موزه آنتالیا

موزه انتالیا یکی از بهترین دیدنی های ترکیه در شهر آنتالیا ، موزه آنتالیا می باشد که تاریخ و پیشینه بسیار طولانی دارد. ایم موزه علاوه بر جنبه های فرهنگی که دارد ، دارای تاریخچه بسیار جالب و شنیدنی نیز می باشد.

موزه آنتالیا

موزه آنتالیا بزرگترین موزه ی استانبول می باشد و فضای استفاده شده در این موزه بسیار بزرگ است. این موزه 14 سالن دارد که در آنها آثار فرهنگی تاریخی نمایش داده می شوند. همچنین این موزه دارای یک گالری می باشد که در فضای باز وجود دارد.درسالن تاریخ طبیعی این موزه بخش هایی وجود دارد که در آنها انواع جاندارانی که در این شهر وجود داشته اند و فسیل هایی که در تحقیقات باستان شناسان پیدا شده اند در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

موزه آنتالیا

در سالن آثار ماقبل از تاریخ می توان آثاری که از دوران عصر حجر و عصر رومیان به جا مانده را دید. که شامل آثاری می باشد که در کاوش های های باستان شناسی به دست آمده اند نظیر وسایل آشپزخانه یا فسیل های دارای قدمت بسیار .

موزه آنتالیا
تعدادی دیگر از سالن های موجود در این موزه عبارتند از: سالن اشیاء کوچک که مجموعه ای از آثار شیشه ای که به دوره های متفاوت مربوط می باشد در این سالن نگهداری می شوند. در سالن مجمسه های سلطنتی ،مجسمه امپراطوران مختلفی نگهداری می شود، همچنین مجسمه ی امپراطور پلانیکا مگنا را می توان دید که درست در وسط این سالن گذاشته شده است. همچنین سالن هایی وجود دارند که در آنها سکه های دیده می شوند که به دوران مختلف تاریخی تعلق دارد، کاشی ها و موزاییک های بسیار زیبا و تابوت های بسیار قدیمی نیز در این موزه نگهداری می شوند.