کشورهای همسایه یونان

یونان یک کشور در جنوب شرقی اروپا در بخش جنوبی شبه جزیره بالکان است که در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای اونی قرار دارد. کشور یونان چشم انداز بسیار کوهستانی را ارائه می دهد. پس از آن شبه جزیره پلاتونس وجود دارد . درکشور یونان، جزایر زیادی وجود دارد.

بزرگترین جزایر منطقه عبارتند از: کرت، ایوبوآ، لسوبس، رودس، چیوس، سفلیونیا، کورفو، لمسوس، ساموس و ناکسوس. جزایر پرجمعیت ترین نیز عبارتند از: کرت، ایوبوآ، رودس، کورفو، لسوبس، چیوس، کفاالنیا و زاکینث است. یونان منطقه ای است که 132،000 کیلومتر مربع را تشکیل می دهد که کمی بزرگتر از نصف اندازه انگلیس یا کمی کوچکتر از ایالت آلاباما است. یونان با آلبانی، بلغارستان، ترکیه، جمهوری مقدونیه هم مرز است و مرزهای دریایی با قبرس، مصر، ایتالیا و لیبی دارد.

کشورهای همسایه یونان
کشورهای همسایه یونان

آلبانی
آلبانی یکی از کوچکترین کشورهای اروپا است. این کشور به دریای آدریاتیک از غرب، صربستان و مونته نگرو ازشمال و شمال شرقی، مقدونیه از شرق و یونان از جنوب و جنوب شرقی محدود شده است.

کشورهای همسایه یونان
کشورهای همسایه یونان

بلغارستان

بلغارستان واقع در شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا است. این کشور به رومانی از شمال ، صربستان از غرب، ترکیه از جنوب شرقی، یونان از جنوب و دریای سیاه از شرق محدود شده است.

یونان

یونان در نپال جنوبی شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و این سرزمین همچنین شامل صد جزیره در دریاهای اونی و دریای اژه است. این منطقه توسط آلبانی، مقدونیه و بلغارستان از شمال، ترکیه و دریای اژه از شرق، دریای مدیترانه ازجنوب و دریای اونی از غرب محدود شده است.

کشورهای همسایه یونان
کشورهای همسایه یونان

مقدونیه
جمهوری فدرال مقدونیه ، جمهوری یوگسلاوی سوسیالیست سابق است. این کشور با بلغارستان از شرق، یونان از جنوب، آلبانی از غرب و صربستان و مونته نگرو از شمال احاطه شده است.

کشورهای همسایه یونان