آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا در هشت کیلومتری شهر سریک واقع شده است مورخان زمان ساخت این بنا را هزار سال پیش از میلاد تخمین میزنند. آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا توسط رومی ها بنا شده است و هر ساله گردشگران بیساری را به خود جذب میکند. این آمفی تئاتر یکی از بناهای جذاب در بین گردشگران شهر آنتالیا می باشد.

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا در فاصله چهل کیلومتری شهر انتالیا قرار دارد این بنای تاریخی تا به امروز دچار هیچ تغییری نشده است و به همین دلیل برخی از جشنواره های شهر انتالیا در این مکان برگزار می شود.

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا دارای سالن بسیار زیبا و مجللی می باشد که تمامی گردشگرانی که به این بنا سفر میکنند در حیرت قرار میگیرند علاوه بر وجود سالن تئاتر در این بنا قنات های هم وجود دارد که هدف از ساخت این بنا به دست آوردن جایزه سلطنتی یعنی ازدواج با دختر پادشاه اون دوره آسپندوس بوده است.

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا

از انجای که پادشاه ازدو بنا یعنی سالن تئاتر و قنات ها بسیار خوشحال شده بود تصمیم گرفت که دختر خود را به دو قسمت تقسیم کند که هر کدام از معمارها نیمی رو بردارند. در این حال معمار قنات این پیشنهاد پادشاه را پذیرفت اما در حالی که معمار سالن تئاتر پیشنهاد پادشاه را قبول نکرد و همین دلیل باعث شد که پادشاه دختر خود را به طراح و معمار آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا بدهد.