جزیره جیمزباند

یکی از جذابیت هایی که در اطراف شهر پوکت وجود دارد ، جزیره ی جیمز باند در خلیج فانگ نا می باشد. این جزیره منطقه معروف و شناخته شده است.نام این جزیره برگرفته شده از فیلم جیمز باند(مردی با اسلحه طلایی) می باشد.

جزیره جیمزباند

جزیره جیمزباند دارای برآمدگی هایی از جنس آهک بر روی دیواره ی صخره هایی است که به صورت عمودی در آب سبز رنگ این جزیره رشد کرده اند. نام یکی از این صخره ها ، کوه تاپو است که به طرز غیر قابل باوری به صورت ایستاده در آب قرار دارد. جزیره جیمز باند شگفتی های بسیاری دارد.

چیزی که همه را به تفکر وا می دارد این است که چطور صخره “کوه تاپو” به داخل آب نمی افتد و با صخره ی بزرگی بنام صخره ی “کوه پینگ گان ” که در کنار آن وجود دارد برخورد نمی کند.

جزیره جیمزباند

جزیره ی جیمزباند دارای محیطی آرام و زیباست ولی در فصل هایی که توریست های زیادی به این جزیره وارد میشوند، قایق ها حق ندارند از حد مشخص شده ای ، بیشتر به این صخره نزدیک شوند.

ویژگی های جزیره جیمز باند پوکت:

وسعت خلیج فانگ نا به طور تقریبی چهارصد کیلومتر مربع تخمین زده شده است. این خلیج بیش از صد جزیره دارد که هر جزیره زیبایی و ویژگی های خاص خود را دارد.

جزیره جیمز باند پوکت با وجود صخره استوار کوه تاپو یکی از بهترین جاذبه های گردشگری خلیج فانگ نا است.این جزایر همیشه تحت نظر مسئولین هستند .

جزیره جیمزباند

برای دیدن جزیره جیمز باند فقط دو راه پیش روی گردشگران است:

راه اول قایق ها و راه دوم تماشای این جزیره از روی صخره کوه پینگ گان است که این صخره ها نمایانگر قدرت طبیعت می باشد.

درون صخره کوه پینگ گان غارهای زیبا و کوچکی وجود دارد که آدمی را هیجان زده می کند . درود این غارها صنایع دستی و سوغاتی های مختلفی وجود دارد.

جزیره جیمزباند

جزیره جیمزباند مکان خوبی برای قایق سواری و کشتیرانی می باشد . افرادی که تور تایلند را دارند علاوه بر جزیره جیمز باند میتوانند از جزایر نزدیک هم دیدن کنند، و در منطقه ای که صخره ی کوه پانو واقع است توقف نموده و در آنجا به صرف ناهار بپردازند.

مردم این مناطق مسلمان هستند و شغل اکثر این مردم ماهیگیری است.

در این مناطق پلاستیک هایی برای محافظت از دوربین توریست ها وجود دارد ولی بهتر است از دوربین های ضد آب استفاده شود. برای داشتن اختیارات بیشتر میتوان از اسکله ی سوراکول یک قایق برای چند ساعت با قیمتی نزدیک به 2000 بات کرایه کرد . و همچنین ظرفیت قایق نهایتا 10 نفر می باشد.