طرز تهیه استیک گوشت شترمرغ با سیر له شده


در تغذیه و آشپزی 0




مطلب آشپزی زیر اختصاص دارد به طرز تهیه استیک گوشت شترمرغ که همراه با ادویه های بسیار خوشبو و جعفری ساطوری شده و سیر له شده تهیه میگردد. امیدوارم که این استیک بسیار خوشمزه را تهیه کنید.
طرز تهیه استیک گوشت شترمرغ


طرز تهیه استیک گوشت


مخلوط را در ظرف مسطحی ریخته و گوشت ورقه‌ شده را در این سس می‌خوابانیم به طوری که هر دو طرف گوشت آغشته به سس است روی گوشت را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت هفت تا هشت ساعت در یخچال نگهداری می‌کنیم.













مواد لازم برای تهیه گوشت شتر مرغ:
گوشت ران شترمرغ یا فیله ورقه‌شده : ۱۵۰ گرم
فلفل سیاه : نصف قاشق چایخوری
پودر سیر : ۱/۳ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل : نصف پیمانه
جعفری خردشده : نصف پیمانه
سیر : دو حبه
روغن‌ زیتون : سه قاشق غذاخوری
نمک : به میزان لازم




طرز تهیه استیک گوشت



طرز تهیه استیک :
گوشت را ورقه کرده و ما‌‌‌ بین دو کیسه فریزر با بیفتک‌کوب می‌کوبیم تا نازک شود. سیر را کوبیده و یا ریز کرده به همراه جعفری خردشده، پودر زنجبیل، فلفل سیاه، پودر سیر و روغن‌ زیتون خوب مخلوط می‌کنیم. مخلوط را در ظرف مسطحی ریخته و گوشت ورقه‌ شده را در این سس می‌خوابانیم به طوری که هر دو طرف گوشت آغشته به سس است روی گوشت را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت هفت تا هشت ساعت در یخچال نگهداری می‌کنیم. نمک را به هر دو طرف گوشت می‌پاشیم. تابه چدنی را کمی چرب کرده و با حرارت زیاد استیک را سرخ می‌کنیم.



خواص گوشت شتر مرغ
میزان چربی، کالری و کلسترول آن کم و غنی از ویتامین های ب۱، ب۲ ،A ،C و منیزیم و روی است. ران و سینه بخش های اصلی گوشت شترمرغ را تشکیل می دهد
.مهم ترین مزیت بهداشتی گوشت شترمرغ آن است که در مقایسه با گوشت گاو هیچگونه بیماری انگلی را به انسان منتقل نمی کند
گوشت شتر مرغ مزاجی گرم و خشک دارد و مصلح ان سرکه است. فاکتور مهم دیگری که در این گوشت پیدا می شود، ویتامین E است که یکی از موثرترین آنتی اکسیدان های طبیعی است.


منبع : http://www.cafeirooni.com

طرز تهیه استیک گوشت شترمرغ با سیر له شده