دعوتنامه سوئیس

سوئیس

در این مقاله به معرفی دعوتنامه های سوئیس و شرایط آن خواهیم پرداخت، سوئیس یکی از مهم ترین کشورهای اروپایی از لحاظ داشتن سطح رفاه است که آن را به یک گزینه مناسب برای اقامت تبدیل کرده است، علاوه بر این که تعداد زیادی از مردم جهان به دنبال اخذ اقامت این کشور برای زندگی کردن هستند سالیانه تعداد زیادی از مردم دنیا نیز در قالب سفرهای مختلف به این کشور می روند و از جاذبه های گردشگری، تاریخی، خدمات تجاری، اقتصادی، تحصیلی و پزشکی آن استفاده می کنند برای رفتن به سوئیس ارائه یکی از دعوتنامه های سوئیس با توجه به نوع سفر شما الزامی است. کشور سوئیس جز 26 کشور عضو پیمان شنگن می باشد برای رفتن به این کشور نیازمند اخذ ویزای شنگن هستید، برای رفتن به سوئیس داشتن دعوتنامه سوئیس سفر شما را تسهیل تر خواهد کرد.

درباره کشور سوئیس

سوئیس در غرب اروپا واقع شده است و نام کامل و رسمی آن کنفدراسیون سوئیس است چرا که این کشور به صورت کنفدراسیونی اداره می شود، پایتخت کشور سوئیس، شهر زیبای برن است که در حصاری از کوه های آلپ واقع شده است و در واقع شهر در دل آلپ واقع شده است، سوئیس از جمله کشورهای اروپایی است که از لحاظ سن امید به زندگی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و از این لحاظ بعد از سوئد در رده دوم قرار دارد، کشورهای مهمی چون فرانسه، ایتالیا، آلمان و اتریش در همسایگی سوئیس قرار دارند، آب و هوای کشور سوئد در زمستان سرد است و معمولا شاهد بارش برف هستیم و در تابستان نیز هوای گرم و مرطوبی دارد، اگر شما هم در دستتان دعوتنامه سوئیس را دارید بسیار خوش شانس بوده اید که می توانید این کشور را از نزدیک ببینید.

درباره کشور سوئیس

راهنمای سفر به سوئیس

سفر به سوئیس بسیار جذاب و لذت بخش است، کافی است تا شما دعوتنامه سوئیس را برای سفر به این کشور داشته باشید تا با طی بقیه مراحل به راحتی بتوانید به این کشور سفر کنید. سوئیس و شهرهای آن در طول سال پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران است. از آنجاکه سوئیس از کشورهای پیشرفته در تمامی عرصه ها محسوب می گردد لذا سفرهای مختلفی در قالب های گوناگون به این کشور انجام می گیرد. بسیاری از کسانی که به این کشور سفر می کنند برای مقاصد گردشگری هست ولی سفرهای مختلفی از جمله کاری، تجاری، تحصیلی، درمانی، نمایشگاهی و… نیز به این کشور در طول سال انجام می گیرد که شما برای سفر به سوئیس باید با توجه به نوع سفر یکی از دعوتنامه های سوئیس را ارائه دهید.

راهنمای سفر به سوئیس

اطلاعات ضروری کشور سوئیس

برای شرکت در تور سوئیس کسب اطلاعاتی در مورد این کشور ضروری است، کشور سوئیس اختلاف زمانی در حدود دو ساعت و نیم با ایران دارد و داری چهار زبان رسمی فرانسوی، ایتالیایی، رومنش و آلمانی است که شما می توانید دعوتنامه خود را به هریک از این زبان ها بنویسید، واحد پول این کشور فرانک است. فرودگاه ژنو، زوریخ، آلترنهاین و سنت گالن از فرودگاه های این کشور می باشد.

سفارت سوئیس

جهت تسهیل کار شما در ادامه به مشخصات سفارت سوئیس در تهران اشاره می کنیم تا هنگام تحویل دعوتنامه سوئیس به همراه سایر مدارک وقت شما هدر نرود.

سفارت سوئیس در تهران به آدرس: الهیه، خیابان شریفی منش، کوچه یاسمن، پلاک 2 با کد پستی ۶۳۷۵۱-۱۹۶۴۹ واقع شده است.

صندوق پستی: ۴۶۸۳-۱۹۳۹۵

جهت مراجعه حضوری به منظور ارائه درخواست و تحویل مدارک نیز می توانید با گرفتن وقت قبلی به سفارت سوئیس مراجعه کنید. ساعت کاری سفارت سوئیس روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از 8 تا 11.30 است و در تعطیلات رسمی سوئیس و ایران سفارت تعطیل می باشد، تحویل گذرنامه نیز روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 13.30 تا 14 می باشد.

انواع ویزای سوئیس

دعوتنامه های سوئیس به منظور اخذ ویزای سوئیس در وقت سفارت سوئیس صادر می شود، به طور کلی ویزای سوئیس به چهار دسته تقسیم می شود.

ویزای نوع اول (A) ترانزیت

کاربرد این نوع ویزا، فقط برای حضور شخص در فرودگاه است و در همان لحظه حضور در فرودگاه نیز صادر می شود. بر اساس این ویزا شخص نمی تواند از فرودگاه خارج شود و فقط می تواند پرواز خود را در فرودگاه های عضو پیمان شنگن عوض کند و به کشورهایی از خارج منطقه شنگن برود.

ویزای نوع دوم (B) عبور

در این نوع ویزا مسافر می تواند از فرودگاه سوئیس خارج شود در واقع از سوئیس می تواند برای عبور استفاده کند. یعنی با سفر زمینی از سوئیس می تواند به یک کشوری در خارج از منطقه شنگن سفری داشته باشد.

ویزای نوع سوم (C)

این نوع از ویزا شنگن، ویزای کوتاه مدت است که اعتبار آن تا سقف نود روز است که در طول 6 ماه باید انجام بپذیرد. از این ویزا برای مقاصد گردشگری نیز بیشتر استفاده می شود و برای ملاقات دوستان و آشنایان، سفرهای درمانی نیز می توانید از ان استفاده کنید.

ویزای نوع چهارم (D) ویزای ملی

کسانی که می خواهند بیش از نود روز در سوئیس توقف داشته باشند الزامی است که این ویزا را اخذ کنند که صدور آن به وسیله اداره مرکزی کانتون انجام می گیرد. با استفاده ازاین ویزا می توان در طول سال بارها به کشورهای عضو پیمان شنگن وارد و خارج شد، بسیاری از تاجران و بازرگانان از این نوع ویزا استفاده می کنند.

انواع ویزای سوئیس

دعوتنامه های سوئیس

شاید شما هم از دوستان یا آشنایانتان شنیده اید که برای سفر به یک کشوری برای آن ها دعوتنامه فرستاده شده است، اما دعوتنامه به چه معناست؟ پیش از پرداختن به دعوتنامه های سوئیس به تعریف دعوتنامه می پردازیم. دعوتنامه، نامه ای است که در آن از شخصی به منظور هدفی خاص برای سفر به یک کشور دعوت می شود، دعوت کننده ممکن است شخصیت حقوقی یا حقیقی باشد و هدف دعوتنامه نیز می تواند دیدار خانوادگی، گردشگری، تجاری، کاری، درمانی و … باشد، دعوتنامه باید به زبان رسمی مقصد سفر نوشته شود برای مثال اگر می خواهید دعوتنامه سوئیس را به خانواده تان بفرستید، باید به زبان رسمی سوئیس نوشته شود.

اگر تصمیم گرفته اید که به کشور سوئیس سفر داشته باشید داشتن دعوتنامه سوئیس به منظور اخذ ویزای این کشور الزامی است و شما باید به هنگام ارائه مدارک به سفارت این کشور در تهران، دعوتنامه های سوئیس را نیز تحویل سفارت سوئیس بدهید. اگر شما در کشور سوئیس آشنایان و فامیلی دارید آن ها می توانند برای شما دعوتنامه سوئیس ارسال کنند، اگر قصد شرکت در یک نمایشگاه را دارید باید برگزارکنندگان نمایشگاه برای شما دعوتنامه سوئیس ارسال کنند. دعوتنامه های سوئیس در فرمت خاصی نمی باشد و فقط باید به یکی از زبان های رسمی سوئیس یعنی، رومانش، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی باشد.

انواع دعوتنامه های سوئیس

دعوتنامه سوئیس نیز به مانند دعوتنامه سایر کشورها انواع مختلفی دارد، با توجه به نوع سفر شما، باید دعوتنامه متناسب با ان صادر شود اگر شما قصد انجام سفر تجاری را دارید و برای شما دعوتنامه تجاری صادر شده است نمی توانید از آن به عنوان دعوتنامه توریستی و یا برای دیدار خانواده و آشنایان استفاد کنید اگر نوع دعوتنامه شما با هدف سفر شما مطابقت نداشته باشد مدارک شما از طریق سفارت سوئیس برگشت زده خواهد شد، به طور کلی دعوتنامه های سوئیس را به پنج دسته تقسیم بندی می توانیم بکنیم:

  • دعوتنامه تجاری، این دعوتنامه با اهداف تجاری و بستن قراردادهای تجاری از جانب شرکتی در سوئیس صادر می شود.
  • دعوتنامه کاری سوئیس، این دعوتنامه برای استخدام از طرف کارفرما یا شرکتی برای شخصی خاص در کشور مبدا صادر می شود.
  • دعوتنامه خانوادگی یا توریستی، این دعوتنامه توریستی به منظور بازدید از سوئیس و دیدار آشنایان و فامیل ها از جانب آن ها فرستاده می شود.
  • دعوتنامه نمایشگاهی، این نوع از دعوتنامه سوئیس از سوی شرکت یا نهادی خاص به منظور شرکت در نمایشگاه ها صادر می شود.
  • دعوتنامه پزشکی سوئیس، این دعوتنامه نیز برای درمان و ارائه خدمات پزشکی در کشور سوئیس صادر می شود.

انواع دعوتنامه های سوئیس

دعوتنامه تجاری سوئیس

همان طور که در انواع دعوتنامه های سوئیس اشاره شد، دعوتنامه سوئیس تجاری یکی از دعوتنامه های سوئیس است. در این دعوتنامه شخص یا اشخاصی از سوی شرکت یا نهادی به منظور سفر تجاری به کشور سوئیس دعوت می شوند و ممکن است این سفر موارد گسترده و متنوعی از زمینه های تجاری را شامل شود. ممکن است شرکتی دعوتنامه را به منظور بستن قرارداد، شراکت، خرید دستگاه و … ارسال کند. در اکثر موارد این دعوتنامه به صورت فایل پی دی اف از طریق شرکت سوئدی ارسال می شود و یا ممکن است از طریق پست بین المللی به شرکت مبدا فرستاده شود. دعوتنامه تجاری سوئیس باید علت دعوت و سفر را به صورت دقیق مشخص کند و مهر و امضا شرکت نیز بر پای آن زده شود، در غیر این صورت مورد پذیرش سفارت سوئیس نخواهد بود.

دعوتنامه تجاری سوئیس

دعوتنامه توریستی سوئیس

یکی دیگر از دعوتنامه های سوئیس، دعوتنامه توریستی یا خانوادگی است اگر می خواهید برای دیدن آشنایان خود به سوئیس سفر کنید باید از طرف آن ها برای شما دعوتنامه صادر بشود تا بتوانید به سوئیس سفر کنید اگر به دنبال سفر توریستی برای سوئیس باشید دعوتنامه توریستی سوئیس از طرف یکی از بستگان درجه یک شما می تواند اخذ ویزای سفر توریستی را تسهیل کند و شما با کم ترین مانع ممکن می توانید به سفر سوئیس بروید.

اگر ویزای سوئیس را دریافت کردید از آنجا که این کشور عضو معاهده شنگن است به سایر کشورهای پیمان شنگن نیز می توانید سفر کنید در دعوتنامه توریستی یا خانوادگی سوئیس شخص دعوت کننده علاوه بر این که باید مدارکی را جهت اثبات رابطه خانوادگی با شخص دعوت شونده ارائه دهد باید وضعیت تامین هزینه های شخص دعوت شده را نیز در مدت سفر به سوئیس مشخص کند و یا آن را بر عهده بگیرد.

دعوتنامه توریستی سوئیس

دعوتنامه کاری سوئیس

ممکن است شما به دلایلی از جمله تجربه، مهارت، سوابق کاری، آشنایی با زبان دوم مورد توجه یک کارفرمایی در سوئیس قرار بگیرد و به منظور استخدام در این کشور دعوت شوید. بر این اساس کارفرمایی که شما را دعوت می کند یک دعوتنامه کاری سوئیس برای شما ارسال می کند که در آن به طور کامل شخص دعوت شونده را ضمانت می کند. به طور کلی دعوتنامه ای که از طرف کافرما صادر می شود به صورت الکترونیکی است و شخص دعوت شده از طریق کد پیگری برای دریافت ویزای کاری اقدام می کند. به طور معمول صدور این نوع دعوتنامه نه تنها در سوئیس بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر به سختی امکانپذیر است چرا که کارفرما را مجبور به ضمانت کامل شخص دعوت شونده می کند و کوچکترین مسئلهٔ شخص دعوت شونده می تواند برای کار فرما مشکل ساز باشد.

دعوتنامه نمایشگاهی سوئیس

یکی دیگر از دعوتنامه های سوئیس، دعوتنامه برای بازدید از نمایشگاه یا دایر کردن یک غرفه نمایشگاهی است، به منظور اخذ ویزای نمایشگاهی، ضروری است که شخص دعوت کننده یا مسئول برگزاری نمایشگاه دعوتنامه نمایشگاهی سوئیس را به شخص یا شرکت مورد نظر جهت بازدید یا شرکت در نمایشگاه ارسال کند. در این دعوتنامه باید تاریخ دقیق برگزاری نمایشگاه، تعداد روزهای نمایشگاه مشخص شود و هزینه های شخص یا اشخاص شرکت کننده در نمایشگاه توسط دعوت کننده بر عهده گرفته شود یا وضعیت آن مشخص گردد، ذکر مشخصات کامل اشخاص حقیقی یا حقوقی به همراه تاریخ دعوت و داشتن مهر و امضا ضروری است.

دعوتنامه نمایشگاهی سوئیس

دعوتنامه پزشکی سوئیس

دعوتنامه پزشکی نیز از انواع دعوتنامه های سوئیس محسوب می شود. کشور سوئیس از لحاظ پزشکی در سطح بسیار خوبی قرار دارد به همین دلیل بسیاری از کسانی که نیاز به مراقبت و درمان دارند معمولا سوئیس را انتخاب می کنند. برای استفاده از خدمات پزشکی و درمانی سوئیس شما نیاز به داشتن دعوتنامه سوئیس هستید تا با ذکر مشخصات و علت نیاز به خدمات درمانی از شما جهت حضور در سوئیس دعوت کنند. این دعوتنامه ها هم معمولا از سوی مراکز درمانی و کلینیک های سوئیس صادر می شود که شما باید از قبل درمانگاه یا بیمارستان مورد نظر خود را انتخاب کنید و جهت ارسال دعوتنامه به آن ها درخواست بدهید.

دعوتنامه پزشکی سوئیس

دعوتنامه تحصیلی سوئیس

کشور سوئیس از لحاظ داشتن دانشگاه ها و مراکز علمی یکی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته محسوب می شود به همین دلیل خیلی از علاقه مندان به تحصیل ترجیح می دهند که در این کشور به تحصیل خود ادامه دهند. به منظور تحصیل در کشور سوئیس علاوه بر داشتن شرایط اختصاصی لازم، ضروری است که شما دعوتنامه برای تحصیل در این کشور را داشته باشید به همین دلیل باید شما ازقبل با دانشگاه یا مراکز علمی مورد نظر خود جهت ادامه تحصیل وارد مذاکره شوید و در صورت پذیرش دعوتنامه تحصیلی سوئیس برای شما صادر می شود که با تحویل آن به همراه سایر مدارک مورد نیاز می توانید منتظر صدور ویزای تحصیلی باشید.

مشخصات دعوتنامه های سوئیس

دعوتنامه های سوئیس چه برای دیدار آشنایان و دوستان، چه برای سفر تجاری و کاری یا تحصیلی باشد باید دارای یکسری ویژگی هایی باشد که باید از طرف شخص دعوت کننده رعایت شود و در بین همه دعوتنامه ها مشترک است، این ویژگی ها عبارت اند از:

  • شخصی که دعوتنامه را برای شخصی ارسال می کند باید نوع ارتباط خود را با دعوت شونده مشخص کند و هیچ فرقی نمی کند دعوتنامه فامیلی سوئیس برای دیدار آشنایان باشد و یا سفر تجاری، ارائه مدارک مرتبط جهت اثبات نوع ارتباط الزامی است.
  • ضروری است که شخص دعوت کننده در دعوتنامه مشخصات کامل خود را ذکر کند، نام و نام خانوادگی، آدرس، تاریخ، تابعیت باید به صورت دقیق ذکر شود.
  • در دعوتنامه های سوئیس شخص میزبان باید تاریخ دقیق تنظیم دعوتنامه را ذکر کند.
  • امضا دعوتنامه سوئیس از طرف شخص ارسال کننده ضروری است که اگر هدف، دعوت از بستگان باشد که شخص دعوت کننده امضا می کند و اگر هدف برای یک کار تجاری باشد که مدیر شرکت ان را امضا می کند و مهر شرکت را بر زیر برگه دعوتنامه می زند.
  • در دعوتنامه های سوئیس باید تقبل هزینه های شخص دعوت شونده و نحوه اقامت وی از طرف شخص دعوت کننده مشخص شود و مدارک لازم نیز در این زمینه ارائه شود.

دعوتنامه های سوئیس

اهمیت ارائه دعوتنامه های سوئیس

ارائه دعوتنامه های سوئیس در مواردی ضروری است و در مواردی هم می تواند اختیاری باشد برای مثال به منظور سفر تجاری، کاری، تحصیلی، نمایشگاهی ضرورت دارد که شما دعوتنامه مورد نیاز را ارائه دهید ولی برای سفر گردشگری و توریستی ارائه دعوتنامه اختیاری است ولی داشتن دعوتنامه روند اخذ ویزا را آسانتر خواهد کرد. اهمیت ارائه دعوتنامه سوئیس از آن روست که دیگر نیازی نیست برای سفارت سوئیس اثبات کنید که توانایی تامین هزینه های ضروری را در طول اقامت در سوئیس دارید و یک دعوتنامه می تواند از این لحاظ کار را برای شما تسهیل کند و گرنه باید مدارک دیگری جهت اثبات تمکن مالی خود در سوئیس ارائه دهید که می تواند روند صدور ویزا را مشکل تر کند.

تحویل دعوتنامه سوئیس به سفارت

ضروری است که دعوتنامه های سوئیس به دست متقاضی سفر برسد و این شخص برای اخذ ویزا شخصا باید در سفارت سوئیس حضور پیدا کند و به همراه سایر مدارکش دعوتنامه را به سفارت سوئیس تحویل دهد. اگر دعوت کننده می خواهد هزینه های اقامت و خوراک شخص دعوت شونده را در طول سفر به سوئیس بر عهده بگیرد باید در دعوتنامه سوئیس به طور کامل به همراه مدت تقبل هزینه ها ذکر کند. تحویل دادن دعوتنامه به سفارت سوئیس به این معنی نیست که حتما ویزای مورد نظر شما صادر خواهد شد و هیچ مشکلی برای دریافت ویزا نخواهید داشت، داشتن دعوتنامه تنها سفر شما را تسهیل می کند در واقع روند صدور ویزای سوئیس را تسهیل می بخشد، در صورتی که شما دعوتنامه های سوئیس را نداشته باشید، اخذ ویزا برای شما کمی مشکل تر خواهد شد.

تحویل دعوتنامه سوئیس به سفارت

اعلامیه اسپانسرشیپی

فرض کنید شما در اخذ ویزا توانایی اثبات قدرت مالی خود را ندارید یا سفارت سوئیس در این مورد به یقین کافی نرسیده است. به همین منظور شخص دعوت کننده باید اعلامیه اسپانسر شیپی ارائه کند که در آن در طول سفر هزینه های شما از جمله در اموری چون درمان و تصادفات را بر عهده بگیرد. فرم اسپانسر شیپی باید از سفارت سوئیس تهیه شود.