لقمه اسفناج همراه با نحوه ی درست کردن و طبخ دادن آن

لقمه اسفناج یکی از خوشمزه ترین غذاهای موجود می باشد که از نظر طعم و مزه و خاصیت درجه یک می باشد. سایت کافه داران درباره ی درست کردن لقمه اسفناج و خواص اسفناج مطلب جامع و کاملی را در اختیار شما قرار داده است. پس شما هم سعی کنید این غذای عالی را در منوی غذایی و آشپزی خود قرار دهید تا همیشه سالم و سلامت باشید.

لقمه اسفناج

طرز تهیه لقمه اسفناج خوشمزه

مواد لازم برای لقمه اسفناج

ماست و روغن مایع و آرد ذرت از هر کدام ……………………..یک پیمانه

سرکه ……………………..یک قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ ……………………..یک عدد
بیکینگ‌پودر…………………….. ۱/۴قاشق چایخوری
نمک و فلفل و آرد سفید به میزان لازم
مواد لازم میانی
اسفناج ……………………..۵۰۰ گرم
پیاز…………………….. یک عدد
پنیر سفید…………………….. ۵۰ گرم
کره ……………………..یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل ……………………..به میزان لازم

طرز تهیه لقمه اسفناج

پیاز را خرد کرده و با کره تفت دهید تا نرم شود. اسفناج‌های خردشده را اضافه کرده و تفت دهید. نمک و فلفل بزنید. از روی حرارت برداشته و پنیر خردشده را به آن افزوده و مخلوط کنید. در ظرف دیگری سفیده تخم‌مرغ، آرد ذرت، بیکینگ‌پودر، سرکه، روغن، ماست، نمک و فلفل را ریخته و با هم مخلوط کنید و آرد سفید را تا زمانی که خمیر یک‌دستی شود

و به دست نچسبد اضافه نمایید. خمیر را کمی ورز دهید. بعد از آن به اندازه یک گردو برداشته و در کف دست باز کرده و از مایه اسفناج کمی در آن گذاشته، خمیر را جمع کرده و در سینی فر چرب شده قرار دهید. روی آنها زرده تخم‌مرغ زده و در فری که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا روی آنها طلایی شود.

اسفناج

خواص اسفناج

لقمه اسفناج همراه با نحوه ی درست کردن و طبخ دادن آن

خواص اسفناج بسیار گسترده و بی شمار است اما به طور خلاصه و مفید برخی از این خواص شامل:اسفناج به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی ویتامین B3 داروی مهمی برای برطرف کردن بیماری پلاگر است . بیماری پلاگر یک نوع بیماری است که بعلت کمبود ویتامین B3 در بدن تولید می شود و نشانه های آن ضعف بدن ، تشنج ، اختلال در دستگاه هاضمه و بوجود آمدن لکه های قرمز روی بدن است .

برگ اسفناج از نظر طب قدیم ایران کمی سرد است و برخی عقیده دارند که متعادل است یعنی نه سرد است و نه گرم .برگ اسفناج خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – غنی ویتامین A ، B3، C و آهن و پتاسیم می باشد .بدن را قلیایی می کند .خنک کننده است و برای پائین آوردن تب مفید است .ورم روده کوچک را رفع می کند و برای ورم ریه مفید است .

ملین است و یبوست را برطرف می کند .اسفناج برای لاغر شدن و وزن کم کردن مفید است .اسفناج بدلیل داشتن ماده ای بنام اسپیناسین هضم غذا را تسریع می کند . این ماده باعث تحریک معده و ازدیاد ترشحات آن می شود .افزایش ذخایر آهن با مصرف اسفناج ایده مناسبی است به ویژه به این دلیل که در مقایسه با گوشت قرمز منبع شناخته شده ای از آهن است.

خوردن اسفناج در رفع تشنگی موثر است و از زمان های قدیم برای از بین بردن ورم و درد گلو توصیه شده است .برای رفع سرفه های خشک برگ اسفناج را با جو پوست کنده و روغن بادام بپزید و بخورید .آش اسفناج با گشنیز برای سردردهایی که ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است مفید می باشد و اگر آش اسفناج را با آب لیمو و سماق و یا آب غوره بخورید سردردهای ناشی از اختلال کیسه صفرا را برطرف می کند .

اسفناج به علت داشتن اگزالات برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگهای کلیه و مثانه مناسب نیست ضمنا آنهایی که سرد مزاج هستند باید اسفناج را با ادویه گرم نظیر زنجبیل و هل میل نمایند.خوردن اسفناج از سرطان جلوگیری می کند مخصوصا در افرادی که الکل و سیگار مصرف می کنند .اسفناج در پیشگیری از سرطانهای روده بزرگ ، معده ، پروستات ، حنجره و رحم موثر است .

اسفناج کلسترول خون را پائین می آورد و روده بزرگ را تمیز می کند .ترشحات لوزالمعده را افزایش می دهد .اسفناح سبزی مفید برای تقویت اعصاب است و رماتیسم و نقرس را درمان می کند .برای زیاد کردن شیر در مادران شیر ده موثر است .سابقاً نوعی شربت از اسفناج تهیه می شد که در معالجه خونریزیها و کم خونی از آن استفاده می کردند .

مصرف اسفناج می تواند در لطافت پوست نقش بسزایی داشته باشد.اسفناج همچنین دارای انرژی بسیار پایینی است؛ به طوری که هر 100 گرم آن حاوی 10 کیلوکالری انرژی است. میزان فیبر خوراکی آن نیز 8.5 گرم در هر 100 گرم است که هم فیبر محلول و نامحلول دارد، بنابراین می تواند برای افراد با قند و چربی بالا مناسب باشد.تخم اسفناج ملین و خنک کننده است و برای برطرف کردن ورم کبد و یرقان مفید است .

گردآورنده: www.cafedaran.com