بازار کمرالتی ازمیر

بازار کمرالتی ازمیر در قرن 18 میلادی ساخته شده است و میزبان زیادی از کارگاه ها و فروشگاهها و همچنین مساجد قدیمی ازمیر است. و همچنان با گذشت چندیدن قرن دارای جذابیت بسیاری است. این بازار به خاطر قدمت بسیار زیاد دارای انواع اجناس می باشد.

بازار کمرالتی ازمیر

در کنار بازار کمرالتی ازمیر مسجدی به نام مسجد حصار وجود دارد که دارای معماری اسلامی بسیار زیبای می باشد. مسجد حصار در قرن 16 میلادی ساخته شده است. تمامی دیوارها و گنبد این مسجد دارای نقش و نگارهای دوره عثمانی می باشد. این مسجد دارای یک گنبد مرکزی و هشت ستون می باشد.

بازار کمرالتی ازمیر

اما رطرفداراترین قسمت بازار کمرالتی ازمیر بخش کیزلارآگاسی هانی می باشد. کاروانسرایی عثمانی که در سال 1744 و توسط حاج بشیر آقا ساخته‌ شده است، یکی از معدود نمونه‌های اثار عثمانی ها در شهر ازمیر می باشد. این بنا دارای محیطی به مساحت چهار هزار مترمربع و سقفی پوشیده از سرب، یکی از اقامتگاه‌های پرطرفدار تاجرین ابریشم و ادویه‌ای بود که از شرق دور به ازمیر می‌آمدند.

بازار کمرالتی ازمیر

نزدیکی کیزلارآگاسی هانی به بندر ازمیر دلیل اصلی استقبال تاجران از آن بود. امروزه این کاروانسرا سرپناه سوغاتی فروشی‌هایی است که در کنار هم مشغول به کارند. صنایع‌دستی، فرش، نقره جات، لباس و پوشاک چرم چیزهایی است که در کیزلارآگاسی پیدا می‌شوند. اگر به دنبال مکانی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه‌ی داغ هستید سری به کافه‌های آن بزنید.