرلند، 11 ساعت زمان نیاز دارید که حدود 9 ساعت آنرا در هوا و 2 ساعت آنرا در زمین خواهید بود.

ایرلاین اتحاد (امارات)

این ایرلاین نیز یکی از مجهزترین هواپیماها را داراست که برای ایرلند یکی از بهترین گزینه ها می باشد. در صورت انتخاب این ایرلاین برای تور ایرلند، از مبدا فرودگاه امام خمینی تهران به مقصد دوبلین، 12 ساعت و 25 دقیقه از زمان شما گرفته خواهد شد که از این مقدار حدود 10 ساعت و 25 دقیقه در هوا و 2 ساعت در ترانزیت خواهید بود. شایان ذکر است ایرلاین اتحاد امارات با یک توقف در فرودگاه ابوظبی امارات، مسیرش را به سمت دوبلین ادامه خواهد داد.

اطلاعات پرواز تور ایرلند

ایرلاین ایرفرانس (فرانسه)

یکی از مجهزترین و بی نظیر ترین ایرلاین های جهان، ایرفرانس است که می تواند شما را در رفاه کامل به ایرلند برساند. همانند بقیه ایرلاین ها، هواپیماهای این ایرلاین به مقصد دوبلین نیز از فرودگاه امام خمینی حرکت کرده و با یک توقف 2 ساعته در فرودگاه پاریس فرانسه، مسیر را به سمت دوبلین ادامه خواهند داد. مدت زمان کل سفر به ایرلند با این ایرلاین حدود 10 ساعت و 30 دقیقه است که از این مقدار، 7 ساعت و 50 دقیقه در هوا و 2 ساعت و 30 دقیقه در ترانزیت به سر خواهید برد.

ایرلاین ایرویز (قطر)

هواپیماهای این ایرلاین از جمله مناسبترین ها برای سفر به ایرلند هستند. قطر ایرویز جزو 5 ایرلاین معتبر و مجهز دنیاست که از مبدا فرودگاه امام خمینی به مقصد دوبلین با دو توقف شما را از هر لحاظ مرفه خواهد کرد. توقف اول این هواپیما در دوحه قطر و توقف دوم آن در منچستر انگلستان است. آغاز تور ایرلند با ایرلاین ایرویز قطر 14 ساعت و 30 دقیقه زمان خواهد برد که از این میزان، حدود 10 ساعت و 30 دقیقه در هوا و 4 ساعت در جابه جایی هواپیما صرف خواهد شد.

ایرلاین کی ال ام (هلند)

این ایرلاین هواپیماهای خود را در مبالغ مناسب به مقصد می فرستد به طوری که قیمت تور ایرلند شما، خیلی مناسب خواهد بود. در طول سفر از مبدا امام خمینی به مقصد دوبلین با این ایرلاین، می توانید از گستره زیاد خدمات رفاهی این هواپیما استفاده کنید. سفر به دوبلین با این ایرلاین حدود 14 ساعت وقت خواهد برد که از این میزان حدود 9 ساعت و 10 دقیقه در هوا و بقیه را روی زمین خواهید بود. شایان ذکر است این ایرلاین پس از دو توقف در فرودگاه فیومیچینو ایتالیا و آمستردام هلند، به مقصد خود ادامه خواهد داد.

ایرلاین لوفتهانزا (آلمان)

یکی از قدیمی ترین معتبرترین ایرلاین های جهان لوفتهانزا است که از مبدا فرودگاه امام خمینی در تهران به مقصد دوبلین طی یک توقف 4 ساعته در فرانکفورت آلمان حرکت خواهد کرد. مدت زمان کل سفر ایرلند با این ایرلاین 11 ساعت و 35 دقیقه است که از این میزان حدود 7 ساعت و 25 دقیقه را در هوا خواهید بود. همچنین مسیر پروازی دیگر این ایرلاین به سمت دوبلین با دو توقف در فرانکفورت و مونیخ به مدت 6 ساعت وجود دارد.

فرود به دوبلین (ایرلند)

اگر تور ایرلند را با استفاده از ایرلاین های معتبری انجام دهید، فرود شما به دوبلین موفقیت آمیز خواهد بود و در فرودگاه دوبلین، مجهزترین فرودگاه ایرلند فرود خواهید آمد. این فرودگاه با کد IATA: DUB – ICAO: EIDW می تواند آغازگر تور ایرلند شما باشد. می توانید برای گشت و گذار در ایرلند، از تاکسی هایی که در فرودگاه آماده خدمت رسانی هستند استفاده کنید و با هزینه کم به قسمت های مختلف دوبلین سفر کنید.

اطلاعات پرواز تور ایرلند

جاذبه های دیدنی و تفریحی تور ایرلند

همانطور که گفته شد، ایرلند کشوری با جغرافیای سبز و با بارش فراوان است که می تواند جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیاری را در کشور ایرلند به مسافران نشان دهد. شک نکنید از تور توریستی ایرلند به دلیل مشاهده جاذبه های دیدنی و تفریحی هیجان انگیزش لذت خواهید برد.

شاید شما یکی از دوست داران طبیعت هستید و هدفتان از انتخاب تور ارزان ایرلند تنها مشاهده مکانهای تاریخی این کشور نیست. اگر این چنین است، تماشای پرندگان شبه جزیره هوث بر روی صخره های بلند و در میان گل های زیبا را از دست ندهید. با ورود به این منطقه، هزاران هزار پرنده دریایی که بر فراز این شبه جزیره در حال پرواز هستند را خواهید دید که خود بسیار شگفت آور است.

قلعه دانلوس ایرلند

اگر جزو افرادی هستید که به تاریخ علاقه دارید، به اقیانوس اطلس که در غرب این کشور واقع است سر بزنید. در بالای قسمتی از اقیانوس اطلس، خرابه های دراماتیک قلعه دانلوس وجود دارد که چشم هر بیننده ای را در میان رنگ آبی اقیانوس مجذوب خود می کند. این قلعه که در حدود سال 1500 ساخته شده است، پس از حمله قبیله مک دونل پابرجاست از مناطق دیدنی ایرلند به حساب می آید. در ایرلند با ورود به قلعه ای که جنگ ها و آشوب های زیادی را تجربه کرده، حس عجیبی پیدا خواهید کرد که در زندگی خود آنرا تجربه نکرده اید.

قلعه دانلوس ایرلنداسکله هوث ایرلند

در ایرلند، شما تنها با یک گردش 15 دقیقه ای در روستای ماهیگیری و اسکله هوث می توانید با چالشهای زیبایی روبه رو شوید. با ورود به این روستا علاوه بر تماشای کسب و کار دریایی مردم این منطقه، می توانید انواع پرندگان مهاجر و حتی پنگوئن های زیبا را مشاهده کنید. همچنین در این روستا کلیسایی ساخته شده است که مربوط به قرن هشتم است و می تواند قریحه تارخی شما را به چالش بکشاند.

قلعه راک کاسل در تور ایرلند

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و تفریحی که می تواند شما را در تور ایرلند راضی کند، قلعه راک کاسل است. این قلعه که با سنگ های قدیمی در سال های 1200 تا 1300 هجری ساخته شده است، می تواند چشم هر بیننده ای را به دنبال خود به سمت ماجراجویی های پیچیده بکشاند. قلعه ای که زمانی میزبان تاج گذاری پادشاهان و حاکمان بزرگ این کشور بوده و اکنون به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است می تواند توجه علاقه مندان به تاریخ را جلب خود کند.

این قلعه یک کلیسا به نام کرمیک دارد که غنی از نقش و نگارهای قدیمی 800 ساله است. همچنین در ایرلند تابوت های مربوط به سال 1200 هجری می تواند مغز شما را به چالش بکشاند و تصویر سلطنت وایکینگ ایرلند را در کنار لذت از سفر به ایرلند نمایان کند.

قلعه راک کاسل در تور ایرلند

کایاک سواری تور ایرلند

اگر به دنبال تفریح هستید، در طول تور کشور ایرلند می توانید کایاک سواری را در امتداد سواحل جنوبی تجربه کنید. لذت شناور ماندن و حرکت روی آب های زلال اقیانوس را با هیچ چیز دیگری عوض نخواهید کرد. با سفر در اقیانوس می توانید زندگی موجود زنده را از آب های زلال ساحل هاوان که ترکیبی از زمین و اقیانوس است، مشاهده کنید و چالشی زیبا را برای خود رقم بزنید.

علاوه بر کایاک سواری، مسافرت به دوبلین و ایرلند شما را به غارهای پنهان و جزایر کوچک و زیبایی دریایی خواهد رساند. همچنین سواحل بی نظیر و پارک های شلوغ ایرلند می تواند تمام نیاز های ماجراجویانه شما را در تور لحظه آخری ایرلند پاسخگو باشد.

پارک جنگلی تولیمور ایرلند

اگر علاقه چندانی به حضور در مراکز تاریخی ندارید، یکی از زیباترین پارک های جنگلی ایرلند را از دست ندهید. پارک جنگلی تولیمور با ترکیبی از جاذبه های انسانی و طبیعی می تواند زیبایی را در ابعاد گوناگون به تصویر بکشد. در تور ایرلند شاید یکی از بهترین تجربه های شما ورود به این پارک و مشاهده رودخانه های شگفت انگیزش باشد.

همچنین پلهای گتیک ساخته شده به دست بشر و غارهای زیبا به همراه معماری چرخشی درختان غول پیکر می تواند زیبایی خاصی داشته باشد. همچنین در این پارک جنگلی رنگ قرمز درختان درمانی اکالیپتوس چشم نواز است و می تواند پذیرای نگاه شما باشد.

پارک جنگلی تولیمور ایرلند

پارک جنگلی کیلارنی ایرلند

همچنین پارک جنگلی زیبای دیگری را می توانید در ایرلند مشاهده کنید که به نام کیلارنی شناخته می شود. این پارک با نهایت زیبایی در استان کری واقع شده و از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد ایرلند محسوب می شود.

شهرهای معروف تور ایرلند

شهر گردی در تور ایرلند می تواند بسیار زیباتر از دوبلین گردی نیز باشد به شرطی که سفر به اسلیگو را تجربه کرده باشد. اسلیگو نام یک شهر قدیمی ایرلند است که پر از خانه های روستایی و سنگی و مکانهای دیدنی و طبیعی است. این شهر ترکیبی از طبیعت و تاریخ را نمایان کرده است و به این جهت زیبایی خیلی زیادی دارد.

شهر اسلیگو ایرلند

شهر زیبای اسلیگو با جزایر مروارید و خلیج زیبایی که دارد، می تواند بسیاری از نیازهای یک گردشگر را برطرف کند و تجربه جدیدی از شهر گردی را برای وی ایجاد نماید.

شهر اسلیگو ایرلند

شهر گالوی ایرلند

شهر گالوی یکی از بهترین انتخاب ها در تور توریستی ایرلند است که زمانی این کشور را به مدیترانه متصل می‌کرد. فستیوال های مختلف شهر گالوی نماد این شهر هستند که در گوشه و کنار شهر، به انجام تردستی و شعبده بازی می پردازند و سایر افراد را به کافه های رنگارنگ می کشانند.

شهر لیمریک ایرلند

شهر لیمریک یکی دیگر از شهرهای زیبای ایرلند است که اغلب مسافران به دلیل جاذبه های گردشگری و طبیعی آن به این شهر سفر می کنند. این شهر از رودخانه شانون تا اقیانوس اطلس امتداد دارد و علاوه بر جاذبه های طبیعی و زیبا، گالری ها و فستیوال های گوناگونی را در ایرلند به معرض نمایش می گذارد.

شهر لیمریک ایرلند

شهر کورک ایرلند

شهر کورک به عنوان دومین شهر بزرگ ایرلند، می تواند تجربه شیرینی از نوشیدن قهوه در ایرلند را نصیبتان کند. از وسط این شهر رودخانه ای جریان دارد که کورک را به دوقسمت تقسیم کرده است و منظره بسیار زیبایی را نشان می دهد. کلیسای جامع سنت فین بارس با معماری گوتیک خود زیبایی این شهر را دو چندان کرده است.

بهترین مراکز خرید ایرلند

یکی از مزیت های بزرگ ایرلند، دارا بودن مراکز خرید فراوان و شیک برای انجام خرید و گرفتن سوغاتی است. شهر دوبلین گرانترین شهر دنیاست که می تواند از لحاظ کیفیت اجناس بسیار راضی کننده باشد. در ادامه به توضیح برخی مراکز خرید مهم ایرلند می پردازیم که می تواند انتخاب مناسبی جهت گردشگری در تور ایرلند باشد:

مرکز خرید The Courtyard

این مرکز خرید با دارا بودن تنوع زیاد اجناس یکی از بهترین مراکز خرید ایرلند است. مرکز خریدی که در شهر بلفاست قرار دارد و از لحاظ کیفیت اجناس تضمین شده است.

مرکز خرید The Courtyard

مرکز خرید Blanchardstown Centre

یکی از خلاقانه ترین مراکز خرید دوبلین و ایرلند است که از لحاظ معماری بسیار ویژه کار شده است. اجناس موجود در این مرکز خرید مناسب برای خرید در سفر به ایرلند و گرفتن سوغاتی برای افراد نزدیک است. این مرکز خرید در پایتخت ایرلند جنوبی (دوبلین) قرار دارد.

مرکز خرید Crescent

بزرگترین مرکز خرید خارج از دوبلین این مرکز خرید است که در شهرستان لیبریک و در استان مونستر ایرلند قرار دارد. این مرکز خرید هم اجناس باکیفیت و خوبی را برای به فروش گذاشتن داراست.

مرکز خرید Crescent

مرکز خرید Dundrum Town

این مرکز خرید، بزرگترین مرکز خرید ایرلند و یکی از شلوغ ترین آنهاست. مرکز خریدی که از لحاظ تنوع و کیفیت اجناس در رده بالایی قرار دارد و می تواند تمامی نیازهای شما را پاسخگو باشد.